Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange]Mailadres uit mail automatisch beantwoorden

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:21
Iemand krijgt ongeveer 60 mailtjes per dag. Deze komen van vakantieveiling.nl. In dit mailtje staat een e-mail adres van de persoon die de veiling heeft gewonnen. Deze persoon krijgt een mailtje van de aanbieder. Dit doet de aanbieder door het mail adres uit de mail van vakantieveiling.nl te knippen en in een standaard mailtje te plakken.

Aangezien het om 60 mailtjes per dag gaat, is dit een redelijk tijdrovend werkje. Hij vroeg zich af of het mogelijk is om automatisch dit mail adres uit die e-mail te halen en ze een standaard e-mail te sturen. Nou komt dit mij niet bekend voor en heb ook geen idee hoe ik zou moeten zoeken.

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en hoe dit dan gedaan moet worden?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Waarom niet aan vakantieveiling.nl vragen of ze de gegevens in een xml bestand leveren?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
De standaard mail in een handtekeing zetten en gewoon beantwoorden.

• Robbie T
tlpeter schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:11:
De standaard mail in een handtekeing zetten en gewoon beantwoorden.
Dat gaat helaas niet want de mail komt binnen met als afzender vakantieveiling.nl en nu word het mail adres dus uit de mail van vakantieveiling.nl gehaald en in een standaard mail gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Robbie T op 08-04-2011 22:42 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het zou gemakkelijk genoeg moeten zijn om de body van de e-mail te scannen op een e-mailadres (hoort er maar één in te staan als ik het goed begrijp) en waarschijnlijk zijn die mailtjes nog op een standaardmanier opgemaakt ook. Het idee van een XML-bestand heeft ook zo zijn voordelen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Robbie T
Freee!! schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:38:
Het zou gemakkelijk genoeg moeten zijn om de body van de e-mail te scannen op een e-mailadres (hoort er maar één in te staan als ik het goed begrijp) en waarschijnlijk zijn die mailtjes nog op een standaardmanier opgemaakt ook. Het idee van een XML-bestand heeft ook zo zijn voordelen.
Dat is dus ook het idee, maar hoe scan ik dan die e-mail? Heb zelf niet de kennis in huis om hier een scriptje o.i.d voor te schrijven.

Ook het idee van een XML bestand is mij onduidelijk.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Robbie T schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:52:
[...]
Dat is dus ook het idee, maar hoe scan ik dan die e-mail? Heb zelf niet de kennis in huis om hier een scriptje o.i.d voor te schrijven.

Daarvoor schakel je een techneut in, niet zelf aan beginnen tenzij je minimaal een redelijk hobby-programmeur bent.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Robbie T schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:52:
[...]
Als je aan de verzender van die mails vraagt of zij je een xml bestand kunnen mailen met de e-mail adressen en de specifieke gegevens van de data, dan kan je er zelf een mail van maken zonder dat je daar moeilijke dingen voor moet doen als het zoeken en vervangen van allerlei zaken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1