hey Tweakers,
ik heb 2 kaarten (Vapor-x 5770) in crossfire opstelling staan, alleen na het testen in de Benchmark (Heaven)vielen de prestaties tegen.
Even nagekeken in CPU-Z en ontdekte dat: 1 kaart op GPU 859 Mhz MEM op 1200Mhz draait
terwijl de andere kaart op GPU 156 Mhz en Mem op 300 Mhz draait .
Hebben jullie nog ideeen om mijn 2e 5770 weer op snelheid te krijgen?
Tot nu toe geprobeerd :
-nieuwe Moederbord chipset drivers geinstalleerd
-kaarten per stuk getest (in single mode in pci-e bovenste bank)
-ccc + drivers verwijderd, opnieuw opgestart met F5 dan driver-sweeper er over heen, ccc + drivers weer
geinstalleerd.
-nieuwe crossfire-bridge geprobeerd op beide plekken.
-ccc laten autotunen in de AMD-overdrive dan zie ik in cpu-z dat de kaart even mee komt naar de juiste waarden maar, is de tuning voorbij, gaat de gpu terug naar de 156 Mhz +Mem op 300 Mhz.
Mijn Systeem is:
ga-ex38-ds5
DDr2 2gb kingston Hyperx (2x)
Maxtor sata2 250gb (2x)
CPU: e8400
Voeding: Techsolo tp-730 730 W
Win 32 bit
ik heb 2 kaarten (Vapor-x 5770) in crossfire opstelling staan, alleen na het testen in de Benchmark (Heaven)vielen de prestaties tegen.
Even nagekeken in CPU-Z en ontdekte dat: 1 kaart op GPU 859 Mhz MEM op 1200Mhz draait
terwijl de andere kaart op GPU 156 Mhz en Mem op 300 Mhz draait .

Hebben jullie nog ideeen om mijn 2e 5770 weer op snelheid te krijgen?
Tot nu toe geprobeerd :
-nieuwe Moederbord chipset drivers geinstalleerd
-kaarten per stuk getest (in single mode in pci-e bovenste bank)
-ccc + drivers verwijderd, opnieuw opgestart met F5 dan driver-sweeper er over heen, ccc + drivers weer
geinstalleerd.
-nieuwe crossfire-bridge geprobeerd op beide plekken.
-ccc laten autotunen in de AMD-overdrive dan zie ik in cpu-z dat de kaart even mee komt naar de juiste waarden maar, is de tuning voorbij, gaat de gpu terug naar de 156 Mhz +Mem op 300 Mhz.
Mijn Systeem is:
ga-ex38-ds5
DDr2 2gb kingston Hyperx (2x)
Maxtor sata2 250gb (2x)
CPU: e8400
Voeding: Techsolo tp-730 730 W
Win 32 bit