Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:05
Ik heb een Fatal1ty Headset besteld bij Redcoon en hij kwam vandaag aan. De verpakking zag er goed uit dus aan de verzending ligt het niet.

Toen ik hem ging testen werkte het geluid gewoon maar de microfoon niet. Zelfs na het zoeken in de instellingen van Windows geluid en Realtek (2.52) krijg ik hem niet werkend. De audio driver heb ik net nog van de Asrock site geplukt.
Het gaat om de analoge variant dus niet de USB versie.

Omdat het niet werkte heb ik ook andere microfoons in dezelfde poort gedaan en deze werkte wel. De ene was de Microsoft Xbox 360 headset (ging via de xbox controller) en de andere mic was uit 1985 en ik weet de merknaam echt niet. :P Deze 2 werkte wel.

Toen kwam ik op het idee om de microfoon van de Fatal1ty uit de koptelefoon te halen en in de audio poort te doen. Hé nu werkt het wel. :? Het gaat alleen niet echt comfortabel om elke keer naar je computer case te bukken om iets te zeggen. Maar als ik hem weer in de koptelefoon doe dan werkt hij weer niet. Ik weet zeker dat hij op on staat en dat het geluid op 80% staat (of 20%).

Het ligt dus duidelijk aan de hoofdtelefoon.

Wat moet ik nou met deze headset doen:

1. Anders instellen (foto's van de instellingen staan onderin)
2. RMA bij Redcoon
3. In een prullenbak gooien >:)

Plan 3 heb ik liever niet.

Specs:
MoBo: Asrock P67 PRO3

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18623997/mic/mic_instellingen.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18623997/mic/mic_realtek.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18623997/mic/mic_windows.png

[ Voor 8% gewijzigd door Trokken op 08-04-2011 16:41 . Reden: foto's toegevoegt ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik goed dat je de microfoon los kan halen uit de headset en rechtsctreeks (dus zonder snoertje) in een 3.5mm jackplug kan steken?

Als dat zo is, draadbreuk => RMA. Tenzij er een mutknopje aanstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Het muteknopje staat uit. En hij werkt idd rechtstreeks via de 3,5mm jackplug.

Ik heb trouwen in Windows geluidsrecorder en teamspeak 3 getest.

[ Voor 30% gewijzigd door Trokken op 08-04-2011 16:43 ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Jemig ik kreeg net BSOD door die Realtek driver. Nu snap ik waarom ik hem verwijdert had. Weet iemand trouwens waar je de nieuwste/beste driver kan downloaden. R2.51 heeft bij mij vaak BSOD's veroorzaakt tijdens verschillende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Trokken schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:27:
Jemig ik kreeg net BSOD door die Realtek driver. Nu snap ik waarom ik hem verwijdert had. Weet iemand trouwens waar je de nieuwste/beste driver kan downloaden. R2.51 heeft bij mij vaak BSOD's veroorzaakt tijdens verschillende games.
je probleem kan dus ook nog bij je realtek wegkomen of heb je de mic op dezelfde poort getest als waar je de mic kabel van de headset aansluit.
moeilijk te zeggen hangt van de hele setup van het systeem af. schakelaar op tussen stukje werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37

Hupske

AFCA

Ik heb dezelfde headset, heel af en toe moet je de microfoon echt goed hard aandrukken omdat hij het anders niet doet.

Voor de rest zie ik dat je je microfoon aansluit op je voorpaneel. Wellicht een idee om hem achterin je moederbord eens te steken?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heb je de headset ook al eens op een ander apparaat geprobeerd? Dat lees ik nog nergens terug? Achterste aansluitingen idd ook eens proberen. Want je geeft toch aan dat de mic het wel doet als je deze 'vreemd' aansluit...? Of lees ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skohsl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 23:18
Ik heb niet de beste ervaringen met Realtek en microfoons, inderdaad zoals MicGlou al voorstelt, probeer de headset op een ander apparaat en probeer andere microfoons op de computer.
Mocht je de mogelijkheid hebben om dat allemaal te doen, dan zou je precies moeten weten waar het probleem is (in de drivers danwel de headset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
hupske schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:37:
Ik heb dezelfde headset, heel af en toe moet je de microfoon echt goed hard aandrukken omdat hij het anders niet doet.

Voor de rest zie ik dat je je microfoon aansluit op je voorpaneel. Wellicht een idee om hem achterin je moederbord eens te steken?
Haha, dat was de oplossing, het hard aandrukken dan _/-\o_

Ik vond dat ik hem de eerste keer al hard had aangedrukt maar nu heb ik gewoon keihard gedrukt (harder dan een reepje ram in de ram socket) en nu werkt hij. _/-\o_

Ik ga nu testen of hij voorin ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37

Hupske

AFCA

Trokken schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:53:
[...]

Haha, dat was de oplossing, het hard aandrukken dan _/-\o_

Ik vond dat ik hem de eerste keer al hard had aangedrukt maar nu heb ik gewoon keihard gedrukt (harder dan een reepje ram in de ram socket) en nu werkt hij. _/-\o_

Ik ga nu testen of hij voorin ook werkt.
Haha, oké mooi! Zo simpel kan het zijn :D

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kan me niet voorstellen dat de BSODs door de Realtek Drivers worden veroorzaakt. Ik gebruik deze zelf ook zonder problemen.

De nieuwste versie kan je op de realtek site vinden:

http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Preau schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:53:
Kan me niet voorstellen dat de BSODs door de Realtek Drivers worden veroorzaakt. Ik gebruik deze zelf ook zonder problemen.

De nieuwste versie kan je op de realtek site vinden:

http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
Dan is het toch vreemd dat ik opeens geen BSOD's meer had na het de installeren van de Realtek drivers (met driver sweeper). En de BSOD's kwamen terug zodra ik Realtek vanmiddag had geïnstaleerd. Het was inderdaad niet de laatste versie maar hij stond op de site van me moederbordfabrikant bij mijn moederbord.

Pagina: 1