Ik heb een Fatal1ty Headset besteld bij Redcoon en hij kwam vandaag aan. De verpakking zag er goed uit dus aan de verzending ligt het niet.
Toen ik hem ging testen werkte het geluid gewoon maar de microfoon niet. Zelfs na het zoeken in de instellingen van Windows geluid en Realtek (2.52) krijg ik hem niet werkend. De audio driver heb ik net nog van de Asrock site geplukt.
Het gaat om de analoge variant dus niet de USB versie.
Omdat het niet werkte heb ik ook andere microfoons in dezelfde poort gedaan en deze werkte wel. De ene was de Microsoft Xbox 360 headset (ging via de xbox controller) en de andere mic was uit 1985 en ik weet de merknaam echt niet.
Deze 2 werkte wel.
Toen kwam ik op het idee om de microfoon van de Fatal1ty uit de koptelefoon te halen en in de audio poort te doen. Hé nu werkt het wel.
Het gaat alleen niet echt comfortabel om elke keer naar je computer case te bukken om iets te zeggen. Maar als ik hem weer in de koptelefoon doe dan werkt hij weer niet. Ik weet zeker dat hij op on staat en dat het geluid op 80% staat (of 20%).
Het ligt dus duidelijk aan de hoofdtelefoon.
Wat moet ik nou met deze headset doen:
1. Anders instellen (foto's van de instellingen staan onderin)
2. RMA bij Redcoon
3. In een prullenbak gooien
Plan 3 heb ik liever niet.
Specs:
MoBo: Asrock P67 PRO3
Foto's:

Toen ik hem ging testen werkte het geluid gewoon maar de microfoon niet. Zelfs na het zoeken in de instellingen van Windows geluid en Realtek (2.52) krijg ik hem niet werkend. De audio driver heb ik net nog van de Asrock site geplukt.
Het gaat om de analoge variant dus niet de USB versie.
Omdat het niet werkte heb ik ook andere microfoons in dezelfde poort gedaan en deze werkte wel. De ene was de Microsoft Xbox 360 headset (ging via de xbox controller) en de andere mic was uit 1985 en ik weet de merknaam echt niet.
Toen kwam ik op het idee om de microfoon van de Fatal1ty uit de koptelefoon te halen en in de audio poort te doen. Hé nu werkt het wel.
Het ligt dus duidelijk aan de hoofdtelefoon.
Wat moet ik nou met deze headset doen:
1. Anders instellen (foto's van de instellingen staan onderin)
2. RMA bij Redcoon
3. In een prullenbak gooien
Plan 3 heb ik liever niet.
Specs:
MoBo: Asrock P67 PRO3
Foto's:

[ Voor 8% gewijzigd door Trokken op 08-04-2011 16:41 . Reden: foto's toegevoegt ]
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant