Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Hallo Ik heb WMS 2011 Draaien.
Ik voldoe aan alle requarements en heb alle MSDN en technets doorgelezen alleen wat voor USB hubs moet ik hebben om stations te koppelen? Ik wil dat iedereen direct op de hoofdcomputer aangesloten is. Heb een GPU met 3 ingangen 1x VGA 1x DVI 1x HDMI kan ik dan nu ook 3 gebruikers aansluiten? Ik wil geen multifiunctionele station hub waar ps2 en vga op zit want dan is me resolutie niet hoog.
En hoe regel ik dat iedereen zijn eigen geluid heeft? Door een usb geluidskaartje in de usb hub te stoppen?
En hoe zet ik Aero glass aan, toen ik de eerste keer opstarte had ik wel aero glass daarna kreeg ik bij volgende opstart keren de windows 7 home basic aero vorm.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-01 01:17
Ik vraag me sowieso af of je wel 3 monitoren kunt aansluiten op die computer. Wat voor merk (en type) is de GPU (ATI/NVidia)? Op ATI kaarten kun je wel 3 monitoren aansluiten, maar op een nVidia kaart 'maar' twee (wel meerder als je meerdere kaarten in een computer hebt dmv SLI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
Hey Huismus het is een Nvidia GT140
Maar als ik bijv. een GTX550 kan ik dan EN een GT140 en Die GTX550 in 1 computer gebruiken of kan dat alleen bij ATI/AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 17:34

Lex2

Fotografieliefhebber

Ik ken WMS 2011 zelf verder niet, maar uit dit documentje maak ik op dat WMS 2011 draait op basis van RDP verbindingen die je vanuit bijvoorbeeld een Thin Client kunt opzetten..

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
Ja maar dat is niet echt een antwoord op mijn vragen maar toch bedankt. Ik wil gewoon 3 gebruikers rechtstreeks aangesloten hebben op de workstation zodat ze tegelijkertijd kunnen werken op eigen acount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
zoals Lex2 zegt
Thin clients heb je ervoor nodig.

hoe wou je anders 3x muis 3x toetsenbord 3x speakers 3x monitor en rest van het rand apparatuur doen

* zie dat je gister ook al een gelijknamige topic hebt aangemaakt, dit zijn relatief simpele vragen die je perfect zelf kan uitzoeken doormiddel van google, we gaan uiteraard niet alles voorkauwen

[ Voor 47% gewijzigd door osmosis op 08-04-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jterpstra schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:53:
zoals Lex2 zegt
Thin clients heb je ervoor nodig.

hoe wou je anders 3x muis 3x toetsenbord 3x speakers 3x monitor en rest van het rand apparatuur doen
met 2 minuten googlen (nieuwsgierig) zie ik toch dat je meerdere 'console' sessies kunt gebruiken en zelfs splitscreen op direct aangesloten monitoren sessies kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
ja zie het zelf nu ook ( ben ook ff wezen googlen ),
maar 3 clients ? op 1 local host ,.. word toch wel wat lastig en niet praktisch. thin clients met WMS zou vele malen praktischer zijn en volgens mij ook goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
Bedankt heb al veel gegoogled maar veel info over het gebruik van USB hubs is er niet. Ik kan toch ook gewoon alles aansluiten direct op de PC zonder thin clients en zero clients en gewoon voor iedereen zijn toetsenbord en muis ieder een USB hub geven met meerdere poortjes zoals hier staat: http://technet.microsoft....10-station-hub-setup.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:07
Thin clients / zero clients heb je helemaal niet nodig. Zoals je op het plaatje ziet is een pc voldoende, daarop kan je alles aansluiten dmv een hub of een multifunction station hub.

Verder zou ik zeggen probeer het gewoon! :)

"are Windows solutions that allow multiple users, each with their own independent and familiar Windows experience, to simultaneously share one computer"

Hieruit kan je opmaken dat je geen thinclient etc nodig heb. Thin clients zijn voorname bedoeld voor een verbinding naar een server en je werkt in dit geval gewoon op dezelfde pc. Dus totaal overbodig.

[ Voor 43% gewijzigd door ro3lie op 08-04-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat ze met de multifunction station hubs apparaatjes bedoelen met een usb-videokaart ingebouwd. Dat maakt het verhaal misschien wat onduidelijk.
Het wel of niet gebruiken van gewone USB hubs noemen ze verder niet op omdat het denk ik voor zich spreekt. 'sluit een extra toetsenbord aan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
Oke bedankt ik ga het gewoon proberen en zie wel hoe het gaat. Als WMS niet lukt zijn er dan andere (windows 7 werkende/gebasseerde) systemen die goed zijn? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:07
jackieboy8 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:18:
Oke bedankt ik ga het gewoon proberen en zie wel hoe het gaat. Als WMS niet lukt zijn er dan andere (windows 7 werkende/gebasseerde) systemen die goed zijn? Thx
Ligt er aan wat je eisen zijn natuurlijk. Wat wil je precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
Ik wil gewoon dat iedereen een beetje kan internetten en office enzo. Schermen zijn Full HD dus wil wel 1920*1080 resolutie en windows 7 met Aero Glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is alleen geen Windows 7 maar een custom Server 2008R2 (SP1) build.

http://technet.microsoft....s-2011-station-setup.aspx
Denk overigens bij een volledige Station hub inclusief Video aan een USB port replicator zoals hier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/495/docking-stations.html

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 08-04-2011 19:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
Alles is gelukt. Een normale USB hub (gewoon zo'n usb ding om meer usb poorten te krijgen) Werkt geweldig. http://images.mylot.com/u...es/postphotos/2148165.jpg heb ik ong. en voldoet
Toetsenbord en Muis erop en klaar. Alleen je moet allemaal licenties hebben maar goed heb nog 60 dagen om het te testen. Anders word het SoftXpand die heb ik ook getest en GEWOON GEWELDIG. En ja ik weet dat het een Custom Sever 2008R2 SP1 is maar toch bedankt.
Alleen wat word er precies bedoeld met CAL's Moet ik die hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door jackieboy8 op 09-04-2011 19:39 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1