3 pin splitter aansluiten op Asus P6T?

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Binnenkort ga ik een nieuwe hardeschijf kopen voor in mijn pc, maar omdat mijn drivebay vol zit moet daar ook een nieuwe drivebay bij (http://www.coolermaster.n...?cPath=59&products_id=285 of http://www.coolermaster.n..._info.php?products_id=283. Bij deze drivebays hoort een fan.

Op dit moment zijn alle 3 pin aansluitingen op mijn moederbord (een Asus P6T) bezet, dus vroeg ik mij af of ik de 3 pin aansluiting waar mijn eerste drivebay op aangesloten zit kan splitsen.

Zelf heb ik dit gevonden: http://www.highflow.nl/aa...pin-splitter-y-kabel.html.

Gaat dit werken of wordt zo bijv. niet voldoende vermogen geleverd? Kan ik beter molex to 3 pin kabeltje halen of een fan controller?

Bedankt voor de info!

Sj44k13

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 23:59

oshiro

Chill, dude.

Als jouw fan geen tientallen Watts aan vermogen trekt werkt dat prima ja :)
Je kunt echter maar van 1 fan het toerental uitlezen dan.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Of eventueel trek je de power uit een molex connector. Er zijn overal molex --> fan connectors te vinden. in 5V en 12V smaken.

-_-

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:26
Het is beter de energie direct uit de voeding te halen. Ipv het eerst over je moederbord te laten lopen.
De maximale stroom in de print sporen is beperkt, maar wordt waarschijnlijk niet bereikt met 2 fans.
Ook kan het zorgen voor ongewenste ruis op je bord.

Of zelfs 7 volt, want 12 - 5 is 7 :p En dat biedt je net dat beetje geluidscomfort

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 08-04-2011 16:33 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-01 17:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Sj44k13 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:23:
Gaat dit werken of wordt zo bijv. niet voldoende vermogen geleverd? Kan ik beter molex to 3 pin kabeltje halen of een fan controller?
Het kan werken, maar waarom zoveel moeite doen?

Al wil je je fans uitlezen, ze sturen en/of temperaturen meten, koop dan een fan controller die aan je eisen voldoet.

Al wil je alleen maar dat je fans draaien, gebruik dan (eventueel zelfgebouwde) molex adapters.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 08-04-2011 16:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
dit kan gewoon voor 2 fans maar dan houd het ook wel zo'n beetje op

ja, daag.

• Cobiwan
  • Niet online
Denk dat ik gewoon ga proberen binnenkort... Kan er erg veel schadelijks gebeuren? Doorbranden etc?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 09:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou gaan voor molex --> fan converter. Een fan controller zou natuurlijk nòg beter zijn :9

Android developer & dürüm-liefhebber

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Sj44k13 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:50:
Denk dat ik gewoon ga proberen binnenkort... Kan er erg veel schadelijks gebeuren? Doorbranden etc?
Het ergste wat ik gehoord heb is dat de chip die de fannetjes aanstuurt ermee stopte. In dat geval heb je gewoon een fancontroller of molex --> fan connectortjes nodig om je computer koel te houden.

-_-

• Cobiwan
  • Niet online
Haha, nou daar heb ik geen zin in... Het wordt molex - fan converter of een controller die in mijn lege 3.5 inch plek kan in de kast. Bedankt allemaal!

• [Remmes]
het ergste wat kan gebeuren is wat ik zo ver weet dat je 3pin connecter op je moederbord ermee ophoud...
maar dit ben ik nauwelijks tegen gekomen en zelf ook nooit lasts van gehad.. zolang je fan niet al te veel A trekken moet het gewoon goed gaan

ja, daag.

• Cobiwan
  • Niet online
Remmes_NT schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:23:
het ergste wat kan gebeuren is wat ik zo ver weet dat je 3pin connecter op je moederbord ermee ophoud...
maar dit ben ik nauwelijks tegen gekomen en zelf ook nooit lasts van gehad.. zolang je fan niet al te veel A trekken moet het gewoon goed gaan
Helaas kan ik niet vinden hoeveel A de drive bay fans trekken, dus dat wordt lastig. Denk dat ik het safe ga spelen.

• [Remmes]
Sj44k13 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:37:
[...]

Helaas kan ik niet vinden hoeveel A de drive bay fans trekken, dus dat wordt lastig. Denk dat ik het safe ga spelen.
als je coolermaster fans gebruikt zal dat waarschijnlijk gewoon 0,16a zijn

ja, daag.

Pagina: 1