Toon posts:

pentium 60 gaat eitjes bakken

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pentium 60 gekregen, en heb er een mobo'tje (socket 4) bij gepakt en hd'tje en flopje eraan en we hebben weer een servertje.. maar die proc wordt veel te warm volgens mij, ik heb geen termometer, maar je kan je hand er niet op leggen. er zit een coolmaster (gewone) luchtkoeler op. de chipjes om de processor worden ook heel warm. hij draait gewoon op 60 mhz.

zou het kunnen dat ik de aansluiting van de stroom op het mobo verkeerd heb gedaan (er zijn 2 stekers, die kun je verwisselen).

het systeem werkt wel goed

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nope de pentium 60 staat erom bekend dat ie veel te warm wordt.

Ik kende vier mensen die in die tijd een p60 hadden, en van drie van hen is het ding doorgefikt, geen enkele was o/ced.

Is gewoon (sorry) een zuig proc.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
tis ook de enige p1 die 5 volt vraagt geloof, dan weet je ook direct waar de warmte vandaan komt.

Verwijderd

Die dingen dreven inderdaad op hun eigen soldeer. Test eens of ie een rekenfout heeft, dan kun je hem verkopen als collectors item.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de reply's so far. maar, hoe test je De Rekenfout precies?

en hij draait dus op 5 V maar als ik hem nou eens op (laten we zeggen) 4,5 V ga draaien, heeft hij dan een langer leven?

bedankt!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

"""aansluiting van de stroom op het mobo verkeerd heb gedaan (er zijn 2 stekers, die kun je verwisselen).""""

Dat kan inderdaad, bij die oude AT voedings heb je 2 stekkers.
Als je ze verkeerd doet, start hij nooit meer op, en begint je bord te roken.

Er is maar 1 correcte manier, _Beide_ zwarte draden naast elkaar.

Mzzl Diamon

And The Only One

• ReseT
  • Niet online
Als Diamon gelijk heeft dan had je het wel gemerkt. :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

=GERRIT=

wat voor socket zit die P-60 in? als het socket 5 of 7 is heb ik nog een P90 voor je (voor noppes), wordt ook niet zo warm met koeler+vin

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Socket 4, zoals eerder gezegd is. Die is alleen gebruikt voor de Pentium 60 en 66.

Mijn Pentium 60 heeft overigens helemaal geen hitteproblemen. :)

Verwijderd

hoe warmer het koellichaam wordt, hoe beter de processor gekoeld wordt.......

Verwijderd

Je zou er vast wel een waterkoeling ofzo voor kunnen maken maar ik denk dat een ander moederbord + cpu goedkoper is.

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Rob, laat ik nu net nog een bord hebben liggen, moet alleen nog een cpu op. :) :)

Dus als je er vanaf wil, :)

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Ik heb ook een pentium 60 gehad en ik heb dat ding nog naar 66 Mhz weten te clocken. Hij werd inderdaad kokend heet maar heeft het altijd goed gedaan, ondanks dat het koelblok er niet goed op gemonteerd was(zat 1mm ruimte tussen proc en koelblok). Ik heb m vorig jaar verkocht. Mijn broer werkt nogsteeds met de P60 en zijn kast zit vol met kaarten, werkt nog als een trein. De lucht die uit die kast komt voldoet goed als verwarming voor zijn kamer.
Een prima processor dus.. koelblokje erop met fannetje en draaien maar!

kadaver
Pagina: 1