Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

welke pvr is geschikt voor Lijbrandt?

Pagina: 1
Acties:

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 09:20
Nogmaals proberen;

sinds enige dagen hebben wij glasvezelinternet van Lijbrandt. Ik weet dat zij OOK een PVR hebben maar nadat ik dit forum UITGEBREID heb doorgelezen heb ik besloten deze niet te nemen.
Ik heb ook het analoge signaal en kan daar een dvd recorder aanhangen maar dat is mijn laatste optie. Digitaal is denk ik de toekomst en ik heb geen idee hoe lang het analoge signaal nog doorgestuurd zal worden.
Ik ben dus op zoek naar een PVR die geschikt is om het digitale signaal van Lijbrandt op te nemen
Ook wil ik dan de mogelijkheid hebben een andere zender te kijken.
Ik heb kontakt gehad met Lijbrandt en zij zeggen dat ze alleen de Amino M532 ondersteunen en verder weet men het ook niet. Heb de topics van homepc's al doorgespit maar dat is me allemaal veel te technisch.
Ik weet dat het DVB-C signaal meegezonden wordt via de kabel en dat daar al diverse mogelijkheden voor zijn om dit op te nemen. Hiervoor moet ik het hele huis voorzien van andere kabels en dat wordt me toch een beetje te gek.
Wie weet er nog een andere mogelijkheid of wie heeft reeds een andere pvr aan de gang gekregen?
Bij voorbaat dank voor alle reakties

Maak nu gebruik van een LG 82cm en de Amino 130m
Vind trouwens wel dat het digitale signaal er goed uitziet in tegenstelling tot andere hier op het forum.
Ik weet niet welke stream ik in Almere binnenkrijg.
Is dit ergens te zien toevallig?

[ Voor 61% gewijzigd door diver99 op 11-04-2011 12:50 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En nogmaals gesloten.. Een topic opnieuw opstarten, zonder dat je ook maar 1 woord van mijn eerdere sluitmelding hebt gelezen is not done..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Na overleg weer open. Topicstarter komt met meer informatie :)

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
Ik denk dat we dit topic ook weel snel kunnen afsluiten.
Dit omdat je alleen STB's kane gebruiken met de Glashartmedia firmware.

En de enige STB's die in omloop zijn met deze firmware zijn de STB's uitgegeven door de ISP's
momenteel heb je het dna over de 110 , 130 , 130M en de M532
Hiervan heeft alleen de M532 een harddisk.

• diver99
Ik heb via via gehoord( via een satellietfirma in Almere) dat er gewerkt wordt door diverse firma's voor deze mogelijkheid. Dit zal nog enige maanden gaan duren. Eigenlijk hoop ik dat er dus al iemand dit probleem opgelost heeft met een andere pvr o.i.d

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Denk dat je nog wel even moet wachten dan. Andere optie is zelf een PCtje inrichten om op te nemen.
Er zijn een paar topic over het IPTV signaal op een PC bekijken (en ik dacht ook opnemen)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 08:30

j1nx

Geek - Enjoying life

Robinski schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:48:
Denk dat je nog wel even moet wachten dan. Andere optie is zelf een PCtje inrichten om op te nemen.
Er zijn een paar topic over het IPTV signaal op een PC bekijken (en ik dacht ook opnemen)
Op de PC kan je tot 4 kanalen tegelijk opnemen en/of kijken.

Wat ik alleen even niet uit het verhaal begrijp; Je ziet een dvd-recorder als laatste optie, maar vervolgens zeg je dat je DVB-C niet wilt gebruiken omdat je de bekabeling niet om wilt gooien ??? analoog en DVB-C gaan over dezelfde coax kabel!

Voor IPTV moet je juist cat5(6) door je huis gaan trekken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
Ter info:
Almere is WBA gebied voor Lijbrandt klanten.

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03
j1nx schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:59:
[...]
Voor IPTV moet je juist cat5(6) door je huis gaan trekken.
Idd, ik heb van het weekend ook een UTP kabel door dezelfde buis als de coax kabel getrokken en kan nu genieten van glashelder beeld via mijn Amino M532!

• diver99
ik heb al een cat 5 kabel liggen naar amino 130m. Uiteraard komt daar ook de coaxkabel uit maar die gaat eerst via een splitter en door een radio/tv doos voordat hij bij de tv uitkomt. Kan ik dan toch nog het dBV-C signaal opnemen en heb ik dan alleen een decoder nodig of ook nog een module o.i.d?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04
diver99 schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:49:
ik heb al een cat 5 kabel liggen naar amino 130m. Uiteraard komt daar ook de coaxkabel uit maar die gaat eerst via een splitter en door een radio/tv doos voordat hij bij de tv uitkomt. Kan ik dan toch nog het dBV-C signaal opnemen en heb ik dan alleen een decoder nodig of ook nog een module o.i.d?
Je kunt elke DVB-C recorder gebruiken maar het nadeel is dan dat je alle HD content en extra zenderpakketten mist. Die zitten namelijk alleen in het IPTV product van GHM. Die 532 werkt trouwens prima bij de meeste mensen (de update van vandaag heeft wederom wat snelheidsverbeteringen en extra opties gebracht). De klachten hier op tweakers zijn meer individuele klachten van gebruikers en hebben vast iets te maken met de hardware zelf (maar dat heb je in elk forum bij elk product).
Pagina: 1