Na een (veel te lange) periode zonder pc om te gamen, heb ik een maand geleden een pc van m'n schoonbroer gekregen zodat ik weer de draad kan oppikken. Meteen Bad Company 2 aangeschaft, en al snel kreeg ik te maken met white screens of death tijdens het spelen. Nieuwe drivers geïnstalleerd om zeker te zijn, maar dan begon het spel te crashen naar desktop, of volledig te crashen zodat ik moest rebooten. Daarbovenop kreeg ik soms een blue screen of death (Ati2Dvag.dll melding) terwijl ik gewoon aan het surfen was op het internet...
Toen las ik dat ik grondiger te werk moest gaan bij het installeren van nieuwe drivers, dus heb ik alles nog eens overgedaan, drivers verwijderd in safety mode met driversweeper, dan pas nieuwe drivers geïnstalleerd.
Geen white screens meer, ook geen blue screens of death meer, MAAR, in Bad Company 2 crash ik telkens (gewoon naar desktop, niet volledig vastlopen) na ongeveer 5 à 10 minuten spelen. MP of SP, maakt niet uit. Er gebeurt niets speciaals in het spel (zware explosies of zo) ik eruit vlieg. Heb vanalles geprobeerd zoals op vele fora te vinden, zonder resultaat.
Maar als ik mijn gezond verstand laat werken, dan denk ik dat mijn grafische kaart de boosdoener is, maar aangezien mijn hardware kennis een ramp is, had ik graag jullie mening geweten hierover. Ik speel BC2 op 1024x768 (medium settings) aan 45 FPS met onderstaande opstelling. Spellen als Modern Warfare 2, Far Cry 2, Dragon rising,... spelen zonder problemen, nog nooit vastgelopen.
Mijn vraag is nu: als ik mijn HD 2600 XT vervang door een kaart van 50 à 60 euro, zou dit al een groot verschil maken? Zo ja, welke kaart raden jullie mij aan, want het aanbod is oneindig aan het worden... Mijn budget is jammer genoeg erbarmelijk ;-)
Operating System: MS Windows XP Home 32-bit SP3
CPU: AMD Athlon 64 X2 5600+ Windsor 90nm Technology
2.0GB Single-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-12)
Motherboard: MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7376 (CPU 1)
Graphics: 1024MB ATI Radeon HD 2600 XT (ATI AIB)
TEO TL766 (1024x768@60Hz)
Voeding: ???
Alvast bedankt en sorry voor de lange uitleg...
Toen las ik dat ik grondiger te werk moest gaan bij het installeren van nieuwe drivers, dus heb ik alles nog eens overgedaan, drivers verwijderd in safety mode met driversweeper, dan pas nieuwe drivers geïnstalleerd.
Geen white screens meer, ook geen blue screens of death meer, MAAR, in Bad Company 2 crash ik telkens (gewoon naar desktop, niet volledig vastlopen) na ongeveer 5 à 10 minuten spelen. MP of SP, maakt niet uit. Er gebeurt niets speciaals in het spel (zware explosies of zo) ik eruit vlieg. Heb vanalles geprobeerd zoals op vele fora te vinden, zonder resultaat.
Maar als ik mijn gezond verstand laat werken, dan denk ik dat mijn grafische kaart de boosdoener is, maar aangezien mijn hardware kennis een ramp is, had ik graag jullie mening geweten hierover. Ik speel BC2 op 1024x768 (medium settings) aan 45 FPS met onderstaande opstelling. Spellen als Modern Warfare 2, Far Cry 2, Dragon rising,... spelen zonder problemen, nog nooit vastgelopen.
Mijn vraag is nu: als ik mijn HD 2600 XT vervang door een kaart van 50 à 60 euro, zou dit al een groot verschil maken? Zo ja, welke kaart raden jullie mij aan, want het aanbod is oneindig aan het worden... Mijn budget is jammer genoeg erbarmelijk ;-)
Operating System: MS Windows XP Home 32-bit SP3
CPU: AMD Athlon 64 X2 5600+ Windsor 90nm Technology
2.0GB Single-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-12)
Motherboard: MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7376 (CPU 1)
Graphics: 1024MB ATI Radeon HD 2600 XT (ATI AIB)
TEO TL766 (1024x768@60Hz)
Voeding: ???
Alvast bedankt en sorry voor de lange uitleg...