Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer delen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Hallo ik zit met een volgend probleem:
Allereerst de situatie...

Een thuisnetwerk (192.168.2.x)
1 pc + 1 laptop
Een hp laserjet printer
werkgroep beide pc's is WERKGRPOEP
Pc's kunnen naar elkaar pingen
Firewalles staan uit
Printer delen in de netwerkopties staat aan

op de pc is een printer gedeeld.
Wanneer ik op de laptop de wizzard printers toevoegen volk kan ik bij de pc komen en zie ik de printer staan. Vervolgens klik ik op verbinding maken en krijg ik de volgende melding:

kan geen verbinding met de printer maken. U hebt ofwel een printernaam opgegeven die niet juist is, of de opgegeven printer is niet langer verbonden met de server.

Maak ik een mapje aan op de pc kan ik die wel gewoon bereiken met de laptop en mag ik er ook in kijken/aanpassen.

Hoe kan het dat de printer niet juist word herkend? De pc's zien elkaar, zelfde ip reeks, zelfde werkgroep, mapjes kunnen wel gedeeld worden en gezien.

Ik heb diverse forums bekeken en zag dat de vraag wel vaker voorkomt. Vaak word een printernaam niet goed opgegeven, of de werkgroep is anders maar dit staat bij mij allemaal goed, ik weet dus niet wat het probleem nog kan zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door NL_Scratch op 08-04-2011 12:18 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En kan je het niet handmatig doen? Als het goed is kan je ergens handmatig een printernaam opgeven om mee te verbinden, als je daar "\\pcnaam\printernaam" (zonder de quotes) opgeeft zou je ook op die manier de printer toe moeten kunnen voegen aan je laptop.

Edit:
als je een printer toevoegt kies je voor 'netwerkprinter', vervolgens voer je de naam zoals ik hier boven zei in in het vakje onder 'verbinding maken met deze printer'.

[ Voor 25% gewijzigd door Rupie op 08-04-2011 12:27 ]

Desktop | Server | Laptop

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Laserjet, meestal zitten hier netwerkkaarten in. Kan je hem niet in het netwerk prikken?

Je kan ook rechten uitdelen op een printer. Hoe staan deze? (rechtermuisknop op de printer. Tabblad beveiliging/security). Als het voor thuis is, zou ik bij iedereen alles aanvinken.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 18:30

aap

NL_Scratch schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:06:
werkgroep beide pc's is WERKGRPOEP
Echt? Of is dit een Freudiaanse vertyping? :P

• NL_Scratch
aap schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:05:
[...]

Echt? Of is dit een Freudiaanse vertyping? :P
haha xD is gewoon WERKGROEP !

@Rupie Precies zoals jij zegt, dan zie ik de printer staan maar als ik verbinding maak krijg ik die melding. zowel als ik via de wizzard printer toevoegen ga als dat ik gewoon via start -> uitvoeren -> \\pcnaam\printernaam ga

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
windows 7 of win xp? Dat is voor mij onduidelijk

Carpe Diem

• NL_Scratch
Laptop XP pro, pc XP home beiden 32 bit

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 12:41
En als je de printer rechtstreeks op de router aansluit kan je dan wel met beiden verbinden?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
HAFTX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:43:
En als je de printer rechtstreeks op de router aansluit kan je dan wel met beiden verbinden?
Dat is denk ik geen optie.....

OT: Kan dit niet te maken hebben met dat je pc een home edition gebruikt? Ik meen nog ergens te herinneren dat Home wat minder netwerkfunctionaliteiten had. (corrected)

[ Voor 30% gewijzigd door muppet99 op 08-04-2011 14:14 ]

Carpe Diem

• NL_Scratch
De pc en de laptop hangen achter een linksys accespoint zonder usb poorten etc, puur 1 poortje uplink

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
muppet99 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:45:
[...]

OT: Kan dit niet te maken hebben met dat je pc een home edition gebruikt? Ik meen nog ergens te herinneren dat Home wat minder netwerkfunctionaliteiten had. (correct me when i'm wrong)
Nope, ik heb jarenlang met een printer gewerkt die gedeeld was op een XP home machine ;)

Desktop | Server | Laptop

• NL_Scratch
muppet99 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:45:
[...]

Dat is denk ik geen optie.....

OT: Kan dit niet te maken hebben met dat je pc een home edition gebruikt? Ik meen nog ergens te herinneren dat Home wat minder netwerkfunctionaliteiten had. (correct me when i'm wrong)
Klopt maar dit had volgensmij meer te maken met het aanmelden op een domein etc de pc's kunnen elkaar gewoon pingen en mappen delen gaat ook gewoon goed onderling.

misschien toch de rechten op de pc waarop de printer staat geinstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Kid Jansen op 14-05-2011 12:47 . Reden: twee posts samengevoegd ]

Pagina: 1