Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help! - Autolak in zeer slechte staat

Pagina: 1
Acties:

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24
Hey beste tweakers,

Ik heb sinds kort een Celica T20 van bj 1994 , erg leuke ding, maar er is nu een punt, de lak is in zeer slechte staat, de blanke lak was losgekomen. Ik wilde dit zelf gaan fixen maar wist van te voren dat het nooit zo goed kon worden als een professionele spuiter.

Terwijl ik dus bezig was met googlen, was mijn vader even zo blij om toch zomaar ff lak busje bij een autoboer te kopen en erop te gaan spuiten, heb alles geprobeerd om hem ervan te overtuigen om het niet te doen ( inclusief de argument dat het gewoon mijn auto is, op mijn naam verzekerd en dat ik gewoon niet wil dat hij eraan zit ) heeft zijn eigenwijze kop toch besloten om het te doen.

Ik ben natuurlijk nu heel pissig op mijn vader, dat is een, maar twee is hoe kan ik dit probleem nu verzachten, de auto is nu 3x maal lelijker geworden dan toen ik heb kocht, de enige oplossing lijkt mij dan toch heel de auto opnieuw laten spuiten, maarja daar betaal je toch minimaal 2.000 voor, welke ik nu niet 1-2-3 beschikbaar heb.

Dus ik wilde weten of er nu tijdelijke goedkopere oplossingen zijn, bijvoorbeeld zal goed polijsten dit probleem iets kunnen verminderen? of een hobbyist graffiti spuiter inhuren en mijn auto in een kunstwerk laten veranderen met alle gevolgen van indien? Wat ik vind het geen zicht, zelf zit ik te neigen naar hele grote stickers erop te pleuren om toch de schade een beetje te dekken.

Ik ben dus heel benieuwd wat jullie adviezen zijn, nogmaals, de auto compleet opnieuw spuiten is momenteel geen optie, terwijl ik er wel hard voor aan het sparen ben, ik ben dus op zoek naar goedkopere tips die de probleem voor een tijdje kan verminderen.

foto's natuurlijk :
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/a5gb6a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1idjcn.jpg

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:44
Je zal eerst die lading van je pa eraf moeten halen :)

Heeft hij de hele auto gedaan, of alleen dat stuk rondom het spatbord en de deur? (Niet zo heel goed te zien op je foto's).

Als je vader over de oude laklaag heen heeft gespoten (dus niet de oude eraf heeft geschuurd), kan je met een fijne korrel (1600+ ofzo) beginnen die laag eraf te schuren. Dat doe je dan het best met een emmer water en veel tijd :)

Zodra je die laag eraf hebt gehaald, zou ik met een paar bussen blanke lak er een nieuwe laag blanke lak overheen spuiten. Telkens een dun laagje spuiten, even laten drogen, met heel fijne korrel (2400) weet wat opschuren en dan nog eens. Zo voorkom je het wel bekende sinaasappel effect :)

Ow en dit alles doe je natuurlijk ergens op een wind-vrije omgeving ;)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 13:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Die emmer water, is die om z'n vader mee te waterboarden? :+

If it aint fixed, it's broken.

• De_Bastaard
Haha, zeker!

Snap niet dat hij aan die auto zit als hij er niets van weet :) Mijn pa hoeft dat niet te proberen hoor, of hij mag de gemaakte schade ook weer fixen :p

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik zou er vanaf blijven en het laten fixen door iemand met verstand van zaken.

• FireBladeX
naja hij was dus toch net slim genoeg om het eerst te gaan schuren en dan pas overheen te spuiten en om nu de auto zo te laten voor een zekere 2-3 maanden vind ik ook niks, erger zou het haast ook niet meer kunnen. Ik zal je tip onthouden De_Bastaard

en de schade is dus vanaf het achterlicht tot zeker midden van de deur, ook op andere plekken is het zo, maar dan gelukkig niet zo groot.

De wind was ook nog zo iets, het waaide heel erg, en daarbij is mijn interieur ook half zilver geworden, ik snel met terpetine gered wat er viel te redden, maar daar gaat zeker nog +10 uur schoonmaak werk in, aftapen? daar heeft mijn vader dus nooit van gehoord.

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 09:50

Multensor

wtf

oplossing lijkt me duidelijk: auto naar prof. spuiter en je pa laten betalen. Ik zou iig ook uit mn sloffen schieten als mijn vader dit zou doen...

erhmm.

• De_Bastaard
Haha serieus? Dat gaat echt te ver.

Met alle respect, maar dat mocht mijn pa dan ook echt mooi zelf opknappen :X

Het was opzich nog wel te redden geweest als het semi-professioneel gedaan zou zijn. Ik heb zelf ook wel al vaker onderdelen van mijn auto's zelf bijgespoten, als je er de tijd voor neemt en er moeite in steekt kan het resultaat best goed zijn. Als je gewoon zoals je pa begint te schuren en dan gaat spuiten wordt het zeker niets.

Heeft hij de ondergrond goed gereinigd? Zo nee kan die lak er misschien nog goed vanaf gehaald worden. Minder goede spuitbus verf hecht niet bijzonder goed als de ondergrond vettig is.

En je interieur half zilver? Wtf dat slaat echt alles.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat denk je van verhalen op de verzekering van je pa? Die heeft zonder je toestemming aan je auto gezeten en daarvoor heeft 'ie een WA-verzekering lijkt me.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zo, dit zou mij ook niet moeten gebeuren, wat een actie joh :S... "help mijn man pa is... behulpzaam".

Zou mijn vader ook nooit moeten proberen. Sterker nog, mijn vader is profi autospuiter bij autoschade bedrijf, dus die zou netjes de spuitcabine in gaan O-) :P.

Lijkt mij in ieder geval ook een gevalletje van, opschuren en overnieuw spuiten. Hij heeft het al opgeschuurd dus het zit er al in... balen :S

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Dat klinkt op zich heel logisch, maar van de andere kant: als ik mijn motor van mijn auto moet laten vervangen, laat ik er ook even iemand aan sleutelen en achteraf ga ik zijn verzekering dan maar ervoor laten opdraaien? Zo kan je wel onder alle kosten uitkomen lijkt me.

• FireBladeX
Ja, zijn commentaar is ook zo van, het is een 17 jaar oude auto, waar maak jij je nou druk om... :/

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 09:50

Multensor

wtf

Wat een reactie idd... Even een offerte laten maken bij de spuiter en die bij je vader onder z'n neus drukken. En anders even naar je moeder om het van de "gazamenlijke rekening" af te halen ;)

erhmm.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

Cheezus

Luiaard

Waar maakt hij zich dan druk om?
De verzekering gaat dit natuurlijk niet betalen, je vader heeft het opzettelijk toegebracht en kan dus zelf de schade betalen.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FireBladeX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:35:
Ja, zijn commentaar is ook zo van, het is een 17 jaar oude auto, waar maak jij je nou druk om... :/
Vraag eens of je het bij zijn auto ook even mag doen ? :)

**edit**
of even behulpzaam zijn pc "opschonen"...

[ Voor 9% gewijzigd door w4rguy op 08-04-2011 12:38 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Als je in de buurt van de duitse grens woont, kan je eens kijken of je het daar kan laten doen. Is vaak veel goedkoper. Zelf is het niet te doen.

• FireBladeX
418O2 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:38:
Als je in de buurt van de duitse grens woont, kan je eens kijken of je het daar kan laten doen. Is vaak veel goedkoper. Zelf is het niet te doen.
Ik woon in Den Bosch, 50 km meer of minder zou het niet uitmaken, als het echt goedkoper kan in Duitsland is dat inderdaad een mooie tip die ik goed kan gebruiken. Heb zelf al gehoord en wil het best geloven, dat als je de auto van te voren schuurt dat het ook nog goedkoper word. Voor mij zelf is het een soort van natte droom om deze auto gewoon mooi strak wit te spuiten, dat zal duurder zijn dan gewoon (metallic) zwart ( dat denk ik dan ).

Nogmaals mensen, ik ben dus op zoek naar goedkopere tijdelijk oplossing, heb geen zin om meer ruzie te maken met mijn vader, en ook geld te vragen van hem heeft geen zin, dus aan zulke commentaar heb ik niks, maar toch bedankt voor jullie medeleven ! O+

• 418O2
Je krijgt het zelf echt niet mooi, dan verneuk je het alleen maar.

Dus even de andere kant opkijken als je instapt en sparen voor een paintjob. Een wrap zou kunnen als je het zelf doet, maar dat is wel lastig. Is een stuk minder duur.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06

iMars

Full time prutser

FireBladeX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:45:
[...]

Ik woon in Den Bosch, 50 km meer of minder zou het niet uitmaken, als het echt goedkoper kan in Duitsland is dat inderdaad een mooie tip die ik goed kan gebruiken. Heb zelf al gehoord en wil het best geloven, dat als je de auto van te voren schuurt dat het ook nog goedkoper word. Voor mij zelf is het een soort van natte droom om deze auto gewoon mooi strak wit te spuiten, dat zal duurder zijn dan gewoon (metallic) zwart ( dat denk ik dan ).

Nogmaals mensen, ik ben dus op zoek naar goedkopere tijdelijk oplossing, heb geen zin om meer ruzie te maken met mijn vader, en ook geld te vragen van hem heeft geen zin, dus aan zulke commentaar heb ik niks, maar toch bedankt voor jullie medeleven ! O+
Tja de verstandshouding tussen je pa en jou is natuurlijk iets waar je zelf voor kiest. Als mijn pa dit bij mijn auto zou doen, zou ik echt _WOEST_ worden (maar ik weet dat mijn vader dat gelukkig nooit zou doen ;) )

Ik zou niet voor een goedkope tussenoplossing gaan. Uiteindelijk kost dat meer geld (de goedkope, en de uiteindelijke keuze). Gewoon sparen en ondertussen orienteren waar je het kan laten spuiten (en wat de kwaliteit van deze spuiter is).

Succes!

Koop hier mijn P1 reader :)

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FireBladeX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:45:
[...]

Het klopt dat als je zelf schuurt dat het goedkoper wordt. Het klopt ook dat het schuurwerk van een vakman (iemand die het dus vaker doet) altijd beter is dan dat van iemand die het doet om het goedkoper te maken of andere verwante redenen. Ik hoor mijn vader hier vaak genoeg over klagen als iemand dacht zelf wel even te kunnen schuren, en dan kan hij het alsnog opknappen.

Een goede spuitbeurt begint immers bij het schuren. Als het niet goed geschuurd kun je een auto nooit mooi spuiten, niet bezuinigen op de belangrijke stappen dus ;)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06

iMars

Full time prutser

w4rguy schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:52:
[...]

Het klopt dat als je zelf schuurt dat het goedkoper wordt. Het klopt ook dat het schuurwerk van een vakman (iemand die het dus vaker doet) altijd beter is dan dat van iemand die het doet om het goedkoper te maken of andere verwante redenen. Ik hoor mijn vader hier vaak genoeg over klagen als iemand dacht zelf wel even te kunnen schuren, en dan kan hij het alsnog opknappen.

Een goede spuitbeurt begint immers bij het schuren. Als het niet goed geschuurd kun je een auto nooit mooi spuiten, niet bezuinigen op de belangrijke stappen dus ;)
Precies!

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Moraal van het verhaal, ALS je zelf gaat schuren, zorg dat je het goed doet. Is nog een beste klus, zeker zonder ervaring :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 12:57 ]

• FireBladeX
Oke dus wat de beste keuze is om de tussenstap over te slaan en gewoon die-hard sparen om het gewoon compleet goed te spuiten, naja zal wel pittige maanden worden, maarja heb zelf weinig keus...

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FireBladeX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:05:
Oke dus wat de beste keuze is om de tussenstap over te slaan en gewoon die-hard sparen om het gewoon compleet goed te spuiten, naja zal wel pittige maanden worden, maarja heb zelf weinig keus...
Ik weet alleen niet of het nou verstandig is om een auto van 17 jaar volledig te laten spuiten...

Verwijderd

Vinyl wrap?
Is een stuk goedkoper dan overspuiten maar der zitten dan ook veel nadelen aan.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

w4rguy schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:08:
[...]

Ik weet alleen niet of het nou verstandig is om een auto van 17 jaar volledig te laten spuiten...
Waarom eentje van 5 jaar of 40 jaar oud wel en als 'ie 17 jaar oud is niet?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Eigenlijk kan het heel simpel zijn:
Je wilde de auto toch al laten overspuiten? Je had al iets gespaard?
Laat je vader het restant voorschieten (dat is het minste wat hij voor je kan doen) en laat je auto gewoon overspuiten.
Lukt dit niet, gewoon even een aantal maanden niet naar kijken. Of goed door een monderpoel heen rijden zodat je het niet zo erg ziet.

Gelukkig als mijn ouders of schoonouders iets slopen, dan krijg ik het zonder te vragen al terug. Sterker nog, mijn schoonvader onderhoud mijn auto. Vaak mag ik het laten zitten. :P

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

AtleX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:13:
[...]

Waarom eentje van 5 jaar of 40 jaar oud wel en als 'ie 17 jaar oud is niet?
5 jaar: rijdt nog lang genoeg door, dus het houdt zijn waarde (voor als je hem eventueel wilt doorverkopen)
40 jaar: is een oude auto, dus zit er waarde aan. Een goede spuitbeurt is dan ook waardevol

17 jaar: veelal auto's die na niet veel langer toch richting de grote hoop gaan. Veel waarde win je er dan niet mee om de volledige auto te her-spuiten. Je zou dan wel de schadeplek kunnen herspuiten, dan lap je hem op en win je wel waarde.

• De_Bastaard
Het grootste deel van die pakweg 2000-2500 euro spuitkosten zit in het voorwerk. Schuren en plamuren kost gewoon onnoemelijk veel tijd.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:17:
Eigenlijk kan het heel simpel zijn:
Je wilde de auto toch al laten overspuiten? Je had al iets gespaard?
Laat je vader het restant voorschieten (dat is het minste wat hij voor je kan doen) en laat je auto gewoon overspuiten...
Dit is een goede. Eigenlijk zou je vader het allemaal mogen betalen, maar ik kan me voorstellen dat dit niet een weg is die je op wil gaan. Dus je vader leent je het geld voor de spuiter.

Alles wat je zelf kunt doen drukt de prijs. Ik weet alleen niet of spuiters er happy van worden als je zelf schuurt en zo. Ik neem aan dat ze dan wel een bepaalde kwaliteit willen zien. Anders worden zij er later op aangekeken natuurlijk.

Ander alternatief is een roller en leuke kleuren pakken en met de hand eroverheen. Maar ja, dat is meer een optie als je niet veel om auto's geeft en de auto toch op zijn laatste kilometers zit.
De_Bastaard schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:19:
Het grootste deel van die pakweg 2000-2500 euro spuitkosten zit in het voorwerk. Schuren en plamuren kost gewoon onnoemelijk veel tijd.
Is dat een gemiddelde prijs voor het spuiten? Ik vraag me af waar dit voor minder kan zonder dat de kwaliteit er bij in schiet. Ik heb de indruk dat de prijzen van spuiten best omlaag kunnen.

Ik vond er een voor 700 euro in metalic lak. Alleen spuiten neem ik aan. Dat lijkt me dan weer wat goedkoop.

[ Voor 21% gewijzigd door Roenie op 08-04-2011 13:31 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

w4rguy schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:18:
[...]

5 jaar: rijdt nog lang genoeg door, dus het houdt zijn waarde (voor als je hem eventueel wilt doorverkopen)
40 jaar: is een oude auto, dus zit er waarde aan. Een goede spuitbeurt is dan ook waardevol

17 jaar: veelal auto's die na niet veel langer toch richting de grote hoop gaan. Veel waarde win je er dan niet mee om de volledige auto te her-spuiten. Je zou dan wel de schadeplek kunnen herspuiten, dan lap je hem op en win je wel waarde.
Maar als je een auto van 17 jaar oud met een spuitbeurt weer op kunt knappen wordt 'ie misschien ook wel 40 jaar oud. Als iedereen er zo over dacht met zijn 17 jaar oude auto hadden we nu geen 40 jaar oude auto's meer gehad.

• De_Bastaard
Dat is de prijs die je moet aanhouden voor metallic lak ja...

Als je gewoon een effen kleur wilt kan het goedkoper, het probleem is uurwerk. Ik heb ook wel 'n mannetje waar ik wel eens langs ga voor spuitwerk, bij hem kost het 500euro om mijn auto helemaal te laten spuiten. Het gaat dan wel om een simpele kleur (zwart, effen), waarbij ik zelf al het voorwerk moet doen.

Goedkoper kan je het misschien wel krijgen, maar dat gaat dan ook ten koste van de kwaliteit of je moet al 'n gek vinden die het gewoon goedkoper doet.

Vergis je niet in het voorwerk he... het is ECHT veel werk wat je niet op een dag of twee zelf in je garage doet (tenzij je veel apparatuur en skills hebt).

[ Voor 13% gewijzigd door De_Bastaard op 08-04-2011 13:33 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mat zwart rollen, lijkt altijd mooi. :Y)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Van een grote afstand ja, van dichtbij ziet het er ultiem goedkoop en slecht uit.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

AtleX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:32:
[...]

Maar als je een auto van 17 jaar oud met een spuitbeurt weer op kunt knappen wordt 'ie misschien ook wel 40 jaar oud. Als iedereen er zo over dacht met zijn 17 jaar oude auto hadden we nu geen 40 jaar oude auto's meer gehad.
Er is niks mis met de lak die er op zit, enkel met he stukje wat door pa-lief is overgespoten. Waarom zou je dan de hele auto overspuiten? Veel waarde win je er niet mee omdat je een goede lak overspuit met weer een goede lak, niemand die het voelt dus weinig winst...

Je kunt hem dus wel over spuiten, maar dan moet je zelf persé een andere kleur willen, met de prijs die er bij komt...

[ Voor 9% gewijzigd door w4rguy op 08-04-2011 13:39 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:31
AtleX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:37:
Van een grote afstand ja, van dichtbij ziet het er ultiem goedkoop en slecht uit.
Dan gewoon zwart wrappen met vinyl, kost wat moeite maar ziet er sick uit 8)

En wil je later een andere kleur, wrap eraf, nieuwe wrap erop :Y)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• De_Bastaard
Als alleen die kant van de auto slecht in de lak zit zullen de kosten natuurlijk aanzienlijk minder zijn

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

sla m n blauwe plek en zeg dat ie zelf ook 40+ jaar oud is, wat maakt dat ene plekje dan nog uit :+ /flauw

de hele auto zelf strippen, schuren, ontvetten en afplakken is echt een klotewerk, maar als je t doet, kost spuiten inderdaad maar 500-700 euro.. (alle trims, lampen, alles dr af, auto schuren tot op de laag die wel OK is (als je dat dus goed aanpakt tot je de slechte blanke lak dr af hebt) als het dan mooi egaal is kan je m overnieuw blank laten spuiten, en dan zou het ook goed moeten zijn, dat kan ook nogal wat geld schelen, maargoed, dat is afhankelijk van jouw skill in het voorwerk..

punt blijft, als wie dan ook zo iets bij mij zou flikken, ik al razend zou zijn, familie of geen familie..

• FireBladeX
Tja heb niet veel keus, dus zal moeten kijken of ik inderdaad in staat ben om het zelf te schuren en onvetten, want het punt is dat ik tot de zomervakantie zee van tijd heb, en als het mogelijk is dan om heel de auto wit of zwart spuiten voor maar 700e , is dat voor mij de beste optie.

Maar moet dan wel ff kijken of er goede tutorails beschikbaar zijn

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FireBladeX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:37:
Tja heb niet veel keus, dus zal moeten kijken of ik inderdaad in staat ben om het zelf te schuren en onvetten, want het punt is dat ik tot de zomervakantie zee van tijd heb, en als het mogelijk is dan om heel de auto wit of zwart spuiten voor maar 700e , is dat voor mij de beste optie.

Maar moet dan wel ff kijken of er goede tutorails beschikbaar zijn
Je kunt het beste even vragen bij het schadebedrijf wat zij willen. De chef-spuiterij kan je ook wel vertellen hoe je het moet doen, hij zal ook voor je kunnen beoordelen of het goed geschuurd is of niet.

Iedere spuiterij werkt met andere types lakken (bepaalde basis en chemie). De voorbehandeling kan hierdoor afwijken. Het ene bedrijf wil dat je droog schuurt, de ander nat schuren, etc.

Afplakken zullen ze denk ik eigenlijk altijd zelf doen, dat is enorm precies en luistert erg nauw. Ik denk niet dat je dat zal lukken zonder ervaring.

Als je het slim doet haal je ook alle plastic delen van de auto af (strippen) en schuur je daar onder ook.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

AtleX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:31:
Wat denk je van verhalen op de verzekering van je pa? Die heeft zonder je toestemming aan je auto gezeten en daarvoor heeft 'ie een WA-verzekering lijkt me.
Quoted For Truth.

Gewoon zakelijk afhandelen met hem. Ik ga er dan wel vanuit dat je niet op dezelfde polis zit. Maar als hij er niet aan mag zitten en dat wel heeft gedaan is het simpelweg zijn verantwoordelijkheid dat het er nu zo vertieft uitziet.

Voor en na foto's op sturen ter bewijs en hey presto.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 13:56
Als je zo'n auto wil rijden vind ik dat je er ook geld aan moet willen besteden...
Laat hem netjes opnieuw spuiten en wees zuinig op je prachtige celica...

Kreeg toevallig het linkje van ThinkPad, en als 'toyota liefhebber' springen me de tranen haast in de ogen.
Gewoon lekker netjes maken en genieten van die prachtige celica ;)

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:20
Als het mijn pa was geweest had ik het wel geweten...
Kijken hoe zijn auto eraf ziet na een behandeling met een emmer verfafbijt 8)7.

Ik zou hem gewoon laten lappen voor het overspuiten en alles! Hij verpest het, dus hij betaald ook IMO

Verwijderd

Dit is gewoon vandalisme!

Aangeven bij de politie en de kosten verhalen op de dader :)

ff serieus: aangezien de lak al niet al te goed was, maar nu echt verziekt kunnen jullie de kosten wellicht delen? want een andere optie dan opnieuw laten spuiten is er niet. Hoewel wrappen een tijdelijke mooie optie is, vooral als je van plan bent de auto op te rijden.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Vraag even op autodetailing.nl wat ze hier nog mee zouden kunnen :)

There is no replacement for displacement!

• FireBladeX
Ik zit momenteel inderdaad te kijken om me auto te wrappen, ik ga morgen ( of maandag ) elke bedrijven op bellen en vragen voor de prijs ervoor, ik wil er zelf niet aan beginnen, gaat mij nooit lukken, ben niet zo handig genoeg

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[b][message=35837059,noline]D
Vergis je niet in het voorwerk he... het is ECHT veel werk wat je niet op een dag of twee zelf in je garage doet (tenzij je veel apparatuur en skills hebt).
Inderdaad, goed voorbereidend werk bepaalt je hele resultaat. Als je daar op gaat besparen... tja.
Ik geef liever 1000 extra uit en het wordt goed gedaan dan dat je de goedkoopste beunhaas op gaat zoeken.

Enige echte optie is inderdaad schuren en overspuiten. Polijsten gaat het niet meer worden omdat er delen onder zitten waar de blanke lak al van weg was (het originele probleem).

Wrappen is ook niet wat je niet zomaar even zelf doet voor een keertje.
Om dat goed onder de knie te krijgen ben je wel even wat autootjes verder.

Waar vui zit, zit geen glans!

• FireBladeX
Naja.... me vader heeft al me plezier die ik plande in mijn auto verpest, ik kan er gewoon me auto niet meer aankijken of ik sta met tranen in me ogen, dus ik doe haar gewoon de deur uit. Helaas, had zoveel plannen... ;w

dus geen hulp meer nodig , toch bedankt voor alle tips

• Roenie
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, maar hoe ga je voorkomen dat je vader de volgende keer weer niet zoiets doet? Hoe laat je hem je grenzen respecteren? Dadelijk kom je thuis met een andere auto die hij uitgezocht heeft bij wijze van spreken.

• _eXistenZ_
Wat zegtie er zelf van? Heeftie een soort schuldbesef of vindtie dat je niet moet zeuren?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gewoon met een spuitbus zijn auto "bijkleuren", kijken of hij dan ook nog zo nonchalant is.

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 09-04-2011 10:17 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FireBladeX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:28:
Naja.... me vader heeft al me plezier die ik plande in mijn auto verpest, ik kan er gewoon me auto niet meer aankijken of ik sta met tranen in me ogen, dus ik doe haar gewoon de deur uit. Helaas, had zoveel plannen... ;w

Sorry hoor, maar dit is toch ongelofelijk? Wat denk je nog voor deze auto terug te krijgen? Ik weet niet wat je ervoor hebt betaald, maar mijn logica zegt me dat het vast meer is dan je er nu voor terug zult krijgen. Wie koopt er nou een auto die zo in de lak zit? Het gevoel dat jij nu over je eigen auto hebt, voel ik als koper dan ook. en voor mij is het heel eenvoudig om "nee" te zeggen, m'n geld in m'n zak te houden en een andere Celica te kopen. Voor jouw auto 10 anderen zegmaar.

Iedere koper die dit broddelwerk ziet, telt in gedachten vast 2k euro bij de koopprijs op, dan hou jij heel weinig verkoopwaarde over kan ik je zeggen. Ik ben heel benieuwd wat je vader doet als je minder terugkrijgt als je ervoor hebt betaald. Lapt hij dan bij? Dat is toch het minste wat hij kan doen!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

_Arthur

blub

Effe zijn auto onderhanden nemen met een roze spuitbus.

Kijken offie dan ook zo mild is opeens.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:34

Metro2002

Memento mori

Als mijn pa dat geflikt zou hebben zou ik hem echt alles laten terugbetalen. Kom op zeg, hij sloopt iets van jou en vindt het wel best geloof ik :/ Desnoods betaalt zijn verzekering maar ofzo maar je laat het toch niet zo maar erbij zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Metro2002 op 09-04-2011 12:06 ]

Verwijderd

Lijkt mij goedkoper om je auto te laten herspuiten dan te verkopen voor veel minder dan de aankoopwaarde (laten we eerlijk zijn, hier zal niemand meer dan 1000 euro voor willen geven, want zal de koper denken: hij ziet er nu echt als een pauperbak uit, met wellicht heel slecht onderhoud, en de huidige eigenaar doet hem na zo weinig tijd al weg ... dit zaakje stinkt).

Herspuiten hoeft echt niet zo professioneel te gebeuren hoor (het blijft een 17 jaar oude auto). Zelf herspuitbaar maken en bij iemand in de paintbooth zetten en laten spuiten. Kosten: +- 1000 à 1500 euro (naargelang de verf en werkuren (factuur of niet) dat de man je aanrekent).

Ja het is zuur, ff 1500 euro erbij lappen (had je samen met het aankoopbedrag een betere/nieuwere auto kunnen kopen, maarja is nu te laat).

Of als je hem echt kwijt wilt, wellicht ergens een garage zoeken die aan inruil wil doen. Ben je nog steeds veel geld kwijt, maar wellicht geeft de garage je wat meer dan een particulier (hij herspuit hem in zijn vrije tijd wel).

• FireBladeX
naja ik woon nogsteeds in zijn huis, en als ik zoiets flik, dan ben ik dakloos en als ik de geld had, zou ik al ergens anders wonen :p

Jah als ik het verkoop dat gaat het bijna voor niks weg, alhoewel repaint meer voor mij ligt, op het moment zit ik te kijken wat het beste is, ff oriënteren wat nu de beste keus is.

• Roenie
  • Niet online
FireBladeX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:35:
naja ik woon nogsteeds in zijn huis, en als ik zoiets flik, dan ben ik dakloos en als ik de geld had, zou ik al ergens anders wonen :p

Jah als ik het verkoop dat gaat het bijna voor niks weg, alhoewel repaint meer voor mij ligt, op het moment zit ik te kijken wat het beste is, ff oriënteren wat nu de beste keus is.
Dus als jij het doet ben je dakloos en als je vader het doet moet je niet zo zeuren. Lekker :(

Financieel is gewoon zo door blijven rijden het verstandigst. Al het andere kost je geld. Al kan ik me voorstellen dat je je er aan ergert.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FireBladeX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:28:

Waarom zou je? Ik neem aan dat de boosheid op je pa al een heel stuk verdwenen is.
Dit is gewoon een gevalletje WA. Nou willen ze bij een verzekering wel eens moeilijk doen bij familie, maar dat mag de pret niet drukken. Wat je pa heeft gedaan is gewoon stom, dat weet ie, maar hij is er wel voor verzekerd. gewoon de zaak claimen op zijn WA en de boel wordt professioneel voor je overgespoten. Kost je geen drol - hooguit je pa zijn eigen risico.
Bovendien: zo verkopen is ook niks, dat kost je alleen maar geld. Die Celica vat veel leuks mee te doen - ik zou hem gewoon houden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 418O2
Ik kijk ff snel op marktplaats en zie dat een auto van dit model ongeveer 2.500 euro waard is, als hij netjes is. Dan zou ik er NOOIT meer 2k insteken om hem te laten spuiten. Verkoop hem dan voor 1500 euro, leg er 2k bij en koop wat anders leuks. BMW e46 ofzo... ;)

• Roenie
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:26:
[...]...Dit is gewoon een gevalletje WA...
Is dat zo? Aangezien zijn vader willens en wetens aan het spuiten ging lijkt het me niet echt een 'onzeker voorval'. Ik zou het eerder aanmerken als vandalisme. Eigenlijk zou het onterecht zijn naar alle premiebetalers van WAP toe als dit vergoedt zou worden.

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 06:20
DIY vinyl wrap. Schijnt nog best goed te doen te zijn. :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Roenie schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:34:
[...]
Is dat zo? Aangezien zijn vader willens en wetens aan het spuiten ging lijkt het me niet echt een 'onzeker voorval'. Ik zou het eerder aanmerken als vandalisme. Eigenlijk zou het onterecht zijn naar alle premiebetalers van WAP toe als dit vergoedt zou worden.
Ik ga er eigenlijk ook van uit dat dit niet vergoed wordt. Je kunt het nl. niet echt een ongelukje noemen.
Maarre, ik zou gewoon een mooie spuitbusje kopen en je pa zijn auto eens op gaan knappen >:)

Een echt goedkope oplossing om dit trouwens op te lossen is er niet echt, of je moet zelf gaan schuren en het dan laten spuiten. Soms kun je het dan een stukkie goedkoper krijgen, maar veel spuiters doen daar niet eens aan.

[removed]

• FireBladeX
418O2 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:32:
Ik kijk ff snel op marktplaats en zie dat een auto van dit model ongeveer 2.500 euro waard is, als hij netjes is. Dan zou ik er NOOIT meer 2k insteken om hem te laten spuiten. Verkoop hem dan voor 1500 euro, leg er 2k bij en koop wat anders leuks. BMW e46 ofzo... ;)
naja geen bmw voor mij, als ik een bmw wil, dan wil ik een mooie, en dat is al in aanschaf 8.000+ en dan de wegenbelasting + verzekering :+ + dat deze celica ( GT versie (170pk - 1168 kg) een gemiddelde mercedes/bmw/golf dik eruit trekt :>

maarja ik zit dus ook momenteel te orienteren, ik ga niet 1-2-3 keuze maken, ik moet erover goed nadenken of het waard is of niet.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Anders laat je hem helemaal door je pa spuiten. Is het tenminste 1 geheel. ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben benieuwd of TS al wat besloten heeft :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• FireBladeX
Ik heb een beslissingen gemaakt, waarschijnlijk een foute, maar het gaat in de verkoop. Ik hou van celica's maar deze is verminkt, en heb momenteel financieel niet meer zo goed. Vriendinlief wilt ook heel veel rondreizen in de zomer met de auto, en daarvoor vind ik een celica geen goed idee.

Het staat iig op speurders, de interrieur heb ik dus goed gereiniged en is gewoon zwart zoals het moet zijn, maar de buitenkant... is toch nogsteeds een pijnlijk gezicht. Ik hoop nu op iemand die een celica als een project wilt kopen en al in gedachten heeft om het over te spuiten.

Want motorische is het perfect, alleen de uiterlijk...tja.... anyway wish me luck, want een koper voor deze celica zal ik niet snel vinden denk ik.

• _eXistenZ_
Jammer dat je auto in de verkoop moet maar je pa kan et zo weer flikken op een nieuwe auto...
Als je nou nog effe vertelt hoe het is afgelopen met je pa enzo, want dat is wat we allemaal juist willen weten :P

• FireBladeX
Naja ik heb het goed duidelijk gemaakt dat hij niet weer mag flikken, en dat het juist zijn schuld is dat ik het nu weg doe ( beetje schuldgevoel aanjagen ) maar thats all, ik kan niet meer doen.

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon de banden van z'n eigen auto lek steken ;) Mag ie mooi nieuwe bandjes laten monteren, hij zoekt maar uit hoe ie bij de garage komt. Wat een mafketel joh, eerst de boel flink verzieken en dan niet willen betalen...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
FireBladeX schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:56:
Ik heb een beslissingen gemaakt, waarschijnlijk een foute, maar het gaat in de verkoop. Ik hou van celica's maar deze is verminkt, en heb momenteel financieel niet meer zo goed. Vriendinlief wilt ook heel veel rondreizen in de zomer met de auto, en daarvoor vind ik een celica geen goed idee.
Waarom zou dat een foute beslissing zijn ? Je bent niet tevreden met hoe de auto nu is en daar zul je je altijd aan blijven ergeren. Je kunt dan beter je verlies nemen en een andere kopen waar je wel tevreden mee bent. Ik vind het echter wel flauw van je pa dat ie niet aan je nieuwe auto mee betaald, hij heeft ten slotte de lak van je celica verkloot ondanks dat jij zei dat ie er van af moest blijven.

[removed]

• MrN
  • Nu online

MrN

Dat is nou ook weer niet nodig

[ Voor 75% gewijzigd door Grrrrrene op 24-04-2011 17:29 ]

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat stond er? Wat stond er?? >:)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Even een dooddoener plaatsen: jongens het is maar een auto. Een auto is om je van A naar B te verplaatsen.
Dat je er graag mee wilt showen is prima, gezien de leeftijd van de TS maar kom op hij is motorisch goed dus je kunt er nog jaren plezier aan beleven.

Rij er gewoon in en spaar voor het overspuiten want op het moment dat je in de auto zit zie je de buitenkant ook niet meer. ;)

"When you grow up your heart dies"

• 418O2
Of rij hem op (de auto)

Ik vind dit heel zuur en ronduit belachelijk dat je pa dit doet. Ik zou het me goed kunnen voorstellen dat je pislink bent op je vader.

Zou t ook niet meer dan redelijk vinden als hij een substantieel deel van de paintjob zou betalen. Of alles betaalt en jij verdeeld over een jaar de helft aan hem terugbetaalt, of zoiets
Pagina: 1