Hey hey, normaal doe ik dit niet omdat het allemaal zelf wil uitzoeken maar bij deze. 
Ik heb van school een oud systeem gekregen (werden weggegeven).
hier zit een pentium 4 in, 512 DDR geheugen en een 40GB IDE schijfje, nou weet ik dat dit meer dan genoeg is voor Windows 2003 en ben ook van plan dit erop te gooien en er een file server van te maken.
ook zet ik hier smoothwall op ter beveiliging.
nou mijn vraag is, Ik wil het zodanig maken dat ik van andere plekken kan inloggen op mijn thuis server door middel van een web pagina die ik host op de server en dat ik zo bij mijn bestanden kan.
Hoe kan ik dit het beste doen, waar moet ik voor opletten en wat is een must.
Ik volg een netwerk beheer opleiding maar jammer genoeg ben ik nu met subnetten bezig. (wat een kreng om te leren zeg)
IK heb nog niet geleerd hoe ik een fatsoenlijke server opzet maar heb wel de basis kennis van hoe en wat.
ik weet dat er hier mensen zijn met genoeg ervaring die mij de oren van mijn kop zouden kunnen praten, waar ik eigenlijk op hoop.
Het is trouwens niet nodig om in jip en janneke taal te spreken
wat ik ook van plan ben, is om de cpu te down-clocken, samen met de core volt voor een zuinigere server (ja, Pentium 4 is niet de zuinigste)
Ik ga nu de reacties afwachten en hopen voor het beste!
groetjes, de pc-prutser in opleiding.
Ik heb van school een oud systeem gekregen (werden weggegeven).
hier zit een pentium 4 in, 512 DDR geheugen en een 40GB IDE schijfje, nou weet ik dat dit meer dan genoeg is voor Windows 2003 en ben ook van plan dit erop te gooien en er een file server van te maken.
ook zet ik hier smoothwall op ter beveiliging.
nou mijn vraag is, Ik wil het zodanig maken dat ik van andere plekken kan inloggen op mijn thuis server door middel van een web pagina die ik host op de server en dat ik zo bij mijn bestanden kan.
Hoe kan ik dit het beste doen, waar moet ik voor opletten en wat is een must.
Ik volg een netwerk beheer opleiding maar jammer genoeg ben ik nu met subnetten bezig. (wat een kreng om te leren zeg)
IK heb nog niet geleerd hoe ik een fatsoenlijke server opzet maar heb wel de basis kennis van hoe en wat.
ik weet dat er hier mensen zijn met genoeg ervaring die mij de oren van mijn kop zouden kunnen praten, waar ik eigenlijk op hoop.
Het is trouwens niet nodig om in jip en janneke taal te spreken
wat ik ook van plan ben, is om de cpu te down-clocken, samen met de core volt voor een zuinigere server (ja, Pentium 4 is niet de zuinigste)
Ik ga nu de reacties afwachten en hopen voor het beste!
groetjes, de pc-prutser in opleiding.
[ Voor 0% gewijzigd door steareth op 08-04-2011 10:47 . Reden: typ foutje ]
ik weet niet waar je huis woont.