Sinds enige tijd is er een Sharepoint 2007 portal actief bij ons bedrijf.
Nu is er een vraag gesteld om een nieuwe groep te koppelen, een AD groep.
Ik zie in onze portal dat er inderdaad ook meerdere AD groups gekoppeld zijn.
Echter, ik krijg het maar niet voor elkaar om een AD group te koppelen.
Via site settings kan je direct gebruikers koppelen, maar dat wil ik niet, ik wil een AD-group direct plaatsen.
Ik kan ook een nieuwe sharepoint groep aanmaken en daarin een AD groep plaatsen, maar dit geeft een ander resultaat dan hetgeen in het verleden is gedaan, wat lijkt op een directe import van een gehele group.
Ik ben naar de central admin gegaan en heb daar een import gedaan, maar dat gaf geen resultaat.
Kortom, als leek, wat doe ik mis en hoe kan ik AD groepen koppelen aan Sharepoint 2007?
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk.
Nu is er een vraag gesteld om een nieuwe groep te koppelen, een AD groep.
Ik zie in onze portal dat er inderdaad ook meerdere AD groups gekoppeld zijn.
Echter, ik krijg het maar niet voor elkaar om een AD group te koppelen.
Via site settings kan je direct gebruikers koppelen, maar dat wil ik niet, ik wil een AD-group direct plaatsen.
Ik kan ook een nieuwe sharepoint groep aanmaken en daarin een AD groep plaatsen, maar dit geeft een ander resultaat dan hetgeen in het verleden is gedaan, wat lijkt op een directe import van een gehele group.
Ik ben naar de central admin gegaan en heb daar een import gedaan, maar dat gaf geen resultaat.
Kortom, als leek, wat doe ik mis en hoe kan ik AD groepen koppelen aan Sharepoint 2007?
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk.
[webhero.nl]