Toon posts:

PC Reboot bij standby of slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst een HTPC-tje geconfigureerd met wat onderdelen die ik nog had liggen. (low-budget dus)

Nu heb ik daar WindowsXP-SP3 op staan, alle updates geinstalleerd. Omdat het moet functioneren als een mediacenter, wil ik dat de PC standaard in standby/slaapstand gaat om de start-tijden te verkorten.

Echter, als ik de opdracht geeft om in slaapstand te gaan gebeurd het volgende:

- ik geef de opdracht voor slaapstand (of standby)
- De PC bereidt zich (zoals het hoort) voor om in de slaapstand te gaan.
- PC start vanzelf weer op. (PROBLEEM)

Heb echt van alles geprobeerd, bios, updates, PCI kaarten verwijderd.

Hardware waar het om gaat:
Asus P5VDC-MX
Intel Pentium D 2.66Ghz
ATI HD3450 AGP kaartje
2GB DDR4200

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Komt hij uit slaapstand of start hij echt opnieuw op? In dat laatste geval, krijg je iets van een BSOD voor je kiezen?
Eventueel zou je kunnen proberen om de MCE standby tool te downloaden, daarin zit een optie waarmee je vrij eenvoudig in kunt stellen welke apparaten je systeem uit standby mogen halen. Zo kun je bijvoorbeeld ook voorkomen dat je machine direct uit standby komt als je een muis aanraakt ofzo.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen BSOD, en de PC komt weer op vanuit de slaapstand. Dus het is geen echte reboot.

MCE standby tool ga ik eens proberen, die kende ik nog niet..! Thx. voor de tip

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 10:23

artificial_sun

Mazda Rx7

Het zou kunnen komen door je NIC, of alles wat aan USB hangt, MST is daarvoor inderdaat de oplossing. Ik werk met een soortgelijke setup als HTPC en draai Windows 7. Dus mocht je de interface van Win XP niets vinden voor een HTPC is dat een mooi alternatief.

Stadia was beter....

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
je kunt in de BIOS vaak aan/uit zetten welke apparaten de PC mogen wekken. Verder in Device Manager ook, je kunt dan denken aan netwerkkaart, IR-ontvanger etc. die voor de ongewenste wake-up zorgen.

Ctrl+k

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheel in een Antec Fusion Remote kast zitten. Hierin zitten ook een iMon VFD schermpje en IR ontvanger. Als ik het zo hoor, kan ik deze dus beter ook eens uitschakelen om te testen?

of kan ik deze apparaten ook excluden via MST?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Die kan je ook excluden met MST volgens mij, het schermpje zit immers op de USB header van je mobo als het goed is. Daarnaast kan je het ook uitschakelen in de meegeleverde software volgens mij. Als je het uitzet kan je alleen je systeem ook niet meer met de afstandsbediening op laten starten. Bij mij heeft het schermpje nog nooit voor problemen gezorgd overigens ;) Ik zou eerder denken aan je NIC of randapparatuur in ieder geval.
Voor de duidelijkheid: je kunt MST laten zoeken op apparaten. Je krijgt dan een lijstje met apparaten die je wel of geen invloed wil laten uitoefenen op het standby/ontwaak gedrag. Je kunt dit per apparaat instellen.

Daarnaast zitten er volgens mij wat opties in om problemen met USB apparaten aan te pakken. Zie onder andere http://slicksolutions.eu/mst.shtml voor meer info

[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 08-04-2011 11:39 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1