Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heb nooit internet op mijn mobiel gehad, maar nu met de Desire S dus een Vodafone abo met internet genomen.

Waar ik niet op zit te wachten zijn verrassingen doordat ik onbewust veel dataverkeer genereer. Wat zijn de apps op een HTC die dataverkeer genereren terwijl het toestel gewoon in mijn broekzak zit? Dus bv dingen gaan synchroniseren, mail checken, etc.

Hoe kan ik dit voorkomen zodat ik het dataverbruik zoveel mogelijk zelf in de hand heb?

Wat voor dataverbruik moet ik verwachten indien ik enkele keren per dag de mail check en enkele internetpagina's bekijk en verder weer en nieuws 1x per uur laat bijwerken?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat is je datalimiet? Heb je thuis/op het werk toegang tot wifi met je telefoon?

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 13:58
heb 250 mb of 1 gig datalimiet? Download 3gwatchdog. Dit programma kan je instellen op vooraf vastgestelde waarden waardoor je zelf alles in de gaten kan houden.

To dare is to do

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zet de automatische updates in de market uit, zet autosync uit, dat scheelt een hoop. Installeer iets als 3G Watchdog en je krijgt iig een idee hoe je bundel er voor staat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb APN droid. Die blokkeert mijn 3g toegang als ik op 95% van mijn limiet zit van 1gb. Daarnaast heb ik 3G Watchdog, die houdt bij hoeveel ik heb verbruikt die dag, week, en maand. Daarin kun je ook een quotum instellen. 3G Watchdog werkt samen met APN droid om dus die verbinding dicht te gooien bij 95%. Hij houdt ook bij hoeveel data je ongeveer verbruikt zal hebben aan het einde van de maand als je dat verbruikpatroon aanhoudt.

ik heb ook RadioOpt traffic monitor widget om te kunnen zien welke app hoeveel verbruikt heeft, maar dat is meer voor de stats.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• pven
  • Niet online
w4rguy schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:37:
ik heb ook RadioOpt traffic monitor widget om te kunnen zien welke app hoeveel verbruikt heeft, maar dat is meer voor de stats.
Kan je daar echt per app zien wat het verbruikt? Ik kan alleen de taskmanager vinden, waarin gemeld wordt hoeveel geheugen een app verbruikt. Ik kan echter (nog!) niet vinden waar je per app het dataverbruik kunt zien.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

pven schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:43:
[...]

Kan je daar echt per app zien wat het verbruikt? Ik kan alleen de taskmanager vinden, waarin gemeld wordt hoeveel geheugen een app verbruikt. Ik kan echter (nog!) niet vinden waar je per app het dataverbruik kunt zien.
In de widget moet je op het wereldbolletje met de 2 pijlen drukken (meest rechtse kant). Dan zie je per app wat zij over 3g én wat zij over wifi hebben verbruikt.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• pven
  • Niet online
Ah, ik kan daar nog naar beneden scrollen. :$ Dank je! :)

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
ZDbox

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:36:
Zet de automatische updates in de market uit, zet autosync uit, dat scheelt een hoop. Installeer iets als 3G Watchdog en je krijgt iig een idee hoe je bundel er voor staat.
3G watchdog is me duidelijk, maar wat doet APN Droid precies? En hoe schelek ik automatische updates in de Market uit?

Verwijderd

Topicstarter
Hellup!

Ik heb mijn Vodafone kaartje nog niet en draai nog met Hi zonder internet. Daartoe had ik mobiele netwerken uitgeschakeld en werkt t alleen via WiFi.

Nu heb ik voornoemde progjes geinstalleerd en heb ik in de statusbalk aan de bovenzijde link het 3G teken staan. Waarom stat dat daar en hoe krijg ik het weg. Overigens staat Mobiele netwerken nog steeds uitgeschakeld. Of staat het een los van het ander?

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:50:
Hellup!

Ik heb mijn Vodafone kaartje nog niet en draai nog met Hi zonder internet. Daartoe had ik mobiele netwerken uitgeschakeld en werkt t alleen via WiFi.

Nu heb ik voornoemde progjes geinstalleerd en heb ik in de statusbalk aan de bovenzijde link het 3G teken staan. Waarom stat dat daar en hoe krijg ik het weg. Overigens staat Mobiele netwerken nog steeds uitgeschakeld. Of staat het een los van het ander?
Bovenzijde links is voor apps, bovenzijde rechts voor mobiele netwerken etc. Dus als je bovenin rechts niks hebt staan zal het wel snor zitten. Het 3g-icoon bovenin links zal misschien van 3g watchdog zijn?
Pagina: 1