Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan zwervend profiel niet laden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gebruiker in het netwerk en haar zwervend profiel kan niet van de server worden geladen. Alleen als ik haar lokaal profiel verwijder kan ze weer inloggen. Dit is alleen op een pc. Maar andere gebruikers hebben er geen last van op die pc. Heb het zelf met mijn eigen profiel meerdere keren geprobeerd.

Ik heb ook al een policy ingeschakeld om haar lokaal profiel uit het cache te verwijderen maar dat werk niet. Weet iemand een oplossing om te zorgen dat ze normaal kan inloggen?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Heeft ze wel voldoende schrijfrechten op haar eigen profiel? Als een lokaal profiel niet kan worden overschreven dan kan het roaming profile er niet overheen.
Gebeurt dit bij deze gebruiker bijvoorbeeld ook als ze inlogt (paar keer achter elkaar) op een andere pc (waar haar lokale profiel nog nooit heeft opgestaan)?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
Haar profiel staat op volledig beheer. Heb het net na gelopen.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:07

_AN

Eventlog?

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Maak een backup van haar roaming profile. (Ik neem aan dat je de policy aan hebt staan dat administrators full control op de roaming profiles hebben). Noem deze bijvoorbeeld %username%(bck)

Laat haar nu weer aanloggen.

Als dit werkt plaats je haar bestanden uit de bck map terug in het nieuwe prof mapje. Ik zou dan bijvoorbeeld de appdata niet mee kopieren en haar de applicatie instellingen weer zelf aan laten passen. Ook kan je er voor kiezen om haar bijvoorbeeld deze bestanden op een andere manier te laten benaderen. Zodat er in het schone profiel niets veranderd.

ps: ik weet natuurlijk niet zeker of je al deze zaken in je prof mee neemt.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Wat Bielie993 zegt, maar aanvullend:

Laat haar eerst overal uitloggen, niet alleen op alle'werkstations maar laat haar ook niet inloggen via een laptop met vpn ofzo.
Verwijder na het backuppen van de noodzakelijke bestanden uit het profiel alle lokale profielen op alle pc's waar ze ooit heeft ingelogd en haar roaming profile op de server.

Als het zwervend profiel niet wordt geladen dan is er altijd een bepaald moment waarop het niet meer verder wil. Stel vast wat er op dat moment gebeurt: is er nog geen map/bestand gekopieerd (dan toch rechtenprobleem), stokt het bij een bestand, gaat het dan verder als je dat bestand weggooit etc.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1