passief, hdmi, laag stroomverbruik GPU gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik heb op dit moment een HD6850 in mijn pc zitten. Probleem is dat ik vermoed dat deze toch te veel stroom van mijn 350W SFX-voeding. Voor zover ik kan zien is het ook de hoogste wattage wat ik kan krijgen, omdat hij anders niet in de kast past. Nu heb ik besloten mijn 6850 in de verkoop te zetten, omdat ik toch eigenlijk te weinig game op de pc.

Wat zoek ik nu:
- HDMI-aansluiting (prio)
- Laag stroomverbruik (prio)
- Passief gekoeld, wenselijk aangezien hij in de woonkamer staat. (stille fan uiteraard ook geen probleem)
- Toch een leuke windows index score, de HD6850 zit op 7,8 (rond de 6,5 - 7)

Iemand enig idee welke videokaart ik zou kunnen nemen?

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-01 19:55

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ik kijk zelf niet naar de index score wan Windows, maar ik vermoed, voor een passief gekoelde dat deze niet slecht zijn:

pricewatch: Club3D HD 5750 Noiseless Edition
pricewatch: Gigabyte GV-R577SL-1GD

Of je kan je voeding eruitgooien, ben je minder geld kwijt...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Je zou ook eens door de BBG's kunnen bladeren. In de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2011 wordt voor een HTPC deze aangeraden: pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2. Misschien niet krachtig genoeg en ik kan niet vinden wat hij precies verbruikt, maar voor 55 euries zou je nog eens een gokje kunnen nemen denk ik dan ;)

Desktop | Server | Laptop

• Paultje3181
Voeding eruit gooien is geen optie. De Be Quiet is de enige 350W SFX-voeding die ik kon krijgen. En om nu een origen AE hiervoor uit te gaan dremelen... Ook beetje zonde natuurlijk.
Hoe zit het qua verbruik van deze twee in relatie tot de 6850? Mijn pc is wel stabiel, maar de dvd brander krijgt te weinig stroom, waardoor er geen cd's geript kunnen worden bijv.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
En dat probleem oplossen in plaats van je grafische kaart vervangen? Is een externe brander dan geen optie bijvoorbeeld?

Desktop | Server | Laptop

• Paultje3181
Ik gebruik mijn pc ook als HTPC, niet echt een oplossing dus. Zit nu een Bluray-brander in, als speler en als brander. Naar mijn idee is de videokaart de grootste boosdoener qua stroomverbruik, daarom wil ik die vervangen, omdat ik toch te weinig game en zoveel power niet nodig heb.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
In 2D (desktop) verbruikt een HD6850 hooguit 15-20 W omdat hij zich terugklokt. Rip je CD's tijdens het gamen? Anders kan ik me niet voorstellen dat de videokaart het probleem is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Misschien is dit nog interessant?

nieuws: AMD introduceert HD 6450 voor htpc's

• Paultje3181
Ik heb zojuist via http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine eens een beetje zitten rekenen en hij zou dit zonder problemen moeten kunnen trekken... (tenminste recommended = 344 Watt, en ik lever 350 aan, minimum = 294W) Misschien dat het toch ergens anders in zit...
Pagina: 1