Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch brieven met naam printen

Pagina: 1
Acties:

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 21:42
Ik heb een pdf bestand met hierin een formulier. Nu is er in dat formulier maar een veld en dat is de naam. Ik zou graag een printopdracht kunnen geven waarbij ik een lijst met namen vanuit bijvoorbeeld excel in kan voeren. Het is dan de bedoeling om voor elke naam een afdruk van het formulier te krijgen.

Ik zou zeggen dat dit mogelijk moet zijn, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe of wat.

Iemand die mij verder kan helpen ?

Alvast bedankt

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kijk eens naar verzendlijsten in Word, kan je bijv. een lijst uit excel plukken als je de velden maar goed declareert.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het voor eenmalig gebruik? Dan de lamme versie: Maak van het formulier een afbeelding (tiff of png voor de kwaliteit), zet die als achtergrond in een worddocument en plaats met afdruk samenvoegen (gekoppeld aan je Excel-sheet) het naam-veld op de gewenste locatie over de achtergrond en voila: een ransige hack, maar het werkt ;)

Moet het profi-er: Wat voor formulier gaat het om? Is het echt een PDF-formulier, of zijn het lege regels in een verder normale PDF. Die eerste kun je dus met de Adobe Reader invullen en die tweede niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Vanuit een Word document is dat inderdaad niet zo ingewikkeld.

Misschien dat het met de volledige Adobe Acrobat kan (dus niet met de gratis Reader).
Misschien zou je zelf iets met AutoIt kunnen maken.

Edit : Document naar Word rippen ? (daar zijn tooltjes voor)

[ Voor 13% gewijzigd door aZuL2001 op 08-04-2011 00:20 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
en als aanvulling op de mensen hierboven: in word de werkbalk 'Afdruk samenvoegen' aanzetten en je hebt het met een paar muisklikken voor elkaar.

Desktop | Server | Laptop

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 21:42
Harstikke bedankt allemaal.
Ik heb het formulier in Word gemaakt en de verzendlijsten werken perfect! Het zal met Acrobat ook wel kunnen denk ik maar ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Huh ?

Je had het al als Word document, had er een pdf formulier van gemaakt, en toen liep je vast ?

Dat was dan wel relevante info die het jou helpen een stukje eenvoudiger gemaakt had. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
aZuL2001 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:23:
Huh ?

Je had het al als Word document, had er een pdf formulier van gemaakt, en toen liep je vast ?

Dat was dan wel relevante info die het jou helpen een stukje eenvoudiger gemaakt had. ;)
Volgens mij zegt hij dat hij het als PDF had en het nav de tips nagebouwd heeft in word ;)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1