Ik zoek een crossover voor mijn zelfgebouwde subwoofer.sinds ik geen crossover in de versterker heb zitten,heb ik steeds de hoge tonen gewoon naar beneden gedraait.dat ging goed,maar nu wil ik er 2 tower speakers bij op aansluiten,dus ik heb een crossover nodig.weet iemand een site waar ik deze kan aanschaffen ?
Wat had je zelf al gevonden? Iedere zelfbouw site of electronica site heeft deze wel. Conrad al gezien?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja maar daar hadden ze niet wat ik zocht.het moet op 200 Hz worden afgesneden.maar die beginnen bij 800+The Eagle schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:19:
Conrad al gezien?
Is het niet makkelijker om een aparte versterker voor de subwoofer te kopen?
Afknijpen op 200hz lijkt me ook wel erg hoog als je zuilluidsprekers er bij koopt. Dan kun je de crossover beter rond de 80/100hz zetten.
Afknijpen op 200hz lijkt me ook wel erg hoog als je zuilluidsprekers er bij koopt. Dan kun je de crossover beter rond de 80/100hz zetten.
Aparte versterker dacht ik al aan,zal ik een moeten sparen denk ik.Ossi schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:12:
Is het niet makkelijker om een aparte versterker voor de subwoofer te kopen?
En over die crossover heb je gelijk.die moet inderdaad wat lager.
Nogmaals,
Wat heb je zelf gevonden? Wat zoek je precies? Passief? Actief? wat voor sub?
Wise enough to play the fool
passief.15 inch en 200 watt.ik heb zelf niks gevonden.teacher schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:26:
Nogmaals,
En waar had je, behalve bij Conrad, dan al WEL gezocht? Wie niet zoekt, niet vind namelijk, en mijn glazen bol is stuk dus ik kan niet vanhier af zien wat je zelf al gedaan hadCobra8811 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:46:
[...]
passief.15 inch en 200 watt.ik heb zelf niks gevonden.
Mocht je denken dat we helpdesk gaan spelen voor je dan heb je het mis, maar dat had je vast zelf ook al bedacht
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb letterlijk de eerste 10 google pagina's afgezocht,ik kan geen enkele vinden die rond 80 Hz kan afknijpen.The Eagle schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:03:
[...]
En waar had je, behalve bij Conrad, dan al WEL gezocht? Wie niet zoekt, niet vind namelijk, en mijn glazen bol is stuk dus ik kan niet vanhier af zien wat je zelf al gedaan had
Mocht je denken dat we helpdesk gaan spelen voor je dan heb je het mis, maar dat had je vast zelf ook al bedacht
allemaal vanaf 800.zal ik er een kunnen scrappen van een oude woofer ?.het kan lukken.
Is dit wat ? ik weet namelijk niet wat ze met een cinch aansluiting bedoelen,is dat RCA ?
Op het laatste: ja
[ Voor 90% gewijzigd door TBTL op 09-04-2011 08:31 ]
Ook handig om te weten om welk merk en type woofer het gaat.....
Ik zou niet moeilijk gaan liggen doen en gewoon sparen voor een Hypex ds 2.0 bijvoorbeeld:
http://www.remo.nl/hypex.htm
Ik zou niet moeilijk gaan liggen doen en gewoon sparen voor een Hypex ds 2.0 bijvoorbeeld:
http://www.remo.nl/hypex.htm
Hier heb je een site met wat uitleg en zelfbouw voor een passieve filter.
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Pagina: 1