Ik ben nog steeds aan het stoeien met mijn toolbars.
Het is een stapje vooruit en weer twee terug
Ik heb via de designer een aantal knoppen aan mijn toolstrip toegevoegt.
Deze knoppen hebben een plaatje en daaronder een tekst.
Dat is allemaal goed te regelen via de designer.
Nu ben ik bezig met een methode die via code een knop toevoegd.
Alles gaat goed behalve het tonen van de tekst.
Ik moet daarvoor de property TextImageRelation op ImageAndText zetten, maar mijn Windows.Forms.ToolStripButton heeft die property niet.
Nu ben ik al de hele dag aan het Googlen en ik kom overal voorbeelden tegen waarin de property wordt gezet, maar ik heb die dus niet.
Wat doe ik fout.?
Hier is mijn code. Het is in VB.NET deze keer omdat het om een aanpassing in een bestaande applicatie gaat.
Edit:
Ik gebruik VS2008Pro met .NET 3.5
Het is een stapje vooruit en weer twee terug
Ik heb via de designer een aantal knoppen aan mijn toolstrip toegevoegt.
Deze knoppen hebben een plaatje en daaronder een tekst.
Dat is allemaal goed te regelen via de designer.
Nu ben ik bezig met een methode die via code een knop toevoegd.
Alles gaat goed behalve het tonen van de tekst.
Ik moet daarvoor de property TextImageRelation op ImageAndText zetten, maar mijn Windows.Forms.ToolStripButton heeft die property niet.
Nu ben ik al de hele dag aan het Googlen en ik kom overal voorbeelden tegen waarin de property wordt gezet, maar ik heb die dus niet.
Wat doe ik fout.?
Hier is mijn code. Het is in VB.NET deze keer omdat het om een aanpassing in een bestaande applicatie gaat.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim NewButton As Windows.Forms.ToolStripItem NewButton = New Windows.Forms.ToolStripButton NewButton.Tag = [Name] NewButton.Name = [Name] NewButton.Text = [Name] NewButton.DisplayStyle = ToolStripItemDisplayStyle.ImageAndText NewButton.TextImageRelation Bestaat Niet! |
Edit:
Ik gebruik VS2008Pro met .NET 3.5