[Ubuntu] Geen boot meer na installatie 11.04

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:20
Dag mensen,

Ik heb een vrij groot probleem. Vandaag (vanmiddag) heb ik Ubuntu 11.04 gedownload (de beta) om een beetje te kijken hoe alles is. Sinds mijn goede ervaringen met 10.10 ben ik erg tevreden over Ubuntu, maar helaas was 10.10 gecrasht na een aanpassing in het CCC voor Linux. Balen, niets aan te doen. Dual screen deed het niet meer. Dat was Februari.

Nu was ik nog geen groot gebruiker van Ubuntu (en nog niet) maar was wel benieuwd naar 11.04, omdat het naar zeggen veel beloofde. Dus gedownload (Desktop AMD64 CD iso, dus de 693MB) en geïnstalleerd. Op het einde van de installatie kreeg ik een foutmelding, ik heb hem nog op de foto genomen met mijn iPhone, omdat ik dacht van 'die ga ik naar Ubuntu sturen' maar veel soeps kan ik er niet van maken. Ik zal even kijken of ik die dadelijk kan uploaden.

Nu is het probleem dat de GRUB die ik gewend ben (lijst met [kernel]Ubuntu, Memtest en Windows 7) niet meer is! Met de live CD waarmee ik heb geïnstalleerd heb ik gekeken, en alle bestanden staan er gelukkig nog op, zonodig kan ik die backuppen (staat als het goed is ook op de backup server luckily) dus, maar ik kan dus in geen enkele OS laden. Ook de nieuwe 11.04 is niet te booten.

Nu was de Live sessie ook erg buggy. Compiz crashte voortdurend en ook verdwenen opeens de taakbalken boven een venster, dus misschien is het de integriteit van de CD die roet in het eten gooit, maar het probleem is dus (denk ik) dat de GRUB is aangetast, waardoor ik geen enkel OS laden kan. Noch u-10.10, noch 11.04, noch W7.

Ook wel even handig om te vermelden, is dat ik een scherm krijg met daarin "Minimal BASH-Like line editing is supported. For the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists the possible completions of a filename." Nu heb ik al meerdere topics afgezocht, waaronder meerdere van 9.10 en 11.04, maar allemaal worden ze opgelost met commando's als
grub> root ...

of

grub> boot ...

maar deze commands werken niet. Zelfs als ik sudo ... invoer, krijg ik

error: unknown command 'sudo'.

Moet ik dit dan doen in de Lice CD's Terminal? Of kan iemand me anders helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11
Even via je LiveCD starten en dan het volgende uitvoeren
bron: http://ubuntuguide.net/ho...lling-windows-xpvistawin7

2).Using Ubuntu 9.10 livecd or higher
Here assuming the Ubuntu partition is sda7,and /boot partition is sda6 (if you have a separate /boot partition).
Boot up ubuntu from the livecd,open terminal and run:
code:
1
2
3
4
sudo -i
mount /dev/sda7 /mnt
mount /dev/sda6 /mnt/boot  #skip this one if not have a separate /boot partition
grub-install --root-directory=/mnt/ /dev/sda

If you miss “grub.cfg” file,use following to recreate:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
mount --bind /proc /mnt/proc
mount --bind /dev /mnt/dev
mount --bind /sys /mnt/sys
chroot /mnt update-grub
umount /mnt/sys
umount /mnt/dev
umount /mnt/proc
exit

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Ga ik proberen... Tot zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Denk dat ik hem nu heb ja...

Generating grub.cfg ...
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.38-7-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.38-7-generic
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
Found Windows 7 (loader) on /dev/sda1
done

about to find out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Awesome! het werkt! Ubuntu 11.04 in ieder geval, windows heb ik geen twijfel over. De grub.cfg was inderdaad gewoon verwijderd.

Turismo, heel erg bedankt! Kan ik eindelijk weer eens genieten van Ubuntu... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11
cool, goed om te horen dat het allemaal weer werkt :)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1