Toon posts:

Ubuntu: Unable to mount <Part. name>, Not Authorized

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door ruimte gebrek op mijn media center heb ik onlangs uit mijn werkstation een 1TB SATA (WD 1 TB SAT2 WD10EVDS) gehaald en die in mijn Ubuntu mediacenter geplaatst. Ging an sich prima, heb deze van een NTFS indeling naar een EXT3 gezet. Alles goed ingesteld (wat mappen aangemaakt en programma's aan de mappen toegewezen) en daarna nog even laten draaien. Even later de bak uitgeschakeld en een dag later weer opnieuw opgestart. Meteen werd het mij duidelijk dat de partitie niet naar behoren werkte doordat programma's begonnen te klagen dat ze hun mappen niet konden benaderen.

Wat blijkt nou, zodra ik (via Gnome) naar de hdd wil gaan, die in mijn geval "Extra diskspace" heet krijg ik de volgende foutmelding:

"Unable to mount Extra Diskspace
Not Authorized"

Ik heb meteen hard lopen googlen en heb een hoop bug reports over de zelfde foutmelding gevonden. Daarnaast word er gesproken over mogelijke fixes die het voor sommige gebruikers wel doen en sommige niet. Tot heden toe ben ik er nog niet in geslaagd om weer toegang tot te krijgen.

Nu is het voor mij sowieso vrij nieuw nog om een Unix installatie te gebruiken buiten een webserver om, dus als jullie mij gedetailleerde uitleg kunnen geven over welke informatie jullie nodig zouden hebben, zal ik mijn best doen om het hier te plaatsen. :)

Specs:
Hdd in kwestie: WD 1 TB SAT2 WD10EVDS
Linux version 2.6.35-28-generic (buildd@roseapple) (gcc version 4.4.5 (Ubuntu/Linaro 4.4.4-14ubuntu5) ) #49-Ubuntu SMP Tue Mar 1 14:40:58 UTC 2011

Overigens heb ik ook al apt-get update uitgevoerd en alles laten installeren.

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je zou via fstab een mount kunnen forceren, dan word het zowiezo via root rechten gemount.

Meer info kan je hier vinden

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=283131

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik je zo hoor zou ik dan elke keer als root de disk moeten mounten, maar krijgen andere users op de bak dan ook nog toegang tot de hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:53:
Als ik je zo hoor zou ik dan elke keer als root de disk moeten mounten, maar krijgen andere users op de bak dan ook nog toegang tot de hdd?
Integendeel fstab (onderdeel van Ubuntu) zorgt ervoor dat er @startup de disks die in fstab zijn geconfigureerd zijn worden geauto-mount.

Lees ook dit https://help.ubuntu.com/c...omaticallyMountPartitions hoe je rechten per disk insteld.

Ik heb goede ervaringen met Pysmd een GUI tool voor fstab

http://pysdm.sourceforge.net/

[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 07-04-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Ik heb het zojuist geïnstalleerd en geconfigureerd! Awesome! Ik heb echt al uren op dit probleem zitten zoeken. :) Onwijs bedankt Turismo! You just made my day!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Nu online
Your welcome, het scheelt als je weet waar je moet zoeken ;)

Pagina: 1