Anti Kabelbreuk Headphones

Pagina: 1
Acties:

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Beste Tweakers,

Zijn er headphones die een erg sterke kabel hebben, en of een vervangbare. Vandaag is 1 van
mijn oorschelpen van mijn AKG headphone uitgevallen, waarschijnlijk weer een kabelbreuk.

Is er IETS om dit te voorkomen?

Groeten Peter.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sennheiser heeft in ieder geval staalkabels in het assortiment, die krijg je niet zomaar stuk

Iperf

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb een Sennheiser HD580, volgens mij zit daar een sterke vezel in de kabel. En de kabel is vervangbaar, bij extreme belasting schiet ie denk ik los van de schelp ipv dat ie breekt.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-04-2011 20:42 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je bijv hier kijkt en dan bij variants
http://www.sennheiser.com..._dj-headphones-hd-25-1-ii

zie je dat je andere type kabels kunt kiezen

Iperf

Verwijderd

fish schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:49:
als je bijv hier kijkt en dan bij variants
http://www.sennheiser.com..._dj-headphones-hd-25-1-ii

zie je dat je andere type kabels kunt kiezen
De korte HD25 kabels zijn van staal. De reden daarvoor is simpel: praktisch onbreekbaar. Bij de HD25 kan je sowieso elk onderdeel los kopen.

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01 22:10
Ik heb zelf n senheisser hd595. Ik las op internet dat je daar de kabel wel van kunt vervangen.

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Hoe zit het met in-ear? Mensen met suggesties?

Het kabeltje wat de Logitech G9 bijvoorbeeld heeft, is er niet zoiets?
In dit item zie je Boris met zo'n kabel, maar ik zou niet weten welk oortje dat is. http://www.teamhww.nl/2012/04/the-awareness-app/

[ Voor 69% gewijzigd door chocolade-reep op 06-04-2012 18:32 ]

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik weet niet welke AKG je hebt, maar je hebt varianten met een mini-XLR plug in de koptelefoon, die kabel kun je dan vervangen.
Dat zijn de professionele varianten (serienummer eindigt dan vaak op een 1 ipv een 2)

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-01 10:59
Ik heb zelf extreem goede ervaring met de Senheiser HD25-1 II Extreem duurzaam (je ziet hem ook vaak bij geluidsmannen op locatie) en alle onderdelen zijn los te kopen om ze te vervangen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

chocolade-reep schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:28:
Hoe zit het met in-ear? Mensen met suggesties?

Het kabeltje wat de Logitech G9 bijvoorbeeld heeft, is er niet zoiets?
In dit item zie je Boris met zo'n kabel, maar ik zou niet weten welk oortje dat is. http://www.teamhww.nl/2012/04/the-awareness-app/
In-ears en verwisselbare kabels dan denk ik aan Shure. Heb zelf de 535, uiteraard zo'n verwisselbare kabel en sublieme geluidskwaliteit (zo'n beetje het beste zonder naar de custom op maat in-ears te kijken van 1000+ euro) maar ook de 215 heeft al een verwisselbare kabel en is aanzienlijk goedkoper :P

Verwijderd

PeterHid schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:22:
Beste Tweakers,

Zijn er headphones die een erg sterke kabel hebben, en of een vervangbare. Vandaag is 1 van
mijn oorschelpen van mijn AKG headphone uitgevallen, waarschijnlijk weer een kabelbreuk.

Is er IETS om dit te voorkomen?

Groeten Peter.
Sterk en vervangbaar gaan niet echt op samen. Wil je een goede stevige kabel aan je koptelefoon zal je voor een vaste kabel moeten gaan.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 17:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zelf goede ervaring met Shure,heeft bij de dopjes ook een stuk kevlar om de kabel zodat het beter blijft zitten om je oor :) de dopjes kunnen ook los van de kabel,waardoor die te vervangen is
maar ook wat prijziger :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• S3BASTI3N
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01 15:50
Ik heb zelf ook in-ears van shure en ben er erg tevreden mee. De prijs vind ik te rechtvaardigen doordat ze veel langer mee kunnen gaan. Nieuwe in-ears à 80 euro, of een nieuwe kabel van pak hem beet 20 euro scheelt nogal.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb in-ears van Ultimate Ears (Logitech feitelijk), die kabeltjes zijn vervangbaar met een stekkertje, maar dat is in de afgelopen 2 jaar nog niet nodig gebleken :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1