Toon posts:

[CPU] Intel 760 word te heet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al ruim 7 maanden deze PC in elkaar gezet, zonder enkele problemen.
Nu zag ik dus opeens dat mijn CPU wel heel erg warm word; nl 85 graden tijdens het gamen (CoD - Black Ops).

Ik vroeg me af wat deze CPU's eigenlijk mogen hebben?
Ik weet van mijn vorige AMD dat 65+ niet slim is, ik weet ook dat Intel iets warmer kan worden, maar niet tot in hoeverre.

Ik heb zelf nog niet geprobeerd om het op te lossen, aangezien ik een kleine LianLi PC-V351B kast heb, en het nogal een gedoe is om alles in- en uit elkaar te halen.

Mischien is nieuwe koelpasta eronder een oplossing?

Graag hoor ik jullie mening!

EDIT: Cpu is niet overgeklokt.

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5483/i5760.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 18:12 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dit is wel een beetje veel ja voor een stock cpu, maak je kast eens stof vrij en kijk of de koeler goed vast zit..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Kast is stofvrij, dat heb ik toevallig vorige week gedaan.
Koeler lijkt mij eigenlijk ook te goed te zitten, heb er nooit eerder problemen mee gehad.
Als er verder niemand met een andere oplossing komt moet ik toch maar is een keer mijn MOBO er uit gaan halen..

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
controleer alle pushpins, mocht je de koeler er toch afhalen, maak de cpu en koeler goed schoon met bijv. alcohol en plaats hem daarna terug met verse pasta, pushpins kruislings aandrukken als je hem terug plaatst..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Ja I know ^^
Heb nog wel ergens van die ArcticCleaning meuk liggen dacht ik..
Word dan van de week toch maar alles er uit halen denk ik en nieuwe koelpasta er tussen doen..

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-01 16:06
Pas wel op met alcohol, als je bijv. acetal hebt en je smeert daar alcohol op, dan kan het barsten.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
een verse partij hoogwaardige koelpasta kan soms een heel verschil maken :)
* heb wel temp drops van 10graden meegemaakt na vervanging koelpasta

[ Voor 31% gewijzigd door osmosis op 10-04-2011 15:27 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-01 09:14
Ik weet niet welke tool je gebruikt hebt oom de temp te bepalen, maar probeer het eens met speedfan of coretemp? Programma's als Everest e.d. willen wel eens foute temperaturen geven is mijn ervaring.

LinkedIn
BlackIntel

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:38
En juist Speedfan staat erom bekend nogal vaak verkeerde waardes weer te geven. Probeer het eens met Realtemp ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal dat eens proberen, laat hem dan vanacht weer draaien..
Momenteel bekijk ik temps met Hardware Monitor Pro

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Gewoon de stock koeler?
Ik gebruik weinig van zulke koelers omdat ze vaak de boel nogal heet laten worden.
Een Amd X4 620 hiero die begon te piepen zodra die gestresst werd, stock koeler vervangen(door CM Hyper 212) en geen probleem meer. Verkoekte pasta vervangen helpt vaak ook redelijk.
Wat ik ook nogal eens zag bij Intel zijn compleet kromme heatspreaders. (En ja bij AMD ook wel, maar in mindere mate) Als je m uit het socket trek hou je er een scheermesje of iets tegen, dan kun je het redelijk zien. Stockkoelers hebben er wat minder last van maar ook wel eens. Hier kun je weinig tegen doen behalve de boel gaan lappen, maar doe dat niet als je de garantie wil behoude of als je je niet het verlies can de cpu kan permitteren.
Verder denk ik dat je standaard meerdere programma's moet gebruiken om de temp uit te lezen. Nu is het Speedfan die blijkbaar wel eens een verkeerde temperatuur geeft, volgens FastFred, volgend jaar is het weer een ander die loopt te kloten. Kijk ook eens wat Speccy je geeft bijvoorbeeld. Realtemp is ook een goede.

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 20:21
lezzmeister,
Dat een koeler krom komt te staan kan er ook aan liggen dat het een koeler van koper + aluminium (lekker goedkoop) is. Volgens mijn zijn de stock i5 koelers ook aluminium met een koperen kern.

Amaa,
Kijk anders eens in het bios voor de 'echte' temperaturen (direct na gamen). Als die ook rond de 85 graden liggen, voel dan zelf eens aan het koelblok, want misschien is de sensor wel kapot.
Pagina: 1