Software distributie via NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik heb een Readynas DUO die 7x24 aanstaat & een ubuntu servertje die ook altijd aanstaat.
Nu wil ik op mijn readynas een map hebben waarin (opensource) software automatisch gedownload word.
(via de ubuntu server)

Het idee is dat ik na een herinstallatie van bijvoorbeeld mijn laptop de software die ik veel gebruik uit die folder trek, in plaats van alles weer apart te moeten downloaden.

Eigenlijk dus een soort van lokale software mirror die in mijn netwerkje hangt....

Ik heb al zitten googlen maar kom niet echt tot een goede zoekstring.

Heeft iemand hier ervaring mee ? zijn er programma's voor ; of is het mogelijk dit in een scripje te verwerken die om de zoveel dagen loopt en kijkt of er een nieuwe versie van de software online staat ?

software waar het o.a. om gaat;
7zip
uTorrent
AVG free
Open Office
Firefox
etc, etc...

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
hmm, da's ook wel erg makkelijk inderdaad...nooit van gehoord, maar die ga ik een even proberen...
Misschien nog wel handiger als het idee wat ik had ;)

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ook niet helemaal wat je zoekt maar desalniettegenstaande wellicht nuttig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninite is een superhandig programma, maar werkt niet offline :s
Ben ook op zoek naar zoiets, maar vooralsnog niets gevonden dat voldoet aan de vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet hoe een grote hobbyist je bent, misschien is InstallPad anders wel iets voor je.
Je kunt bestaande files gebruiken, maar ook zelf een XML aanpassen met software die je hebben wilt.
Ninite is mooi, maar dit is wel wat schaalbaarder en dus aan eigen wensen aan te passen.

Waarom zou je offline willen?, zeker als je na een herinstallatie de nieuwste software wilt hebben!
Als het niet gaat, omdat er geen breedband beschikbaarheid is, dan is het wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je verschillende pc's formatteert in één week tijd? Anders moet je steeds alle software opnieuw downloaden.
InstallPad ziet er inderdaad wel goed uit, ga ik ook eens checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan nog zie ik dat probleem niet als je een breedband verbinding hebt.
'Sparen' van programma's is in mijn beleving zelden handig of noodzakelijk, nutteloze schijf vulling!
Wel is het handig om inderdaad een programma/script te hebben wat alles voor je installeert.

Note: anders word het bij programma's die je met veel moeite hebt gevonden, die kun je opslaan op je HD.
Maar zelf daarvan kun je een favoriet aanmaken en toevoegen aan InstallPad natuurlijk.
Je zou alle programma's kunnen downloaden en dan alle paden van InstallPad naar je server laten wijzen, dat zal wel kunnen maar heb ik nog niet geprobeerd.
Wees degene en meld hoe het werkt natuurlijk :) (in het kader van een groenere manier van werken misschien zo slecht nog niet)

Wel natuurlijk zorgen dat de nieuwste software op je server staat, anders is het voordeel nog nul!!
Pagina: 1