Welke router?

Pagina: 1
Acties:

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Momenteel hebben wij een Thomson TG789vn van KPN. Hier zit helaas KPN's eigen software op die vrijwel alles blokkeert, waardoor je er niks fatsoenlijk mee kunt doen als het boven browsen uit gaat. Nu stappen we over naar UPC, maar we moeten daar wel voor een eigen router zorgen. Ik heb een beetje rondgekeken, maar eigenlijk geen idee wat ik nou precies nodig heb.

We krijgen een 60 Mb verbinding. Draadloos gebruiken we vooral voor een netbook en mijn iPhone, al heb ik momenteel vrij slecht bereik wanneer ik boven op mijn kamer zit. Mijn broertje host regelmatig eigen servers (vooral op minecraft), waar we momenteel enorme problemen mee hebben door de software van KPN. Bestanden overzetten via het netwerk doen we eigenlijk nauwelijks.

Dus, heeft iemand een ideetje voor ons? Ik heb bij Dynabyte al wel wat leuke routers gezien (120 Mb met 2/3 wifi antennes, of met gigabit mogelijkheden om sneller bestanden over te zetten), maar ik heb te weinig verstand van routers om te weten waar ik op moet leten.

Verwijderd

TP-Link TL-WR1043ND
D-Link Dir655

• pontoe
En waarom? Op wat voor dingen moet je letten?

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:17
De TP-Link TL-WR1043ND en D-Link Dir-655 zijn gewaagd aan elkaar, maar de TP-Link is een stuk goedkoper. Beide routers voldoen ruimschoots voor de 60mbit verbinding die je straks krijgt. Voor weinig geld heb je met de TP-Link dus veel router in huis, en je zult er geen spijt van krijgen.

Wil je nog een stapje hoger, dan zou je kunnen kijken voor de Netgear WNDR3700. Een router waarbij je zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz band tegelijk kan gebruiken. Voor de verbindingen binnenshuis zou 5GHz wat stabieler kunnen werken omdat deze frequentie niet vaak in gebruik is. Maar kost wel richting de 90 euro.

Maar alle genoemde routers zullen een beter bereik hebben dan de standaard modem/router kan KPN ;)
En games hosten via wireless....gewoon lekker via de kabel doen ;)

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Dit zijn idd goede routers (zelf ben ik in het bezit van de TP-Link). Mocht je voor de echte top willen gaan, kijk dan eens naar de pricewatch: Sitecom WL309 Gaming Router II

Jammer dat die Asus router nog niet uit is xD

[ Voor 8% gewijzigd door michaelmou op 09-04-2011 17:10 ]

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:26
Ben zelf wel te spreken over de DIR-855 die ik sindskort hier heb staan. Is ook zeker aan te raden maar is ook afhankelijk van je budget. De 655 is ook een prima router!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
michaelmou schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:09:
Mocht je voor de echte top willen gaan, kijk dan eens naar de pricewatch: Sitecom WL309 Gaming Router II

Jammer dat die Asus router nog niet uit is xD
Huh? 8)7

Je iPhone (in ieder geval niet) en je netbook kunnen waarschijnlijk allebei geen gebruik maken van de 5GHz, dus daar zou ik het geld niet aan uitgeven. Voor datgene wat je aangeeft zou ik je ook de TP-Link TL-WR1043ND aanraden. Voor de prijs van sommige eerder genoemde routers kun je zelfs 2 van die kopen, die zou je dan eventueel als AP kunnen gebruiken.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:44

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb zojuist een Engenius esr9850 besteld ivm de extreem hoge throughput van ruim 700Mb/s.

En 190000 simultane connecties.

Dat ding staat dus uit zijn neus te eten ook als ik de internetlijn zwaar belast met torrents of wat dan ook.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• gctwnl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
NeHoX schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:28:
Ik heb zojuist een Engenius esr9850 besteld ivm de extreem hoge throughput van ruim 700Mb/s.

En 190000 simultane connecties.

Dat ding staat dus uit zijn neus te eten ook als ik de internetlijn zwaar belast met torrents of wat dan ook.
De vraag is of hij dat ook haalt met NAT, firewall rules, QoS of andere controles actief. Die ruwe throughputcijfers betekenen niet zoveel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pontoe schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:48:
En waarom? Op wat voor dingen moet je letten?
HUH?
Beetje omgedraaide wereld, vind je niet?

Begin jij eerst eens met informatie en eigen inzet.
Wat zijn alle eissen, wat wil je er precies mee doen, wat zijn de routers die je uberhauppt al vergeleken hebt, wat is je budget? Etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

• pontoe
Koffie schreef op maandag 11 april 2011 @ 07:05:
[...]

HUH?
Beetje omgedraaide wereld, vind je niet?

Begin jij eerst eens met informatie en eigen inzet.
Wat zijn alle eissen, wat wil je er precies mee doen, wat zijn de routers die je uberhauppt al vergeleken hebt, wat is je budget? Etc.
Sorry dat ik je beledigd heb, maar je bent niet verplicht te reageren als je niks zinnigs in te brengen hebt. Ik heb de situatie uitgelegd en verteld waarvoor we het netwerk voornamelijk gebruiken en voor de anderen was dat genoeg om hele behulpzame reacties te posten. Morgen haal ik de aangeraden tp-link ;)

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Nivk schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:27:
[...]

Huh? 8)7

Je iPhone (in ieder geval niet) en je netbook kunnen waarschijnlijk allebei geen gebruik maken van de 5GHz, dus daar zou ik het geld niet aan uitgeven. Voor datgene wat je aangeeft zou ik je ook de TP-Link TL-WR1043ND aanraden. Voor de prijs van sommige eerder genoemde routers kun je zelfs 2 van die kopen, die zou je dan eventueel als AP kunnen gebruiken.
ik snap ook niet dat mensen alleen op basis van internet snelheid een router uit kiezen. ik vind het belangrijk een snel en stabiel intern netwerk te hebben.

als je in dat opzicht gaat kijken tussen de tl-wr1043nd en de wndr3700 blinkt de wndr3700 toch wel uit.
beide zijn volgens mij gbit netwerken. maar tl-wr1043 haalt max 120mbit en de wndr max 400mbit.
bovendien heb ik een 120mbit upc lijn. en zou het sowieso krap aan worden met die tl-wr1043

voor veel mensen is intern ook niet zo belangrijk maar als je backups via het net werk wilt doen. of misschien films of weet ik veel wat dan kan een beetje extra horsepower geen kwaad ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Proxx op 26-04-2011 16:14 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1