• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03-2022

Parallel Kingdom is een door PerBlue gemaakt location based MMOG voor mobiele devices dat gebruik maakt van GPS lokalisering die jou als speler plaatst in een virtuele wereldlaag bovenop de echte wereld.

Registratie kan alleen vanaf je mobiele device. Wel kun je via het web gebruik maken van het forum en enkele features aanpassen die ingame te zien zijn.

Er is nog geen video van de laatste release Age of Thrones maar deze van de vorige release verteld het meeste.

Het spel is gratis om te spelen. Men kan extra grondstoffen aankopen via Paypal, Google Check-out of verkrijgen via ingame trade.

Player Guide
Press pakket met daarin screenshots op verschillende telefoons

Features

Vecht beestjes voor goud, items en resources.
Encounter Creatures

Ontmoet andere spelers wereldwijd voor PvP, of vorm een team voor meer en betere rewards.
Interact with Players

Verover gebieden of bouw je eigen gebied door het plaatsen/veroveren van vlaggen.
Claim Territory

Verdedig je gebied waar je irl woont of kies een nieuw woongebied.
Control Your Neighborhood

Verzamel resources om je eigen huis te bouwen of bouw je eigen meubilair, wapens en nog veel meer.
Resources and Ingredients

Steek je fakkel aan en ga op avontuur in 4 verschillende type dungeons met elk zijn eigen specifieke beestjes en items.
Explore Dungeons

Bouw een vlot en ga de zee op voor avontuur, bijzondere beestjes en zeldzame grondstoffen.
Sail the Seas

Wie is de rijkste, grootste, sterkste wereldwijd of alleen bij jou in de buurt. Zie het op de ranglijsten.
Compete Globally

Real time chats met spelers van over de hele wereld.
Chat with Everyone

Start je eigen stad en groei door nieuwe inwoners te werven onder je mede-spelers.
Found Cities

Gebruik de handelshuizen voor kopen en verkopen van alle bestaande en zelfgemaakte ingame items.
Trade with Anyone

20 weekly ranking categories that award the winner a highly coveted Trophy Hat.
Earn Trophies

Invite players to visit your territory, or travel to other players in exotic locations
Travel the World

Use Golems, Trolls and even Trees to fight alongside you and achieve victory.
Lead Your Minions

Play Everywhere
Parallel Kingdom ter wereld worden gespeeld vanaf je iPhone, iPod Touch of Google Android device.

Kingdoms
Op dit moment is er nog geen kingdom bekend van Tweakers.

Kingdoms maken het mogelijk om vlaggen onder een naam te verzamelen en uit te breiden naar Obelisken of Towers. Een obelisk zet je neer bij een van de dungeon types en kun je telkens upgraden waardoor je meer 'bricks' verdiend. Deze bricks worden door het kingdom (kd) gebruikt om uit te breiden en op die manier 'influence' te verdienen. Het invloedrijkste kd kan daarmee een zeer gewilde 'hat' winnen.

Kingdoms zijn ook de beste manier om samen te spelen. Wanneer een kd member bijvoorbeeld voor een bepaalde hat wil gaan, doet iedereen zijn bijdrage aan resources en helpt waar mogelijk. Elke week een andere uitdaging voor een ander lid is het ideaal. Ook je 'estates', bookmarks van steden lijst zal zich sneller uitbreiden.

Daarnaast is er nog een diplomatiek/politieke kant van het spel de het best te spelen is met een kingdom.

Samenspelen, group-hunting levert ook meer gold en pages op. Pages zijn je ervaringspunten.

Mentor
De rol van mentor kun je bij het bereiken van level 30 aanzetten via je profiel. Daar kun je aangeven hoeveel 'mentees' (leerlingen) je toegewezen wilt krijgen. Er is een beloningsstructuur in de vorm van gratis food voor de begeleiding van mensen.

[Multi-accounts]
Zijn verboden. Per device mag je 1 character hebben. Natuurlijk hebben veel mensen meerdere devices maar agh, het boeit niet zo om meer dan 1 account te hebben en je valt snel door de mand.

[PC]
Je mag helaas niet via de PC spelen. Voor het diplomatieke corps en de legerleiding is dat weleens een probleem als ze veel moeten tikken, maar Notepad op je pc copy/paste > mobile device doet wonderen.

Er zijn wel mogelijkheden om via je PC en een emulator + het (Android) apk file te spelen. Persoonlijk zie ik het probleem niet zo aangezien je er geen tot weinig voordeel aan kunt behalen. Plus er is nog maar een zeer dunne grens tussen tablets/laptops/pc's dus laat het gerust weten wanneer het je lukt. De vraag is dan ook bij de Devs zelf hoelang ze dit verbod kunnen/moeten handhaven.

Wat maakt PK nou zo leuk?
Simpel, je kunt het overal spelen wanneer je maar wilt en hoe je het maar wilt. Zeker nu met de opkomst van tablets en hun grotere schermen is dit bijna alweer 2 jaar oude spel helemaal terug en populair.
Tijdens je vakantie of zakenreis inloggen en middels 're-locate' toegang te krijgen tot een nieuwe stad is ook een uitdaging. Daarnaast kun je ook na level 30 nog doorlevelen maar dan op een andere manier.
Per bereikt nieuw level kun je er een 'ruby' uitpersen, of als je veel mazzel hebt een 'diamond'. Hiermee kun je je eigen kroon/tiara maken, of ze gewoon verkopen voor veel gold/food op de markt.

De makers zijn ook na twee jaar nog goed bereikbaar en betrokken bij het spel en vaak ingame te vinden rondom patches. Je merkt wel dat ze nu meer games uitbrengen en de populariteit weer stijgt, want tickets duren nu 4-5 werkdagen.

In de week van 1 april had men een dating-feature aangekondigd waar massaal op gereageerd werd. :D

*tips zijn welkom
ingame ben ik terug te vinden onder LatteMotte, Edge of Time Kingdom
Ik speel op een Samsung Galaxy tab en/of Samsung Galaxy S met duo-sim

Veel plezier!

LatteMotte

[Voor 28% gewijzigd door yared op 08-04-2011 12:01]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03-2022
Gereserveerd

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08-2022

Dorgaldir

Creature of the web

Blijkbaar is dit topic nooit echt van de grond gekomen :p

Zijn er momenteel tweakers die spelen? Ik ben terug begonnen na een hele poos gestopt te zijn. Blij was ik toen ik merkte dat ik gewoon terug mayor mocht zijn van mijn stadje.

Dus mochten er nog tweakers spelen en nog een stadje zoeken, pm me maar ingame (Dorgaldir)
Of zoek de stad zelf, het is Beerse, in België uiteraard ;)

Of als er een kingdom is van tweakers dan wil ik daar ook nog wel joinen, want dat heb ik nog niet...

Just me

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee