Toon posts:

@home met computer naam en werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een NT4 server die wil ik gebruiken om internet van @home te delen met winroute... allemaal geen probleem maar !:

je moet om een IP adres te krijgen van @home een computernaam en werkgroep opgeven die je van hen krijgt :( nu weet ik wel dat als je eenmaal een IP adres hebt je daarna de computernaam en werkgroep kunt veranderen naar eigen smaak.

maar als dan de lease verloopt of iets anders gaat mis... je weet het niet
dan zou een herstart van de server betekenen
nog geen IP adres .

weet iemand een oplossing ?? een programma dat bijvoorbeeld een computernaam en werkgroep kan simuleren tijdens boot ???

Verwijderd

waarom zet je de boel niet op static :?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op zaterdag 17 maart 2001 23:21 schreef Gila het volgende:
waarom zet je de boel niet op static :?
Omdat tegenstelling wat je zelf denkt @HOME wel degelijk met dynamische IP-adressen werkt. Dat je alleen steeds hetzelfde nummertje krijgt is alleen maar mooi.

Al diverse berichten langs zien komen van mensen die dit ook gedaan hadden en toen van de kabel afgesloten werden (omdat iemand anders dat nummertje dus netjes via de DHCP-server had gekregen).

rm -r *

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

dijkmane

biertje ?

ik heb het idem, computernaam is inderdaad belangrijk, anders krijg je echt geen ip adres toegewezen. werkgroep naam maakt volgens mij niet uit, ik heb het al eens veranderd en het werkt nog steeds.
zet wel de dhcp server van NT uit anders gaat ie adressen aan de hele straat staan uitdelen als je perongeluk op de verkeerde NIC ingesteld staat. laat winroute dhcp doen.
aan die rare computernaam ben je zo gewend.

specs : wil je niet weten

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Je kan wel gewoon static gebruiken hoor. Hebbik ook hierzo!!!

Audentia

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Maar wat is nou het probleem?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Is het dan ook zo dat ik als ik met Ipconfig (win2k) mijn ip adres opzoek, ik die dus altijd heb!? Ook al staat hij nu op dhcp server ingesteld?
Dus (ook al zijn het dynamische IP Adressen) je krijgt je ip adres, nav je computer naam? Maar dat is dus altijd hetzelfde begrijp ik?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Ik weet het niet hoor, maar gaat het hier over de hostnaam of over de computer (=NETBIOS) naam?

Hostname zit bij je TCP/IP instellingen op het DNS-tabblad. Die kan gewoon verschillen van je NETBIOS naam....

Every morning is the dawn of a new error.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:53
BOFH

@HOME gebruikt wel DHCP om jou een IP toe te kennen, maar hun database is zo statisch alsie maar zijn kan :)
Dus.......gewoon je IP static zetten....loopt als een zonnetje hoor.
Werkt bij mij al maanden (zij het onder Linux....TUX rulez)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Niet helemaal waar, ik heb bijvoorbeeld begin deze week nieuw ip adres gekregen. Toen heb ik het maar op dhcp gezet.

Wel irri, nu moet ik de dns servers van mijn domein weer aanpassen

Verwijderd

Of je koopt een bokkie wokkie hubje, en vraagt via de site een extra ip adres aan voor 10 gulden per maand. Dan kun je via de hub gewoon 'serverloos' internetten. Tik maar WWW in de adresbalk in (@home only) en je komt op hun contentsite, ga naar services en klik op extra ip adres aanvragen!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:03
je krijgt altijd om de zoveel tijd een nieuwe ip bij @home
maar staties bij nt werkt het beste

Verwijderd

maar als dan de lease verloopt of iets anders gaat mis... je weet het niet dan zou een herstart van de server betekenen nog geen IP adres.
herstart noodzakelijk :? lijkt me stug, maar anders moet je eens linux proberen. Heb je nog een betere firewall ook. Om NT echt veilig te krijgen valt best tegen. Het lijkt wel veilig met een firewall, maar dat beschermt je niet tegen de betere hackers (die claimen van interne adressen te komen oid)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 18 maart 2001 12:08 schreef tafmaf het volgende:
Ja? Nou hier niet, ik heb al meer dan een jaar hetzelfde IP-adres. Sinds 16 februari 2000 heb ik al hetzelfde ipadres.

Audentia

Verwijderd

Ik ook, nog NOOIT veranderd :)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Het klopt toch! Het word wel veranderd, alleen in elke regio op een ander tijdstip. Er is een bepaalde daylimit van @Home (Die ik helaas ook niet weet). Een vriend van mij had na 1 jaar pas een ander IP en een ander al na 4 maand... :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 29 maart 2001 10:05 schreef Rancor1984 het volgende:
Het klopt toch! Het word wel veranderd, alleen in elke regio op een ander tijdstip. Er is een bepaalde daylimit van @Home (Die ik helaas ook niet weet). Een vriend van mij had na 1 jaar pas een ander IP en een ander al na 4 maand... :)
Ik heb nog weer andere berichten gehoord... Als je 2 weken niet online bent (achter elkaar), krijg je een nieuw IP.... als je dus de pc nog geen 2 weken uit hebt staan, krijg je gewoon steeds hetzelfde IP-adres...
Maar dat je sowiezo een ander IP-adres krijgt is dus niet helemaal waar... ik heb inmiddels 1,5 jaar hetzelfde IP... dezelfde als het moment van installatie....
Nou moet ik er wel bij zeggen dat m'n server bijna geen moment heeft uitgestaan :)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

backupdevice

No Risk , Full Push

Op zondag 18 maart 2001 12:08 schreef tafmaf het volgende:
Dit is niet waar. Als jij veel op internet zit ( lees elke dag ) blij jij hetzelfde IP adres houden. Kom jij bv een week niet op internet dan heb je de kans dat je ip adres verandert wordt. Ik had één jaar hetzelfde IP adres. Zat ook elke dag op internet:)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 29 maart 2001 15:04 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Als jij veel op internet zit ( lees elke dag ) blij jij hetzelfde IP adres houden. Kom jij bv een week niet op internet dan heb je de kans dat je ip adres verandert wordt. Ik had één jaar hetzelfde IP adres. Zat ook elke dag op internet:)
dat zeg ik..... ik meen alleen dat die grens dus bij 2 weken ligt...
maar nu dus 2x hetzelfde verhaal :)

Verwijderd

Misschien een vraagje wat er niet helemaal tussen hoort, maarreuh ik heb sinds 10.00 vanochtend ook internet via @home. Ik heb dit op win2000 geinstalleerd. Dat loopt perfect maar ik kan de winipcfg niet vinden.
Om te zien welk ip-address ik heb.

Weet iemand hoe ik dat in win2000 moet zoeken? Probeer de service nu ook op mijn 98se boot te zetten maar het opstarten duurt echt 10 keer zo lang met die netwerk kaart. Zou dat aan de instellingen van het network ID liggen?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 29 maart 2001 16:58 schreef GdW het volgende:
Misschien een vraagje wat er niet helemaal tussen hoort, maarreuh ik heb sinds 10.00 vanochtend ook internet via @home. Ik heb dit op win2000 geinstalleerd. Dat loopt perfect maar ik kan de winipcfg niet vinden.
Om te zien welk ip-address ik heb.

Weet iemand hoe ik dat in win2000 moet zoeken? Probeer de service nu ook op mijn 98se boot te zetten maar het opstarten duurt echt 10 keer zo lang met die netwerk kaart. Zou dat aan de instellingen van het network ID liggen?
offtopic antwoord dus:
start
instellingen
configuratiescherm
netwerk- en inbelverbindingen
dubbelklik op LAN-verbinding (Denk ik)
eigenschappen
dubbelklik op internet-protocol(TCP/IP)

maareh... ben jij een tweaker? (No offence)

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Op donderdag 29 maart 2001 17:07 schreef wfvn het volgende:

maareh... ben jij een tweaker? (No offence)
Tis iid geen tweaker denk ik |:(

Winipcfg is voor 95/98/ME
In NT/W2k gebruik je ipconfig *D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 10:35 schreef Exterazzo het volgende:
Je kan wel gewoon static gebruiken hoor. Hebbik ook hierzo!!!
Dan heb jij kans dat je eraf gegooid word.

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 10:54 schreef 456 het volgende:
Is het dan ook zo dat ik als ik met Ipconfig (win2k) mijn ip adres opzoek, ik die dus altijd heb!? Ook al staat hij nu op dhcp server ingesteld?
Dus (ook al zijn het dynamische IP Adressen) je krijgt je ip adres, nav je computer naam? Maar dat is dus altijd hetzelfde begrijp ik?
Is meestal hetzelfde, maar af en toe veranderd @home ze en als jij hem dan static hebt, krijgt iemand anders jouw static ip dynamisch toegewezen. En heb je dus een conflict waaraan jij de schuldige bent. Jij bent dus degene die eraf gegooid word.

Verwijderd

je vraagt gewoon een keertje je ip op, en stelt dan gewoon de hele zooi static in, het werkt dan gewoon

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Al die mensen die hoor lopen te verkondigen dat je het ip statisch in moet gaan stellen, krijgen binnen nu en weet ik veel wanneer vanzelf wel eens een keer het probleem dat je verbinding niet meer gaat werken. Had ook al 2 jaar lang hetzelfde ip en van de ene op de andere dag is dit veranderd. ff Freesco router via DHCP adresje laten halen en alles werkt weer als een trein. En wat maakt het eigenlijk uit dat je 1 pc/server in je netwerk hebt met zo'n pleuris cc-***** naam?

Verwijderd

De IP-Adressen bij @home zijn wel degelijk statisch, alleen kunnen ze dit niet garanderen. Het is inderdaad zo dat als jij je computer/kabelmodem te lang van het netwerk afhaalt (lees: uitzet) je ip-adres inderdaad verloopt, maar dit is een tijd van 3 weken!!! Ik heb vanaf 9 januari 2000 tot 2 weken geleden het zelfde ip-adres gehad, helaas is het toen die week 2x veranderd, maar dit had alleen met onderhoud van @home temaken. Ze hebben hier toen zelfs doordat er zoveel problemen waren een 2e klantennummer voor de regio tilburg (waar ik woon) voor in het leven geroepen. Maar geloof me, ze zijn zo statisch als wat, wat @home ook zegt.

Verwijderd

Wat het slimst is om te doen is volgens mij (wat ik dus ook heb gedaan) gewoon je IP statisch instellen en ALS het verandert wat dus is sommige gevallen blijkbaar om de 4 maand is, dan je server rebooten. Om de 4 maand een server reboot is nog wel te overzien lijkt mij. En als @Home dan wel gaat klagen over je statische IP adres dan zeg je gewoon dat de helpdesk dat jou aan heeft bevolen te doen en dat je dat samen met de helpdesk hebt ingesteld omdat je daar zelf te dom voor bent. Ik heb namelijk zelf eens problemen gehad met m'n connectie en als zij er niet uit komen zeggen ze dat als 1 van de eerste dingen : "Meneer we gaan uw IP eens statisch maken en kijken of dat het probleem oplost". :? Dus je bent legaal bezig, toch :9 ?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 01:31 schreef pimz het volgende:
je vraagt gewoon een keertje je ip op, en stelt dan gewoon de hele zooi static in, het werkt dan gewoon
Je kunt de hele zooi wel static instellen, maar zodra @home je een nieuw ip geeft en iemand anders krijgt jouw IP krijg je conflicten en ben jij de gene die fout zit.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:12 schreef Boris120 het volgende:

[..]

Je kunt de hele zooi wel static instellen, maar zodra @home je een nieuw ip geeft en iemand anders krijgt jouw IP krijg je conflicten en ben jij de gene die fout zit.
Hallo niet als je het doet zoals ik :Z (zeg dat @Home dat heeft geadviseerd, of als je niet durft te liegen, laat @Home het je adviseren :))

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:16 schreef MaDDo het volgende:

[..]

Hallo niet als je het doet zoals ik :Z (zeg dat @Home dat heeft geadviseerd, of als je niet durft te liegen, laat @Home het je adviseren :))
Als je net zoals ik alles op dhcp hebt staan en iemand zoals jij zit tegelijkertijd met mij op hetzelfde ip bel ik met @home, die natrekken waar jij zit en je er vervolgens afgooien. Heb ik afgelopen maandag nog gehad. ;)

Verwijderd

gewoon static instellen heeft @home geen problemen mee als je immers de helpdesk belt is het eerste wat ze doen je de static gegevens geven, bij mijn installatie door de meneer van planhold
was er een storingkje in het netwerk en die heeft de boel zelfs static geinstalleerd en je ip wordt toch nooit veranderd !

(en het boot nog sneller ook! :))

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:41 schreef rolandO het volgende:
gewoon static instellen heeft @home geen problemen mee als je immers de helpdesk belt is het eerste wat ze doen je de static gegevens geven, bij mijn installatie door de meneer van planhold
was er een storingkje in het netwerk en die heeft de boel zelfs static geinstalleerd en je ip wordt toch nooit veranderd !

(en het boot nog sneller ook! :))
Als je net zoals ik alles op dhcp hebt staan en iemand zoals jij zit tegelijkertijd met mij op hetzelfde ip bel ik met @home, die natrekken waar jij zit en je er vervolgens afgooien. Heb ik afgelopen maandag nog gehad.

Verwijderd

Zucht... Lezen, lezen, lezen. |:(

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:58 schreef MaDDo het volgende:
Zucht... Lezen, lezen, lezen. |:(
Wat jij schrijft dacht ik, al meerder malen.
Pagina: 1