Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• .ini
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02-2024
Dag tweakers,

Ik ga binnenkort de Samsung Galaxy S2 aanschaffen en wil graag mijn email hierop kunnen beheren.

Wat ik graag zou willen is via het web kunnen syncen met mijn lokale e-mail client. Oftewel, als ik mobiel een mailtje ontvang en beantwoord, dat ik dan thuiskom en dezelfde mail in mijn Inbox vindt evenals het verzonden antwoord in de Sent Items.

Ik gebruik op mijn PC Windows 7 met Outlook 2010, maar heb geen Exchange server.

Nu is de vraag of het noodzakelijk om een Exchange server te gebruiken? Of zijn er goedkopere alternatieven?

Alvast bedankt voor je hulp!

spex

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Android telefoon --> Gmail?

Self reflection is the school of wisdom

• .ini
Webmail is wat mij betreft wel een alternatief, maar ik ben niet goed bekend met Gmail en vraag me af of het wel alle functionaliteit biedt die Outlook ook biedt. Een punt waarop Outlook volgens mij beslist beter scoort is de vormgeving van de interface.

spex

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 15:45
Volgens mij kan je outlook gewoon met gmail syncen via imap en dan komt ook automatisch alles wat verstuurd is in je sent items.

[ Voor 4% gewijzigd door Team-RiNo op 07-04-2011 18:11 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Verwijderd

Imap gebruiken (ook met je outlook thuis), blijft de mail op de server staan en kan je vanaf ontelbare device's je mail raadplegen. Beperking is de grootte van je mailbox. Indien je provider minder dan 1GB aan ruimte toestaat kan je een gratis Gmail account nemen en vanaf daar je email account(s) beheren.

Een Google account is sowieso handig icm een Android toestel:
  • Online backup van je contacten, email en kalender
  • Picasa albums toegankelijk in Gallerij (fotoviewer)
  • Koppelen creditcard mogelijk (betaalde apps)
  • en vast nog veel meer..
Een paar dagen geleden een nieuw Android toestel in gebruik genomen, google credentials ingeven, syncen en ready to go alsof er niets veranderd is 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 18:53 ]

• .ini
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:39:
Imap gebruiken (ook met je outlook thuis), blijft de mail op de server staan en kan je vanaf ontelbare device's je mail raadplegen. Beperking is de grootte van je mailbox. Indien je provider minder dan 1GB aan ruimte toestaat kan je een gratis Gmail account nemen en vanaf daar je email account(s) beheren.
Oke, IMAP dus! Ik gebruik email van mijn eigen domein, dus bij mijn webhost. Deze laat 2 GB aan ruimte toe voor email. Nu ben ik werkzaam in de grafische industrie en zal dus vaak relatief grote bestanden ontvangen/verzenden. Die 2 Gb zal dan ook waarschijnlijk zo vol lopen. Wat gebeurt er dan eigenlijk? Wordt binnenkomende mail dan onbestelbaar? En de mail opruimen, doe je dat door alles te downloaden? Kan dat dan bijvoorbeeld standaard om 5u 's nachts zodat ik eigenlijk elke dag mijn IMAP account leeg (sync) en 's ochtends weer mobiel kan versturen en ontvangen?

En kan je met een Gmail account op dezelfde manier IMAP en Outlook gebruiken met meer ruimte?

Bedankt voor jullie antwoorden!

spex

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 17:35
Misschien handig om te weten dat GMail ook via ActiveSync kan werken, alsof het een Exchange server is dus:

http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299
Pagina: 1