Toon posts:

SIP telefoon Linksys 921/922 via USB van power voorzien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje, ik was een tijd opzoek naar een PoE switch, echter dat gaat weer kabels leggen worden ;)
En nu zag ik dat de SPA921 slechts 5 volt stroom nodig heeft.
Nu dacht ik, is het niet mogelijk om via USB de telefoon van stroom te voorzien,
dus of de netwerkkabel openen, en 4 draadjes naar een USB draad koppelen en die in de PC aan te sluiten,

of de power adapter kabel, aan de andere kant te verbinden met een USB aansluiting.

Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven? Googelde wel wat maar dan kom je niet echt uit wijs,
als je hier niks van weet ;)

Gr en alvast bedankt!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:15:
Ik had een vraagje, ik was een tijd opzoek naar een PoE switch, echter dat gaat weer kabels leggen worden ;)
Waarom gaat dat kabels trekken worden? Die PoE switch heeft toch al stroom nodig dus snap niet wat voor extra kabels je dan nodig hebt met PoE (Power over Ethernet) heb je juist die extra kabels niet nodig. Dat is het hele idee erachter.

Verwijderd

Topicstarter
:) Ja dat begrijp ik maar niet als je een oude centrale had, waarbij je 3 ethernet kabels hebt getrokken voor 5 toestellen omdat ze 4 aderig zijn ;)

Dus ik wil eigenlijk een 10 MBITs netwerk kabel maken, ;) En dan de stroomvoorziening via USB doen.
Daarnaast kost zo'n PoE me weer veel centjes ;)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Als ik het goed uitreken kan je usb poort max 3 watt leveren terwijl de specificaties van POE zeggen dat apparaten wel tot 30 watt kunnen slurpen. Nu betekent dat niet dat deze linksys telefoon ook echt deze spanning nodig heeft maar ik denk dat een usb poort te weinig levert ...

CISSP! Drop your encryption keys!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:15:
En nu zag ik dat de SPA921 slechts 5 volt stroom nodig heeft.
Nu dacht ik, is het niet mogelijk om via USB de telefoon van stroom te voorzien,
dus of de netwerkkabel openen, en 4 draadjes naar een USB draad koppelen en die in de PC aan te sluiten,

of de power adapter kabel, aan de andere kant te verbinden met een USB aansluiting.

Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven? Googelde wel wat maar dan kom je niet echt uit wijs,
als je hier niks van weet ;)

Gr en alvast bedankt!
Met alle respect maar dit is prutsen!
Wil je echt afhankelijk zijn van je telefoons op deze manier?
Je praat voer centjes, wat denk je dat het kost als een bedrijf niet bereikbaar is?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
Waarom trek je dan niet 2 kabels erbij, of die PoE switch op een strategische plaats zetten zodat je kortere kabels nodig hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Tis voor een thuis situatie ;)!
Hier thuis hing een oude, maar nu heb ik een trixbox installatie veel leuker,
die Linksys adapters zijn 5v, en gebruiken 2v ;)
Ik vroeg alleen of het kon, en misschien wat uiteg.

Niet dat het prustsen was, en over die PoE heb ik ook nagedacht, maar dat kost mij teveel tijd.
Daarnaast kunnen een aantal toestellen op stroom, maar op sommige plekken staat alleen een PC.
(broertje) mijne)
daarnaast scheelt het weer een stopcontact. :)
Pagina: 1