Autoradio onthoud voorkeuren niet

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Afgelopen week mijn Jvc autoradio overgezet in een nieuwe auto.
Kabelboom van deze auto zag er al ietwat rommelig uit dus ik vermoedde al wel dat er iets niet helemaal goed zou gaan. En dat klopt.

Wanneer ik de auto op contact zet, is de radio bepaalde instellingen vergeten.

In mijn vorige auto ging hij verder met afspelen waar hij gebleven was. Bv. nummer 13 op 3:21
Nu is het geval dat hij weer begint bij nummer 1 op 00:00.
Ik vrees dus dat er 1 kabeltje niet helemaal goed zit.

Mijn vraag is nu, heeft 1 van jullie enig idee welke kleur kabel ik hier moet hebben?

Alvast bedankt,

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kan dit niet gewoon aan de autoradio liggen? Misschien moet je hem opnieuw instellen dat ie doorgaat na nieuw contact. Volgens mij is het niet heel vreemd dat je autoradio volledig zonder spanning komt te zitten bij het afschakelen van je contact.

Life is not about specs, it is about joy!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Voor stroomtoevoer heeft je radio 3 contactpunten: ground, 12V switched/ignition, 12V constant/battery. Met die laatste onthoudt hij z'n instellingen, daar staat altijd spanning op. Je zult even moeten doormeten bij welke kabel dit is in jouw auto, en die goed verbinden met de juiste aansluiting op de ISO-kabel van je radio.

Zie evt. bijvoorbeeld Wikipedia: ISO 10487

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:28

Illusion

(the art of)

Of zie ook hier: http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Wissel pin A4 en pin A7 om, en kijk wat er dan gebeurt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Wat ook wel eens het geval kan zijn. Is dat jij een auto uit europa hebt, en als ik me niet vergis je radio aziatisch is. Is dat het geval dan moet je de rode en de gele draad omdraaien.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Illusion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:03:
Of zie ook hier: http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Wissel pin A4 en pin A7 om, en kijk wat er dan gebeurt.
Vaak zitten de in de 12v ignition en 12v constant kabels een stekkertje zodat je ze kan omwisselen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:42
En als je echt je continue niet kan vinden kun je vast nog wel een extra draadje trekken van de accu naar binnen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Dank jullie voor alle reacties. Ik ga er vandaag mee aan de slag.
Afbeelding van de iso stekkers paraat dus dat moet wel lukken!

En anders weet ik jullie te vinden ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
leidel77 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:06:
Wat ook wel eens het geval kan zijn. Is dat jij een auto uit europa hebt, en als ik me niet vergis je radio aziatisch is. Is dat het geval dan moet je de rode en de gele draad omdraaien.
We hebben een winnaar!
Topic mag op slot.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:04

JdM

Humbled

Cobb schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:41:
En als je echt je continue niet kan vinden kun je vast nog wel een extra draadje trekken van de accu naar binnen.
Ik wil hier toch even op ingaan omdat het opnieuw trekken van een draadje vanaf je accu niet echt gewenst is namelijk.
Meld er dan op zijn minst bij dat deze draad zo kort mogelijk bij de accu gezekerd dient te worden, met een 5A zekering.
Je wil niet weten wat er mis kan gaan als je dat niet doet ;)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53
leidel77 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:06:
En hiervoor kun je bij de gemiddelde elektronicaboer een converter kopen.
Pagina: 1