Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] My Documents folder verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Voor school moet er een bepaald systeem worden gemaakt als Virtuele Machine, hierbij moeten gebruikers hun data op de 2e partitie kwijt kunnen. Op deze 2e partitie staan mappen met hun naam waarin straks My Documents moet komen.

Het is echter geen optie om in te loggen op een gebruiker, en dan rechtermuisknop op mijn documenten te doen om deze dan te verplaatsen. Het zal vanaf de administrator moeten gebeuren.

Na vele uren gegoogled te hebben, en met een deadline van 5u vrijdagmiddag. Loop ik vast, en vraag ik het toch maar even op Tweakers.net

In principe staat elke optie open, alleen mag een gebruiker geen rechtermuisknop gebruiken. Vandaar dat de "normale" manier geen optie is. Hiervoor zal ik te veel policies en registers ongedaan/werkend moeten maken om dit meerdere malen achter elkaar snel en effectief te doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Je kan toch gewoon de policy redirect my documents gebruiken?

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
hoezo trouwens een tweede partitie en niet op de server wat is het nut ?

• D4NG3R
  • Nu online
En waar kan ik deze policy(s) vinden?
Baazie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:02:
hoezo trouwens een tweede partitie en niet op de server wat is het nut ?
Er is geen server, het gaat om 1 systeem waarop een Administrator en 13 gebruikers staan. Dit systeem moet worden gemaakt als testsysteem als opdracht van school.

[ Voor 82% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2011 15:04 ]

• D4NG3R
  • Nu online
Dubbel, merged met hierboven.

[ Voor 127% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2011 15:04 ]

• Archie_T
  • Nu online
D4NG3R schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:02:
En waar kan ik deze policy(s) vinden?
User Configuration - Windows Settings - Folder Redirection.

• D4NG3R
  • Nu online
Archie_T schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:04:
[...]

User Configuration - Windows Settings - Folder Redirection.
Deze policy bestaat niet onder mijn systeem. Er staat enkel
Scripts (Logon/Logoff)
Security Settings
Internet Explorer Maintenance

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dit systeem moet worden gemaakt als testsysteem als opdracht van school.
Deze policy is tot in den treure terug te vinden op google.
Probeer eens 'group policy folder redirection' als zoekterm, dan ga je een heel eind komen.

• D4NG3R
  • Nu online
Nogmaals: Er draait enkel Windows XP in een Virtuele Omgeving, geen server. Alles voor de users moet worden gemaakt, ingesteld en beheerd vanaf de administratie. Een van de handelingen die je moet uitvoeren voor de leraar, is het toevoegen van een nieuwe user. Dit moet snel en effectief binnen enkele minuten kunnen gebeuren. Hierbij moet ook het My Documents path naar de juiste map op de 2e partitie worden geleid. Zodat wanneer een gebruiker op "Opslaan" in bijv word klikt, hij automatisch in de juiste map zit. En niet in My Documents op de C schijf.
DarkSide schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:10:
gpedit.msc
lokaal groepsbeleid. Verder zou google je moeten helpen
Je hebt de TS zeker nog niet gelezen? Ik ben nu zeker 3u lang aan het zoeken geweest, zonder resultaat. Vrijwel alles wat ik tot nu toe heb ingesteld is via gpedit.msc gegaan, dus je reactie slaat nergens op :P .
daarbij kan je ook in word het opslag pad aanpassen (ook met policies)
In elk office programma (Word/Excel/Powerpoint/Acces/Visio 2003) moet standaard uitkomen in deze folder op de 2e partitie.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2011 15:13 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

gpedit.msc
lokaal groepsbeleid. Verder zou google je moeten helpen

daarbij kan je ook in word het opslag pad aanpassen (ook met policies)

[ Voor 35% gewijzigd door DarkSide op 07-04-2011 15:10 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 11:55
Is het niet mogelijk om onder het administrator-account de eigenschappen van de betreffende documenten te benaderen? Onder "C:\Documents and Settings\" bedoel ik dan. En dan vervolgens van de verschillende gebruikers bij eigenschappen van de documenten de optie "Verplaatsen..." gebruiken?

• D4NG3R
  • Nu online
BWBzz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:12:
Is het niet mogelijk om onder het administrator-account de eigenschappen van de betreffende documenten te benaderen? Onder "C:\Documents and Settings\" bedoel ik dan. En dan vervolgens van de verschillende gebruikers bij eigenschappen van de documenten de optie "Verplaatsen..." gebruiken?
Nee, wanneer de gebruiker een nieuw document opslaat. Moet hij automatisch in de juiste map beginnen (D:/Gebruikersnaam&ID). Een voorbeeld van een gebruikersmap op D is: D:/Wil04.

Wanneer je onder de "standaard" WinXP instellingen iets opslaat in bijv Word, kom je automatisch in de My Documents folder terecht.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2011 15:17 ]

• Archie_T
  • Nu online
http://www.mydigitallife....ion-path-in-xp-and-vista/
En even de file copy scripten, dat allemaal in een login scriptje gooien en je bent klaar.

• D4NG3R
  • Nu online
Yeah, dat is simpel gezegd. Maar ik zou absoluut niet weten hoe je dit in elkaar moet scripten.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:58

ResuCigam

BOFH

D4NG3R schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:02:
Er is geen server, het gaat om 1 systeem waarop een Administrator en 13 gebruikers staan. Dit systeem moet worden gemaakt als testsysteem als opdracht van school.
Misschien toch een (virtuele) server neerzetten? Niet alleen zijn je mapjes dan simpel in te stellen, je krijgt ook geen problemen als je 13 gelijktijdige gebruikers hebt (en in XP wel!).

We do what we must because we can.

• D4NG3R
  • Nu online
Dit mag niet, anders had ik dat allang gedaan.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Geeft dit artikel geen oplossing? Ik weet niet of je dit zou moeten doen voor het aanmaken van de gebruikers...

• D4NG3R
  • Nu online
bdalenoord schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:48:
Geeft dit artikel geen oplossing? Ik weet niet of je dit zou moeten doen voor het aanmaken van de gebruikers...
D4NG3R schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:58:
ipe staat elke optie open, alleen mag een gebruiker geen rechtermuisknop gebruiken. Vandaar dat de "normale" manier geen optie is. Hiervoor zal ik te veel policies en registers ongedaan/werkend moeten maken om dit meerdere malen achter elkaar snel en effectief te doen.
Nee, dat kan dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2011 15:50 ]

• hiekikowan
Ik weet wel dat het werken met policies voor veel programma's apart ingesteld moeten worden, zelfs voor Office (2010) moet dit per applicatie apart ingesteld worden... Dat wordt voor vrijdagmiddag nog een probleem lijkt me...

• D4NG3R
  • Nu online
In principe is het enige probleem nu het verplaatsen van de standaard folder.. Hoe ik nu een user aanmaak:

Via computerbeheer nieuwe gebruiker maken, homefolder op D:/*usernaam**UserID* linken en op de D schijf netjes een mapje met hetzelfde pad aanmaken.

1x inloggen op deze user -> Weer teruggaan naar Administrator om via Deze computer -> Eigenschappen een account te kopieren, op deze manier komen IIG alle shortcuts, bestanden en bestandsrechten goed. Echter word de nieuwe user dan doorgelinkt naar de My Documents locatie van het gekopieerde account.
Het enige wat dus ontbreekt is de link naar zijn eigen folder via My Documents.

• Archie_T
  • Nu online
D4NG3R schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:33:
Yeah, dat is simpel gezegd. Maar ik zou absoluut niet weten hoe je dit in elkaar moet scripten.
Even met reg.exe de key HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellFolders goed zetten en daarna met xcopy de bestanden kopieeren.. Dat kan je toch wel bij elkaar googlen?

• hiekikowan
In Linux zou ik gewoon symbolic links toepassen... In Win7/Vista ook nog maar in XP bleek dit nog lastig...

Ik heb dit artikel gevonden wat voor zover ik kan zien deze functionaliteit aan Windows XP toevoegt m.b.v. een applicatie uit de resources...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bij XP kun je dat verwerken in je Unattended Install.
Lees de documentatie van je Deployment toolkit maar eens goed door.

Had je sowieso mee kunnen beginnen, en dan begrijp je ook waarom allerlei wazige hacks met ShellFolder registry keys (Deprecated !!!!!) contraproductief zijn.

Tenslotte voor iedereen die local policies adviseert:
Dit is XP jongens... een antiek OS.
Folder redirection policies zijn alleen Domainbased te gebruiken. En dit is standalone waardoor die vlieger niet opgaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.