'Ontwikkelaars geven Gnome 3.0 vrij'

Pagina: 1
Acties:

• webkiller71
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04-2025
Persoonlijk vind ik dat de inleiding wat vreemd overkomt.
De ontwikkelaars van de opensource-'X-desktopomgeving' hebben, na een ontwikkeltraject van vele jaren, Gnome 3.0 vrijgegeven.
De opensource-'X-desktopomgeving' impliceert dat er maar een is, terwijl er in feite velen zijn. Daarnaast is het ontwikkeltraject van gnome als geheel misschien wel vele jaren, maar gnome 3.0 is in 2008 aangekondigd. Persoonlijk vind ik dat niet vele jaren. Als dit echt vele jaren zou zijn, dan hoor ik graag een jaartal ergens in een latere alinea. Bijvoorbeeld in de laatste waar weer jarenlang wordt genoemd.
In de desktopomgeving voor Linux-systemen is de nieuwe Gnome Shell-gui geïntegreerd.
Naar mijn weten draait Gnome Shell op unix-like systemen en dus niet alleen Linux.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:08
Gnome 3.0 wordt vermoedelijk opgenomen in de eerstvolgende versies van Fedora en OpenSuSe.
Volgens mij noemen ze het zelf nog altijd openSUSE. Ik weet niet hoe het met de hoofdletter-policy op tweakers zit tegenwoordig, maar dit lijkt me i.i.g. niet de bedoeling.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Linkje zijn handig!
webkiller71 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:52:
De opensource-'X-desktopomgeving' impliceert dat er maar een is, terwijl er in feite velen zijn. Daarnaast is het ontwikkeltraject van gnome als geheel misschien wel vele jaren, maar gnome 3.0 is in 2008 aangekondigd. Persoonlijk vind ik dat niet vele jaren. Als dit echt vele jaren zou zijn, dan hoor ik graag een jaartal ergens in een latere alinea. Bijvoorbeeld in de laatste waar weer jarenlang wordt genoemd.
Ik vind drie jaar tamelijk lang, eigenlijk, maar heb er een jaartal ingefrot en bovendien de inleiding wat vertimmerd.
Naar mijn weten draait Gnome Shell op unix-like systemen en dus niet alleen Linux.
Ik heb geen idee voor welke os'en dit allemaal al geschikt is en laat die opmerking even aan de auteur.
hostname schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:26:
Volgens mij noemen ze het zelf nog altijd openSUSE. Ik weet niet hoe het met de hoofdletter-policy op tweakers zit tegenwoordig, maar dit lijkt me i.i.g. niet de bedoeling.
Wij hebben het over openSuse :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 07-04-2011 15:34 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Je hebt gelijk als je zegt dat Gnome op 'Unix-achtigen' met X11 kan draaien, maar afaik wordt Gnome 3 alleen in Linux-distro's opgenomen.

Abort Retry Fail?

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Correctie: ik heb 'Linux' van Linux-desktopomgeving in de lead weggehaald. En idd lijken er ook 'niet-Unix-achtigen' met Gnome 3.0 uit te gaan komen.

Abort Retry Fail?

• webkiller71
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04-2025
Excuses, zijn inderdaad handig :)
[...]
Ik vind drie jaar tamelijk lang, eigenlijk, maar heb er een jaartal ingefrot en bovendien de inleiding wat vertimmerd.
Met jaartal kunnen gebruikers zelf oordelen of ze het lang vinden en dus neutraler. Lijkt me goed zo.
Dimitri R schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:39:
Je hebt gelijk als je zegt dat Gnome op 'Unix-achtigen' met X11 kan draaien, maar afaik wordt Gnome 3 alleen in Linux-distro's opgenomen.
http://www.freebsd.org/gnome/newsflash.html doet mij sterk vermoeden dat FreeBSD het op termijn ook mee gaat leveren. Verder is Debian GNU/kFreeBSD geen Linux (maar GNU userland en FreeBSD kernel) en daar kun je ook prima gnome op draaien.
Pagina: 1