Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een D-Link DI-524 router die aangesloten is met een modem 2 verdiepingen hoger. Mijn abonnement is Telenet Turbonet (theoretische snelheid: 30mbit/s) maar via de speedtest haal ik max 4mbit/s. 5mbit/s heb ik 1 of 2 keer gehaald.. Ook torrents willen niet sneller dan 800kbit/s gaan. Ikzelf zit met een kabel rechtstreeks aan de router.

Nu is mijn vraag of dit aan de router ligt, of het iets totaal anders zou kunnen zijn?
Maakt het een groot verschil in snelheid als er 4 computers zijn aangesloten?

Bedankt

Lukkie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
Lukkie,

Ben je draadloos of via de kabel verbonden?
4 computers aangesloten zou niet het probleem moeten zijn.

Je kunt eens kijken om er naast gaan zitten of om de Firmware te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aangesloten met een blauwe Dlink kabel aan de router zelf. De firmware zou geen probleem moeten zijn, het is bijna de recenste (1.14 tegenover 1.17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

Smoke

Maverick Reploid

Kun je ook een computer rechtstreeks aan het modem hangen, dus zonder router ertussen, en dan kijken of je een hogere snelheid haalt? Kan nl ook aan je modem liggen, zeker als het nog een oudere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van dit topic te bumpen; boven rechtstreeks aan mn modem heb ik snelheden van 30mbit/s
10x sneller dus!

Ik merkte ook dat mn modem verbonden is aan een apparaatje in het stopcontact, en dat hier, 2 verdiepingen lager, de router in het stopcontact zit.

EDIT: Hij zag er zo uit denk ik (veel naar de zolder gaan kan ik niet, vloer ligt er nogal losjes bij..)
http://shop4fta.com/netgear-powerline-adapter-pair.php

EDIT2: En bij mn router blijkt het een TOPCOM powerlan 200 te zijn.

EDIT3: Ik heb eens mn pc rechtstreeks op mn elektriciteitsnetwerk aangesloten via de adapter bij m'n pc en dan haal ik ook 3 mbit/s. Het zal dus niet aan de router liggen.
MAAR: Wat is het probleem dan? Is het de ontvanger of de verzender of is het gewoon niet goed met stopcontacten te werken?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 19:17 ]

Pagina: 1