Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PW] Go Back / Bug met Chrome

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik meestal doe:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html
Filter 6950, sorteer op prijs, klik op een product, go back.
Op dit punt klopt de lijst niet meer. Er ontbreken producten of de namen kloppen niet meer met de prijzen.
Beetje een vage bug, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe deze precies te reproduceren is.

Zie bijvoorbeeld http://xhp.xwis.net/temp/pw_bug.PNG
21 i.p.v. 24 entries
Entry 2 is 200 i.p.v. 230 euro

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-04-2011 12:48 ]

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Een devver kan dit ongetwijfeld beter beantwoorden dan ik. Daarom bij deze even verplaatst.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe deze precies te reproduceren is
Ik kan het ook niet reproduceren helaas...

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wel Google Chrome gebruikt? Nu gebeurd het elke keer met deze stappen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Nakebod

Nope.

Ook niet reproduceerbaar met Chrome 12.0.725.0 dev.
24 resultaten die gewoon 24 blijven na back.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nu lukt het hier ook niet meer. Echter heb ik het al veel te vaak gezien om het toeval te noemen.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

The Executer

Lekker belangrijk!

Anders is het misschien een idee om een filmpje met Fraps of soortgelijk programma op te nemen, zodat het precies duidelijk is hoe het ontstaat?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het stappenplan is duidelijk, dat is het probleem niet.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

The Executer

Lekker belangrijk!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:46:
Het stappenplan is duidelijk, dat is het probleem niet.
Klopt, daar twijfel ik ook niet aan. Maar aangezien het probleem (nog) niet te reproduceren is bij de devvers/andere gebruikers en het bij jou wèl vaak voorkomt, kun je op deze manier misschien laten zien wat de resultaten zijn, welke producten er eventueel wegvallen etc.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Screenshot in de eerste post gemist? ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
met Chromium 10.0.648.204 (79063) Ubuntu 11.04 kan ik het ook niet reproduceren. En ik kan ook geen filtercombinatie ontdekken welke dan ineens 21 producten opleverd.

Ik duik de logs eens in om te zien of toevallig 1 server andere waardes teruggeeft.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De prijs van product 2 klopt ook niet. Dus het is niet alleen een probleem qua aantal.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik gok op clientside cacheing; ajax-responses voor de productfiltering worden clientside 15 minuten gecached. Er kan dan een verschil ontstaan tussen een view waarbij je filters instelt omdat die vervolgens een ander soort request doet dan wanneer je vanuit een product teruggaat naar de listing.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zag daar vanmiddag (en nu nog steeds) gewoon '12 winkels' staan bij dat product. Tenzij jij nu nog steeds '2 winkels' ziet staan denk ik dat dat gewoon weer een cacheing gevalletje is, en dat in de tussentijd er net nieuwe prijzen bijgekomen waren...

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
crisp schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:12:
Ik zag daar vanmiddag (en nu nog steeds) gewoon '12 winkels' staan bij dat product. Tenzij jij nu nog steeds '2 winkels' ziet staan denk ik dat dat gewoon weer een cacheing gevalletje is, en dat in de tussentijd er net nieuwe prijzen bijgekomen waren...
10 prijzen erbij? Dat lijkt me sterk. Het is ook niet alleen die entry die fout is, er is nog veel meer fout.
Maar "cacheing gevalletjes" mogen toch niet voorkomen?

Ik zie er nu ook weer 12 winkels bij staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-07-2011 22:27 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:24:
[...]

10 prijzen erbij? Dat lijkt me sterk. Het is ook niet alleen die entry die fout is, er is nog veel meer fout.
Maar "cacheing gevalletjes" mogen toch niet voorkomen?
Zoals ik al eerder vermelde: ajax-responses van categorie-overzichten worden 15 minuten clientside gecached. Onze interne caches worden bij wijzigingen wel geupdate, en sommige pagina's trekken de data rechtstreeks uit de (altijd up-to-date) database. Daar kunnen dus altijd tijdelijk kleine verschillen in optreden, maar in theorie zou die kans vrij klein moeten zijn.

Waarom het bij jou regelmatig mis lijkt te gaan is mij dan ook een klein raadsel; wellicht gebruik je een proxy oid die langer cached dan wij opgeven?

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
crisp schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:05:
Waarom het bij jou regelmatig mis lijkt te gaan is mij dan ook een klein raadsel; wellicht gebruik je een proxy oid die langer cached dan wij opgeven?
Nee, ik gebruik geen proxy. Ik bekijk het overzicht, bekijk dan een product en ga dan terug naar het overzicht (met Back). Op dat moment klopt het overzicht vaak gewoon niet meer. Dat het overzicht oude data bevat is niet zo erg, maar het overzicht zelf is gewoon fout. Ik neem aan dat de verschillende kolommen niet apart gecachd worden, toch?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een rare situatie; je zegt dus eigenlijk dat het initiele overzicht wel goed is, maar op het moment dat je mbv 'back' op dezelfde pagina terugkomt dan is het overzicht fout? Dan lijkt het me dat Chrome om een of andere duistere reden daar toch een oude gecachede pagina laat zien.

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zo simpel is het niet. De pagina is niet oud, maar fout. Prijzen / winkels staan gewoon bij het verkeerde product. Na opnieuw sorteren staat het weer goed. Ik sorteer wel altijd op prijs, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, feit is dat ik en anderen hier het gewoonweg niet kunnen reproduceren, ook niet met sortering op prijs, dus dat maakt het dan wel een beetje kristallen-bol werk voor ons :P

We hebben dus echt meer data nodig om te kunnen bepalen wat er precies mis gaat, en daarmee hopelijk een oorzaak te kunnen vinden. Dus hier in ieder geval een paar vragen:

- treed het probleem ook op in andere browsers?
- gebruik je bepaalde plugins/extenties in Chrome? Treed het probleem ook op als je eventuele plugins/extenties uitschakeld?

Hiermee kunnen we hopelijk al bepalen of het browser-related en eventueel plugin-related is. Als we dat kunnen uitsluiten dan moeten we waarschijnlijk wat dieper gaan graven, en het liefste zou ik dan een complete HTTP-trace zien om te kijken wat voor requests er precies gedaan worden en welke responses de browser te verwerken krijgt (inclusief eventuele cached responses). Is dat iets wat je zou kunnen doen? Chrome heeft een development console (F12) met een Network tab waarmee je requests en responses kan loggen en opslaan in HAR-formaat. Van eventuele responses van tweakers.net/xmlhttp/xmlHttp.php?application=pricewatch&... ben ik dan ook geinteresseerd in de ontvangen content.

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Normaal gebruik ik alleen Chrome. Ik heb het probleem nog niet kunnen reproduceren in andere browsers.
Extensies worden niet gebruikt.

code:
1
{"pageref":"http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:NYuxCoQwEET_ZWqLEJE78gGChZWlWITNFjnCRTZBDiT_7sphMzDvzZzIEljGyCnAYZf4Kej-cMlSlflCStQQz_ELZzoUysKz_8ENT3kMJ6bKYdmZplDgVti30X-PTa3SMabKouaEtXcePt2zwbwsttbaBQ","startedDateTime":"2011-07-13T11:32:17.891Z","time":1,"request":{"method":"GET","url":"http://tweakers.net/xmlhttp/xmlHttp.php?application=pricewatch&type=pwcatfilters&action=search&catId=49&currFilters=NYuxCoQwEET_ZWqLEJE78gGChZWlWITNFjnCRTZBDiT_7sphMzDvzZzIEljGyCnAYZf4Kej-cMlSlflCStQQz_ELZzoUysKz_8ENT3kMJ6bKYdmZplDgVti30X-PTa3SMabKouaEtXcePt2zwbwsttbaBQ&fromHash=1&output=json","headers":[],"queryString":[{"name":"application","value":"pricewatch"},{"name":"type","value":"pwcatfilters"},{"name":"action","value":"search"},{"name":"catId","value":"49"},{"name":"currFilters","value":"NYuxCoQwEET_ZWqLEJE78gGChZWlWITNFjnCRTZBDiT_7sphMzDvzZzIEljGyCnAYZf4Kej-cMlSlflCStQQz_ELZzoUysKz_8ENT3kMJ6bKYdmZplDgVti30X-PTa3SMabKouaEtXcePt2zwbwsttbaBQ"},{"name":"fromHash","value":"1"},{"name":"output","value":"json"}],"cookies":[],"headersSize":-1,"bodySize":-1},"response":{"status":0,"statusText":"","headers":[],"cookies":[],"content":{"size":45845,"mimeType":"text/javascript"},"redirectURL":"","headersSize":-1,"bodySize":45845},"cache":{},"timings":{"blocked":0,"dns":-1,"connect":-1,"send":-1,"wait":-1,"receive":0,"ssl":-1}}

Is dit goed? Lijkt meer een request dan een response.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:36:
[...]
Is dit goed? Lijkt meer een request dan een response.
Het is ook enkel een request, de response komt in dit geval uit je cache. Als dat andere data opleverde dan deze pagina dan gaat het toch mis met cacheing.

Intentionally left blank

Pagina: 1