Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:58

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Na aanleiding van mijn reacties in het Sandy bridge overclock topic maak ik toch maar een apparte topic aan.
Ik heb gisteren de volgende aanpassing gedaan in het bios:
In het beginscherm als het bios UI geladen is heb je onderin in het menu een aantal schijven staan waarme geboot kan worden:
Plaatje van het net geplukt als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/2752/unledm.jpg

1 schijf had ik verplaatst van rechts naar links. Ik drukte op F10 voor reboot en daarna helemaal niets meer..
De pc start wel. Alles delen spinnen op en alle fans gaan draaien.. Maar ik krijg geen postscreen tezien..
Ik al verschillende oplossingen geprobeerd oa: CMOS, erase RTC ram, Batterij uit het moederboard getrokken.. Dit mag de pret niet drukken.
Lampjes van het toetsenbord en muis springen aan, daarna gelijk weer uit.. Maar de pc blijft wel draaien
Ik denk dat het einde oefening is voor dit board. Ik kan eigenlijk niet zonder PC omdat mijn werk hier ook erg vanaf hangt.
Dus ik denk dat ik een nieuwe aanschaf en deze voor RMA naar alternate breng. Als ik dan een nieuwe krijg over een aantal weken (of dit board doet het dan alsnog) verkoop ik dit board wel..
Ik kan echt geen 8 weken wachten voordat dit board door molen heen gegaan is.

Het enige wat ik nog kan proberen is een bios recovery util en een nieuwe manier rvan resetten die ik nog niet geprobeerd heb.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:35
En als je opstart met alleen de optische drive met de originele cd van je moederbord er in? Volgens de handleiding van mijn P8P67 pro hersteld hij zo het bios. Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ga ik straks proberen.. Thnx!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Inmiddels een nieuw board gekregen.. Was niets meer aan te doen.. Alternate kreeg um ook niet meer aan de praat, ik heb meteen nieuwe gehad..

Kan een slotje op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:26

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Audione0 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:20:
Inmiddels een nieuw board gekregen.. Was niets meer aan te doen.. Alternate kreeg um ook niet meer aan de praat, ik heb meteen nieuwe gehad..

Kan een slotje op..
We doen nooit slotjes ;)
Maar wel mooi resultaat van alternate! Ik denk dat er toch een foutje is. (Daarom ben ik huiverig voor uitschakelen PC)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07 18:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik heb exact het zelfde probleem met mijn bord, de pc wil niet meer door booten komt geen scherm maar de videokaart en alle fans draaien 100%.
Ik had er ander vengeance werkgeheugen in geplaats, wel dezelfde specs alleen een andere kleur.. en toen kreeg ik het zelfde probleem..
Cmos reset etc niets mocht baten, het word nu onderzocht of het idd het mobo is wat ik wel denk,en dan hopen dat ik een nieuwe B3 rev via mycom krijg of gewoon een refund.
Zo lang als ik moederborden heb gehad heb ik dit nooit mee gemaakt, wellicht een issue in sommigen van deze borden? ik heb er iig al wat meer berichten op andere sites over gelezen..

[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 14-04-2011 23:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 11:36
precies hetzelfde hier,

geheugen op juiste snelheid/voltage gezet (handmatig) vervolgens pc restarten geen probleem.

doe de pc uit, volgende ochtend weer aan.. geen boot.
powerknop 5 seconden in drukken, uit daarna weer aan doen. druk op f1 om naar de bios te gaan.
direct zonder iets te wijzigen op save changes and exit drukken.

boot hij zonder problemen naar windows en heb ik nergens last van..

heel vaag allemaal.. maar goed 1 dezer dagen als ik weer aan het werk mag na mijn schouderoperatie gaat hij terug voor een b3 revisie..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1