Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Geachte Tweakers,

Na aardig wat advies voor het veranderen van me behuizing met mijn setup, wil ik dit toch gaan overwegen.
Hopelijk kunnen jullie mij hier een beetje bij helpen met de keuzes voor een goeie kast.

Setup + foto's

Ik stel hier zoals menig ander gebruiker wel wat eisen aan natuurlijk :j.

1.) Goeie kabel management.
2.) Voeding onderin.
3.) Minimaal 8 HD'S te plaatsen.
4.) Ruimte genoeg voor me videokaarten.
5.) Goed aantal case fans te kunnen plaatsen. Voor een goeie airflow.
6.) Kleur zwart.
7.) Big tower.
8.) Budget +/- €300,-

Zelf kwam ik op de volgende behuizing uit.
- Lian Li PC-A77FB
- antec 1200
- Corsair Obsidian 800D

Als er anderen sugesties zijn hoor ik het heel graag !
Want ik weet dat er meer kasten zijn die voldoen aan mijn eisen, dan alleen bovenstaande.

• SanderH_
  • Laatst online: 16:10
Lijken me alledrie prima kasten hoor. Zelf ben ik niet zo een van van Antec, ik heb nog het kleinere broertje (Antec 900) gehad en die was nogal log, voorzien van weinig cable management en niet bepaald stil.

Die Corsair Obsidian 800D is natuurlijk ook niet slecht en is niet voor niets zeer populair, al las ik in een ander topic nogal wat klachten over de airflow.

Ik zou de Lian Li kast aanraden. Deze kasten staan nu éénmaal garant voor kwaliteit. Ze zijn lekker licht (aluminium!), hebben een zeer handig tool-less design en in mijn ogen kan je geen strakkere kasten vinden.

Wij kunnen natuurlijk moeilijk voor jou gaan kiezen. Bekijk eens een paar reviews zou ik zeggen. Iets wat ik vaak deed tijdens de zoektocht naar een leuke case was de kast ingeven op youtube. In zulke filmpjes krijg je altijd een beter beeld van de kast en kan je je direct voorstellen hoe deze er in het echt, met ingebouwde hardware gaat uitzien.

• darkangel456
Ja oke dat klopt, echter is het bij mij zo. Zoek die kasten zelf maar eens op ;)
Vindt jij maar eens een filmpje waar ze een lange kaart (5970 of 6990 ) in die kast hebben zitten.
Dat is 1 van mijn punten waar ik dus niet echt op sta te wachten dood op te lopen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Met een beetje slim redeneren kom je daarmee al een heel eind. Als je de websites van de verschillende fabrikanten bekijkt dan staan daar sowieso de buitenste maten van de kast, sommigen willen ook nog wel eens bepaalde binnenmaten specificeren. Maar sowieso als je de buitenmaat hebt en een goede afbeelding van een zijaanzicht van de kast als deze open is... dan de maten even schalen naar de afbeelding, of de afbeelding opblazen tot de werkelijke maten en je kan al een aardige schatting maken of het allemaal makkelijk gaat passen of dat het krapjes wordt.

Maar goed, heb je al op de websites van de fabrikanten gekeken? Er wordt toch wel een minimale eigen inspanning verwacht voordat je een topic opent... ;)

Op de website van Lian-Li wordt de ruimte voor een videokaart gespecificeerd, 365mm maar dan mag er volgens mij geen hdd achter zitten. ;)

De antec geeft 444mm op... daar staat zelfs de waarschuwing bij dat je voor die ruimte een hdd-cage moet weghalen. Maar die Antec is wel heel flexibel met de plaatsing van de hdd's en optische drives e.d.

Bij de Corsair wordt de afstand niet gespecificeerd, maar volgens de specs passen daar maximaal 7 3,5" hdd's in... dus die zal bij je wens van minstens 8 hdd's sowieso buiten de boot vallen.

Het lijkt erop dat de Antec de beste kandidaat is van de 3...

Moet toch even zeggen... dit was 5 minuutjes werk! O-)

• darkangel456
Het kan dan misschien wel 5 min werk zijn geweest.
Maar zoals ik al had gezegt in me topic ik vraag advies. En eigen inspanning heb ik toch wel gedaan met die 3 behuizingen. Het is dan wel misschien niet veel inspanning maar goed. Beter dan niks zoals sommigen doen.
En of het nou 1 HD meer of minder is kan gerust afwijken xD De eisen hoeven niet als het maar om 5 MM of 1 HD gaat perfect te zijn, na mijn wens.
Maar goed de website van de bedrijven zal ik zeker nog bekijken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Joh, bekijk eens mijn review van een kast die precies aan jouw eisen voldoet.

Als je een beetje had rondgekeken op T.Net had je hem trouwens ook gevonden in de tientallen andere reviews van behuizingen.

ARME AOW’er

• darkangel456
Guardian Angel schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:13:
Joh, bekijk eens mijn review van een kast die precies aan jouw eisen voldoet.

Als je een beetje had rondgekeken op T.Net had je hem trouwens ook gevonden in de tientallen andere reviews van behuizingen.
Joh heb je al eens gekekek naar het formaat van mijn moederbord... Die past niet in die kast met de 2 videokaarten erbij. En zeker niet als ik de gigabyte UD 9 ga halen.

Ik kom me schijven niet eens kwijt omdat ik vanwegen me videokaarten de HDD tray er al uit moet halen aan de voorkant.

Srry dat ik veel zeur maar het is ook nog eens een medium tower. Is maar 56 CM hoog...

[ Voor 14% gewijzigd door darkangel456 op 07-04-2011 21:25 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Volgens mij heb je niet goed naar het formaat en de foto's gekeken. Je moet wel een heel bijzonder (nog niet bestaand) MB hebben en 2 extreem grote (eveneens nog niet bestaande) VGA-kaarten wil het niet passen.

Maar goed, anders helpt Eyewish je wel. :)

ARME AOW’er

• darkangel456
Ach ja ik zie het wel. Kijk nog even verder wat ik nog kan vinden. Zolang maar even kijken wat anderen advieseren.

Ik moet je wel zeggen dat ik niet kan stoppen met kwijlen van het strakke design van die kast.

[ Voor 30% gewijzigd door darkangel456 op 07-04-2011 21:31 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

darkangel456 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:20:
[...]

Joh heb je al eens gekekek naar het formaat van mijn moederbord... Die past niet in die kast met de 2 videokaarten erbij. En zeker niet als ik de gigabyte UD 9 ga halen.

Ik kom me schijven niet eens kwijt omdat ik vanwegen me videokaarten de HDD tray er al uit moet halen aan de voorkant.
De volgende kasten zijn aangeraden bij gigabyte:
http://download.gigabyte..../Chassis-Support-List.pdf
Lian Li PC-P80
Lian Li PC-P80R
Thermaltake Xaser VI VG4000BNSB (dingen slopen!)
Thermaltake Xaser VI VG4000SWA (dingen slopen!)
Thermaltake Xaser VI VG4000BWS (dingen slopen!)
Thermaltake Xaser VI VG4000BNS (dingen slopen!)
Thermaltake Armor+ VH6000BWS
Thermaltake Armor+ VH6000SWA
Thermaltake Armor+ VH600LBWS
Mountain Mods Ascension *7
HEC 98 R8BB
Cooler Master HAF X (RC-942-KKN1) (raad ik aan!)
Daar kan hij in, dus daar zoek je zelf -> had je zelf ook kunnen vinden
Guardian Angel schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:25:
Volgens mij heb je niet goed naar het formaat en de foto's gekeken. Je moet wel een heel bijzonder (nog niet bestaand) MB hebben en 2 extreem grote (eveneens nog niet bestaande) VGA-kaarten wil het niet passen.

Maar goed, anders helpt Eyewish je wel. :)
XL-ATX bestaat, maar is niet officieel. Welgeteld zijn er al 3 moederborden met dat formaat uitgekomen wat groter is als WATX en E-ATX.

[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 07-04-2011 21:38 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Zit zelf ook na te denken over een nieuwe kast.Heb toevallig op het internet de Xigmatek pantheon gevonden. Alleen moet je voor 8 schijven wel dan gebruik maken van 2 extra 5,25 bays omdat deze orgineel 6 plekken heeft. Deze kast heef 33 cm aan plek voor videokaarten. Bij de windowed versie (bij de normale is plek voor nog 2 fans in het zijpaneel) is plek voor 4 120mm (of kleiner en 4 140 mm of kleiner. De kast is zwart binnen en buiten. Voeding zit uiteraard onderin en het cablemanagement schijnt ook prima te zijn. kast is 75 euro bij azerty mooi bedrag om nog wat extra fans te plaatsen. Ik zou zeggen kijk er naar.

• darkangel456
@F.west98: Volgens google bestaat de HEC 98 R8BB niet :P Typ foutje of ? (hij geeft geen alternatief)

Mountain Mods Ascension *7 (blokkendoos FTW :P ) Maar niet echt mijn stijl XD Beetje erg breed voor op me kamer.

[ Voor 36% gewijzigd door darkangel456 op 07-04-2011 22:23 ]

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
darkangel456 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:22:
@F.west98: Volgens google bestaat de HEC 98 R8BB niet :P Typ foutje of ? (hij geeft geen alternatief)
dat is deze:
http://www.hec-group.com.tw/pccase/98/

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

F.West98 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:37:
[...]
XL-ATX bestaat, maar is niet officieel. Welgeteld zijn er al 3 moederborden met dat formaat uitgekomen wat groter is als WATX en E-ATX.
Al die MB's passen zonder enig probleem in de FD kast, vandaar dat ik het had over een nog niet bestaand formaat. :)

In de eerder geadviseerde Xikmatec gaat het MB sowieso niet passen. Ik vermoed dat zo te lezen de HEC-kast ook ongeschikt is.

Tot slot, buitenmaten vergelijken zegt totaal niets. De ruimte/formaten aan de binnenzijde zijn veel belangrijker en ook speelt de indeling van de kast een grote rol.

ARME AOW’er

• darkangel456
Momenteel best verliefd op deze 2 kasten XD

- Cooler Master HAF X
- Fractal Design Define XL

Nu nog een keuze maken :P

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou ja, eerst zeg je dat de FD te klein is voor je MB en 2 VGA-kaarten en nu ben je er verliefd op?

De HAF heeft trouwens veel minder ruimte voor al je HD's.

MSN smileys werken hier trouwens niet, cut the crap. :)

ARME AOW’er

• darkangel456
Volgens jou passen me kaarten in de FD dus het is op jou advies. Als het niet klopt "als ik die kast koop" Is het voor jou -1 :P

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Garantie tot aan het eind van dit topic. :)

Navragen lijkt me sowieso verstandiger want het kan bijv. misschien zijn dat de schroefgaten voor de afstandsbusjes anders zijn geplaatst.

ARME AOW’er

• darkangel456
Zal ik zeker even doen ja :)
Komt wel goed. Opzich bevalt die Cooler Master HAF X me qua uiterlijk wel. En na nou net wat fotos gezien te hebben echt niet verkeerd. Alleen vindt ik het jammer die side fan. Dan zijn me kaarten helaas niet zichtbaar wat ik wel jammer vindt maar jah.

Nu nog een fatsoenlijk moederbord zoeken waar me kaarten 1 slot extra uit mekaar staan.

[ Voor 21% gewijzigd door darkangel456 op 08-04-2011 00:10 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
darkangel456 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:32:
Het kan dan misschien wel 5 min werk zijn geweest.
Maar zoals ik al had gezegt in me topic ik vraag advies. En eigen inspanning heb ik toch wel gedaan met die 3 behuizingen. Het is dan wel misschien niet veel inspanning maar goed. Beter dan niks zoals sommigen doen.
En of het nou 1 HD meer of minder is kan gerust afwijken xD De eisen hoeven niet als het maar om 5 MM of 1 HD gaat perfect te zijn, na mijn wens.
Maar goed de website van de bedrijven zal ik zeker nog bekijken.
Even een paar producten neerzetten is geen inspanning... sorry hoor. Ik wil niet flamen oid maar dat is 30 sec werk... je had bijvoorbeeld op zijn minst de lengte van de videokaart kunnen plaatsen, dan weet men iig wat de minimale afmetingen zijn etc. Er is niet meer inzet getoond dan een ander, dit is minimale (geen) inzet. Nu wil je advies van mensen hebben, maar dan moeten ze zelf maar even de gegevens erbij zoeken..? Dat is niet netjes moet ik eerlijk zeggen... Als je advies wilt dan moet je wel duidelijk zijn.

Excuus, maar hier kan ik nou echt een beetje geirriteerd van raken. Het is echt niet zoveel moeite...

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 08-04-2011 10:31 ]

• darkangel456
@MicGlou,
Als je even goed had gelezen. Dan zag je A dat het ging om een HD6990.
B. ik mensen vraag voor advies. C dit dus overduidelijk is bedoelt voor mensen die de nodigen informatie weten over de kaarten. en D al zeer zeker weten wat mijn doel/system specs zijn.

Dus wie is er hier nu de persoon die eens op ze eigen zooi gewezen moet worden. Jij bent geen haar beter dan mij.
Pagina: 1