Toon posts:

draadloos VPN werkt niet, bedraad wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh,

Er zijn binnen ons bedrijf een aantal werknemers die buiten de deur werken en een VPN maken (met shrewsoft), veelal draadloos.
Bij het merendeel (waaronder ikzelf) werkt dit prima.
Er zijn echter gebruikers met verschillende typen/merken/soorten routers die hier problemen mee hebben.
wanneer zij bedraad gaan werken is het probleem verholpen, :?
mi is dus de vertaling van 802.1X naar bedraad het probleem,
het is geen optie beveiliging uit te zetten

heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je hebt 2 smaken vpn , vpn over ipsec, en vpn over ssh. De eerste is efficienter, de tweede is meer compatibel. Nadeel is dat vpn servers meestal maar 1 van de 2 ondersteunen.

de gratis oplossing openvpn gebruikt ssl, dus kun je in ieder geval evalueren of dit een goede oplossing is.

(volgens mijn linkje naar open vpn zijn er zelfs 3 smaken... )

Allerlei settings in routers die niet van jou zijn aanpassen lijkt mij een configuratie nachtmerrie.

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 07-04-2011 10:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Wij gebruiken VPN over IPSec
SSL gebruiken we niet mijn inziens zou dit ook betekenen dat de firewall anders ingericht moet worden, ik zou het liefst ook geen verschillende VPN clients gebruiken, voordeel is ook dat we hier een policy voor hebben die te importeren is, .vpn file
deze optie vind ik niet in OpenVPN (of ik ben blind)

ik ben echt op zoek naar een oplossing voor het draadloos naar bedraad probleem zonder in te moeten leveren aan security :)

probleem met aanpassingen maken in Routers sta ik eigenlijk wel voor open,
echter Experia boxen mag men niet alles mee, dan moet men naar KPN..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 12:12 . Reden: aanvullende peop ]

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 16:54

BasW

Non omnia possumus omnes

Zo hebben wij het opgelost, aangezien onze gebruikers company hardware gebruiken maken we gebruik van 3G insteek kaarten. Niet de goedkoopste maar wel een makkelijke oplossing. Als voordeel kan de medewerker niet meer het excuus hebben dat ligt aan zijn of haar router.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

EFL

Dit heb ik ook eens gehad: IPSEC VPN via Shrewsoft of Greenbow VPN client ging niet via wifi, wel via kabel. Uiteindelijk bleek collision de oorzaak te zijn: tijdens het opzetten van de verbinding is dat blijkbaar fataal.
Oplossing was even met Inssider kijken naar een minder gebruikt kanaal en het AP op dat kanaal zetten. Vanaf toen ging alles zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Er is nu 1 win 7 gebruiker waarbij blijkt dat het zo simpel is als de Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter uitschakelen (Linksys gebruiker)
:F :F :F :F
eens kijken of dit bij de rest ook werkt.
en ja nogmaals succes (experia box)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 15:41 ]

Pagina: 1