Opzich vind ik het niet eens zo verbazend. Opzich vrij logisch dat iedereen in eerste instantie alleen maar richting opgegeven vermogen denkt. Merkt maakt dan niet uit, want hé; 520Watt is 520Watt. Pas als je je echt in hardware gaat verdiepen leer je wel beter. Je zal dit dus wel voorbij blijven zien komen, wat al frustrerend genoeg is.
Gizzy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:22:
[...]
Voeding is toch vrij essentieel moet ik zeggen ja. Ik neem ook alleen nog maar merk voeding. Kans bij een kapotte voeding op overige gefrituurde hardware is gewoon te groot. Dan maar 20 euro meer betalen.
Maar 520 lijkt me toch wel genoeg.
Als je kijkt naar de specs van zijn systeem opgegeven in de TS, zie je dat dit systeem wel meer dan 4 jaar geleden gebouwd moet zijn. Aangezien Cooler Master toen maar matige voedingen had is de kans, rekening houdend met de vermogens-degradatie van dat soort voedingen, een stuk kleiner dat dat ding nog steeds goed 520Watt kan blijven leveren. Die GTX580 is daarbij een redelijk verbruiker, dus ik zou me er niet aan wagen.
@TS er is hier ook nog een topic welke voeding heb ik nodig. Waarschijnlijk kan je daar beter terecht met je vraag en als je wat googled zijn er online ook Wattage calculators te vinden.
Wattage calculators geven over het algemeen een redelijk vertekend beeld dus zou je je niet aan moeten houden bij gebruik

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:25:
Ik ben het met alle boven genoemde opmerkingen zeker eens dat merk voeding zeker voordelen en te adviseren is. Daarom ligt er nu een coolermaster in, en straks wss een ocz.
Ik zal met de Wattage calc eens kijken wat er gezegt wordt, maar deze niet altijd even accuraat.
Geen OCZ! Ze hebben wel goeie modellen, maar dat is dan de Z-serie. Die is zijn geld voor jouw eisen niet waard. Kijk naar het "Welke voeding heb ik nodig"-topic (ff search hier gebruiken) en stel daar de vraag opnieuw. Ik gok dat hier snel een slotje op gaat, zoals gebruikelijk.