Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQLce] 2 Databases vergelijken en updaten

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben bezig met een programmatje waarin ik een klein databaseje gebruik om volgnummers op te slaan.
Dit wordt gebruikt om documentnamen te coderen

Bijvoorbeeld:
Wordbestandje_001

Als je ik dit word bestand opsla dan hoogt een tooltje het nummer in de database op, en zal het volgende document: Wordbestandje_002 worden.

Dit werkt verder leuk en prima.
Ik gebruik hiervoor een lokale SQLce database (met vb.net als tool).
Nu komt het voor dat ik achter mijn pc aan het werk ben, of achter mijn laptop. Ik wil voorkomen dat beide systemen hetzelfde volgnummer aanmaken. Om dit te doen wil ik mijn database ook op een NAS opslaan, en deze synchroniseren. (Ik wil hem ook lokaal op de laptop kunnen houden voor als ik op pad ben).

Nu kom ik zelf tot een oplossing die (naar mijn mening erg lelijk is, een hoop code met een aantal geneste for loopjes ed.) Niet echt fraai dus. Ik heb al gegoogled maar kan er niet veel stof over vinden.

Voorbeeldje van database:
{Lokaal}
[Bestandsnaam] [Volgnummer]
Word - 21
Excel -30
Acces - 15

Als op de NAS een volgnummer hoger is, dan wil ik dat die bij de lokale wordt aangepast en viceversa.

• bstudio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-12-2022
Centrale database server lijkt mij de beste oplossing dan...

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
bstudio schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:45:
Centrale database server lijkt mij de beste oplossing dan...
Normaal wel, ware het niet voor dit zinnetje:
Ik wil hem ook lokaal op de laptop kunnen houden voor als ik op pad ben.

En dat gaat em dan niet worden helaas.

• bstudio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-12-2022
Hmmm, overheen gelezen.

Tja, als je je data wil syncen dan zal dat waarschijnlijk veel code op gaan leveren. Alles lokaal opslaan en syncen naar de remote server wanneer dat kan.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als de database niet al te groot is en je bent de enige user zou je het ook simpel kunnen houden door via dropbox te syncen tussen systemen?

Anders zul je of via je programma moeten syncen (bij starten controleren welke databases je beschikbaar hebt en beide controleren en met elkaar syncen) of via sql syncen maar volgens mij kan dat niet met sqlce en lijkt me ook een ingewikkelde oplossing voor wat jij wil.

Maar dat ligt er natuurlijk aan of dit puur een persoonlijk administratie projectje is of dat je iets aan het ontwikkelen bent voor uitlrol op grote schaal ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Danfoss op 07-04-2011 10:27 ]

Sys Specs

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Danfoss schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:23:
Als de database niet al te groot is en je bent de enige user zou je het ook simpel kunnen houden door via dropbox te syncen tussen systemen?

Anders zul je of via je programma moeten syncen (bij starten controleren welke databases je beschikbaar hebt en beide controleren en met elkaar syncen) of via sql syncen maar volgens mij kan dat niet met sqlce en lijkt me ook een ingewikkelde oplossing voor wat jij wil.

Maar dat ligt er natuurlijk aan of dit puur een persoonlijk administratie projectje is of dat je iets aan het ontwikkelen bent voor uitlrol op grote schaal ;)
Helaas is dropbox is puur file Sync. die kijkt niet naar afzonderlijke inhoud.
Selt lokaal is het ene volgnummer van Word hoger, en op mn NAS het volgnummer van Excel.

Dan ben je in het geval van dropbox altijd een van beide kwijt.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Kijk ook even naar http://social.technet.mic...-sync-service-sample.aspx en http://social.technet.mic...e-data-sync-overview.aspx. Je hoeft geen SQL Azure database te hebben dacht ik, je kan het ook gebruiken om twee on premise databases te syncen tot op tabel/view level.

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 07-04-2011 12:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom wil je per se een volgnummer? Is een random getal en/of een timestamp niet veel gemakkelijker? Volgnummers zijn leuk en lekker leesbaar, maar een hel als je geen master database hebt.

When life gives you lemons, start a battery factory

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:46:
[...]

Een mobiel internet abonnementje nemen? ;)

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Face_-_LeSS schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:46:
[...]
Een mobiel internet abonnementje nemen? ;)
Gaat om een principe of het mogelijk is, is heb hier een simplistische voorstelling gemaakt van het complete probleem. Hoezeer ik je oplossing waardeer is dat niet een optie ;)

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 02:05

Tead

nnb

Centrale database en als deze database niet beschikbaar is opslaan met een uniek tijdelijke id en als de database wel weer beschikbaar is kijken welk id vrij is en bestand hernoemen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Armageddon_2k schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:46:
[...]

Da's heel leuk, maar dan krijg je dus situaties waar je moet gaan hernummeren omdat je op de server een document hebt toegevoegd en tegelijkertijd toen je offline was op je laptop ook. Die documenten hebben dan beiden hetzelfde nummer en bij het synchroniseren moet je daarmee rekening houden en een van de twee hernoemen. Met alle problemen van dien als je gebruikers bijvoorbeeld linkjes opslaan naar de bestanden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1