Ik krijg sinds afgelopen zondag steeds een 127.0.0.1 adres toegewezen van mijn ubee-modem. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden? Het ene moment krijg ik een 84.xxx adres, en vervolgens krijg ik een 127 adres.
Mijn netwerk:
modem -> router -> EoP1-EoP2 -> netgear switch -> rest.
Naar mijn idee zijn er een paar mogelijkheden:
- Kapot modem, zou zomaar ineens zijn, af en toe zonder problemen, lijkt me dus niet echt logisch
- Signaal wat niet goed is: TV stoort ook regelmatig, maar over het algemeen zonder problemen, als internet het doet, dan ook gewoon met 40 MBit (AiE+, 4,84 MB/s bij een ubuntu-torrent).
- Ziggo heeft te weinig IPv4 adressen in onze buurt, de adressen zijn gewoon op, waardoor het modem iets anders uit gaat geven: 127. Lijkt me ook vergezocht, maar jah....
Wat denken jullie er van?
Mijn netwerk:
modem -> router -> EoP1-EoP2 -> netgear switch -> rest.
Naar mijn idee zijn er een paar mogelijkheden:
- Kapot modem, zou zomaar ineens zijn, af en toe zonder problemen, lijkt me dus niet echt logisch
- Signaal wat niet goed is: TV stoort ook regelmatig, maar over het algemeen zonder problemen, als internet het doet, dan ook gewoon met 40 MBit (AiE+, 4,84 MB/s bij een ubuntu-torrent).
- Ziggo heeft te weinig IPv4 adressen in onze buurt, de adressen zijn gewoon op, waardoor het modem iets anders uit gaat geven: 127. Lijkt me ook vergezocht, maar jah....
Wat denken jullie er van?