Hier op de zaak heb ik een Windows 7-installatie binnen VirtualBox (v 4.0.4) draaien op mijn Ubuntu 10.04-systeem.
Allereerst de spekkies:
Workstation:

Op de velden klikken lijkt geen response te geven
Ik heb de volgende settings:

De status van de getoonde items in de taskbar is als volgt (van links naar rechts):
[small]Op de afbeelding lijkt het een streepje, maar het zijn er meer.
Deze veldjes hebben een van de volgende toedrachten:
En daarna weer start via Win+r dan springt alles weer terug naar zijn oorspronkelijke staat, Windows is dus niets "vergeten" maar vertikt het gewoon om de taskbar te updaten
Dit probleem treedt met regelmaat op, meestal rond de 5 minuten. Ik heb nu een scheduled task dat explorer.exe de nek omdraait en daarna weer opnieuw opstart dat elke 5 minuten loopt. 9 uit 10 dat de taskbar dan weer is vastgelopen. Het heeft er overigens niets mee te maken of ik de VM gebruik of niet.
Ik heb het aan de ICT-afdeling hier op de zaak gevraagd, maar zij konden het (klaarblijkelijk) niet verhelpen. Ik heb zelf geen zin om mijn VM opnieuw te installeren, dus daarom mijn vraag:
Kan een van jullie mij misschien richting een oplossing wijzen? Jullie zijn mijn laatste strohalm.
Alvast bedank,
Matis
Allereerst de spekkies:
Workstation:
- Dell Precision T7500 Westmere
- Intel Xeon X5650(2.66GHz,6.4GT/s,12MB,6C)
- 12GB (3x4GB) 1333MHz
- 768MB Quadro Nvidia FX1800
- Ubuntu 10.04 (voorzien van de laatste updates en kernel etc.
- VirtualBox v 4.0.4
- Windows 7 x64 Professional met SP1 en alle andere Windows Update meuk geinstalleed.

Op de velden klikken lijkt geen response te geven

Ik heb de volgende settings:

De status van de getoonde items in de taskbar is als volgt (van links naar rechts):
- Firefox (pinned): Geopend na de freeze van de taskbar en middels alt-tab benaderbaar en gewoon bruikbaar zoals altijd.
- Outlook (pinned): Gesloten na de freeze van de taskbar en middels alt-tab niet meer benaderbaar. Toen Outlook nog open stond (na de freeze) stond er in het veldje nog netjes "Outlook - Postvak In" en toen ik de applicatie sloot, verdween de tekst, maar het veldje en icoontje bleef staan.
- Putty (pinned): Geopend na de freeze van de taskbar en middels alt-tab benaderbaar en gewoon bruikbaar zoals altijd.
- Digsby (pinned): Gesloten voor de freeze van de taskbar en (natuurlijk) niet benaderbaar via alt-tab.
- Notepad++: Gesloten na de freeze van de taskbar en middels alt-tab niet meer benaderbaar. Ook hieruit verdween de tekst in hert veldje toen ik hem afsloot.
[small]Op de afbeelding lijkt het een streepje, maar het zijn er meer.
Deze veldjes hebben een van de volgende toedrachten:
- Geopend na de freeze van de taskbar en benaderbaar middels alt-tab.
- Geopend na de freeze van de taskbar en gesloten voor het screenshot en dus niet meer benaderbaar via alt-tab.
- Geopend voor de freeze van de taskbaar en gesloten na de freeze van de taskbar en dus niet meer benaderbaar via alt-tab.
taskkill /IM explorer.exe /F
En daarna weer start via Win+r dan springt alles weer terug naar zijn oorspronkelijke staat, Windows is dus niets "vergeten" maar vertikt het gewoon om de taskbar te updaten

Dit probleem treedt met regelmaat op, meestal rond de 5 minuten. Ik heb nu een scheduled task dat explorer.exe de nek omdraait en daarna weer opnieuw opstart dat elke 5 minuten loopt. 9 uit 10 dat de taskbar dan weer is vastgelopen. Het heeft er overigens niets mee te maken of ik de VM gebruik of niet.
Ik heb het aan de ICT-afdeling hier op de zaak gevraagd, maar zij konden het (klaarblijkelijk) niet verhelpen. Ik heb zelf geen zin om mijn VM opnieuw te installeren, dus daarom mijn vraag:
Kan een van jullie mij misschien richting een oplossing wijzen? Jullie zijn mijn laatste strohalm.
Alvast bedank,
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time