Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Http adres redirecten?

Pagina: 1
Acties:

• LizardBloke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 14:13
Beste mensen,

Ik was laatst een beetje aan het experimenteren en toen begon ik me iets af te vragen. We weten allemaal wel dat je met het HOSTS bestand een simpele naam aan een ip adres kan koppelen. Is het echter ook mogelijk om, wellicht op een andere manier, zo'n simpel adres ook te koppelen aan een exact ander adres?

Waarschijnlijk is dat wat onduidelijk. Ik illustreer het even met een voorbeeld. Stel, ik ga naar de website www.eensite.org of iets dergelijks. Met een HOST file kan ik die naam laten redirecten naar een ander IP adres. Is het echter ook mogelijk om naar een specifiek adres te verwijzen (zoals naar een bestand op een andere server of iets dergelijks)?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
(in het geval van webservers) Ja dat is mogelijk, mits je op de ontvangende partij instelt dat het luistert naar de hostname

• LizardBloke
Hmm ja. Ik denk dat ik de situatie nog iets beter zal uitleggen.

Ik beheer een simpel Minecraft servertje samen met wat vrienden, en we zijn op een probleem gestuit met een slecht geprogrammeerde plugin. Deze plugin crasht omdat hij verwijst naar een PHP script op een website (i.v.m. een updatemechanisme) die het lokale versienummer vergelijkt met het versienummer die bekend is op de site. Ik neem aan dat het dus een simpele true/false returnt.

Het ding is dat deze site niet meer bestaat, en deze plugin daarom een null exception krijgt en niet meer kan laden. Ik heb geprobeerd met de ontwikkelaar in contact te komen, maar hij laat niks van zich horen. Daarom zoek ik dus naar een alternatieve fix, waarmee ik lokaal een exact adres kan herleiden naar een simpel html bestandje op een eigen server.

Dat is zo'n beetje het verhaal dat er achter zit.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En het voordeel van een plugin is, dat deze gewoon te verwijderen, waarmee je het hele euvel in 1 keer oplost.

Want op je webserver kan je niet met zo'n host-file werken (even vanuit gaand dat je een shared hosting hebt, en geen eigen dedicated bak).

Ey!! Macarena \o/

• LizardBloke
We kunnen de plugin inderdaad verwijderen, waarbij helaas ook de veel gewaardeerde functie ervan uiteraard wegvalt. Dit probeer ik te voorkomen, en aangezien een groot deel van de community door deze fout (die overigens in alle plugins van deze programmeur zitten) is getroffen probeer ik ook een handje te helpen met het zoeken naar een oplossing.

Op deze webserver kan het toevallig wel :) We hebben een eigen (zij het een poepsimpel) servertje samengesteld. Dit biedt dus gelijk al wat meer mogelijkheden, mochten die bestaan uiteraard!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
LizardBloke schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:32:
.....Deze plugin crasht omdat hij verwijst naar een PHP script op een website (i.v.m. een updatemechanisme) die het lokale versienummer vergelijkt met het versienummer die bekend is op de site. Ik neem aan dat het dus een simpele true/false returnt.
.......
Draai Fiddler (o.i.d) en zoek uit waar die precies naartoe post. Als je het niet zelf kan aanpassen in het script, kan je die URL toevoegen aan je host file met jouw server IP. Vervolgens voeg je die URL toe aan Apache of IIS en kan je het path nabootsen. Je kan met Fiddler ook nog kijken wat er gepost wordt, de response zal je zelf moeten uitvogelen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LizardBloke schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:53:
We kunnen de plugin inderdaad verwijderen, waarbij helaas ook de veel gewaardeerde functie ervan uiteraard wegvalt. Dit probeer ik te voorkomen, en aangezien een groot deel van de community door deze fout (die overigens in alle plugins van deze programmeur zitten) is getroffen probeer ik ook een handje te helpen met het zoeken naar een oplossing.
Dat is mischien geen 'fout' maar eerder een - helaas, brakke - beveiliging van de maker zodat deze het oneigenlijk gebruik van de plugin kan volgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1