Computer verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 4.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Topicstarter
Ik wil graag een computer versturen via de pakketpost, maar heb geen flauw idee hoe het moet. Daarom vroeg ik me af of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben, en met welke aanbieder (TNT, DHL) ik dat het beste kan doen.

Ik heb gelezen dat ze het pakket op komen halen, maar hoe zit het precies met de dozen? Zijn er standaarddozen te koop bij het postkantoor of wordt het bij het ophalen verpakt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de verpakking zul je in principe zelf moeten zorgen. Sowieso wil je ook dat het ding goed verpakt is natuurlijk, dus met voldoende schuim oid. Je kunt wel dozen halen op het postkantoor, maar dan moet je even kijken of je computer daar inpast of niet.

En welke aanbieder zou ik gewoon af laten hangen van de prijs en voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bij het verzenden van een pc zou ik wel uiterst voorzichtig zijn als ik jou was.
Ken verhalen dat ze niet altijd even zuinig met pakketjes omspringen. Lijkt me dus geen overbodige luxe om de pc te ´demonteren´. Je wilt geen koelblok van 800gr. aan je mobo hebben hangen op moment van verzenden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Alles demonteren, apart verpakken met genoeg opvulsel en dat alles weer in 1 of 2 grote dozen met wederom veel opvulling om de klappen op te vangen (denk maar niet dat pakketjes worden neergezet, die worden gegooid/geschoven).
Daarnaast aangetekend en verzekerd versturen. UPS en/of DHL zijn hiervoor de 'echte' koeriersdiensten en bieden ook goede tracking aan etc. TNT is de goedkopere optie maar bied slechte tracking en heeft toch niet echt dat fijne vertrouwde gevoel voor zulke grote paketten. Maar uiteindelijk zijn het allemaal dozenschuivers al verwacht je bij UPS/DHL iets meer ervaring omdat zij ook de grote winkels en bijv. Dell bedienen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 324429 op 07-04-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 22:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Anoniem: 324429 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:00:
Alles demonteren, apart verpakken met genoeg opvulsel en dat alles weer in 1 of 2 grote dozen met wederom veel opvulling om de klappen op te vangen (denk maar niet dat pakketjes worden neergezet, die worden gegooid/geschoven).
Daarnaast aangetekend en verzekerd versturen. UPS en/of DHL zijn hiervoor de 'echte' koeriersdiensten en bieden ook goede tracking aan etc. TNT is de goedkopere optie maar bied slechte tracking en heeft toch niet echt dat fijne vertrouwde gevoel voor zulke grote paketten. Maar uiteindelijk zijn het allemaal dozenschuivers al verwacht je bij UPS/DHL iets meer ervaring omdat zij ook de grote winkels en bijv. Dell bedienen.
en ben je er van bewust dat met je pakketje niet zorgvuldig om gegaan wordt. Die dingen worden gewoon op de transportband gegooid.

Overigens hoef je niet alles te demonteren hoor :). Harde schijven, koeler en insteekkaarten er uit halen. De rest kan blijven zitten (voeding en moederbord). Harde schijven nog even extra verpakken als het wat oudere exemplaren betreffen. De nieuwere kunnen aardig wat hebben als ze uit staan want dan gaat de arm in de parkeermodus.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik ben vandaag naar een aantal TNT punten geweest, maar nergens hebben ze grote dozen waar een computer inpast. Heeft iemand enig idee waar ik dergelijke dozen kan halen? Vervelend dat ze bij TNT niet gewoon zelf dozen hebben als ze hem op komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Verwacht je nu serieus dat TNT jouw computer zelf gaat inpakken in één van hun dozen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

M2M schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:23:
[...]

en ben je er van bewust dat met je pakketje niet zorgvuldig om gegaan wordt. Die dingen worden gewoon op de transportband gegooid.

Overigens hoef je niet alles te demonteren hoor :). Harde schijven, koeler en insteekkaarten er uit halen. De rest kan blijven zitten (voeding en moederbord). Harde schijven nog even extra verpakken als het wat oudere exemplaren betreffen. De nieuwere kunnen aardig wat hebben als ze uit staan want dan gaat de arm in de parkeermodus.
Tenzij de harde schijf uit 1982 komt doen alle schijven dat parkeren wel automatisch ondertussen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 12:57

PhilipvD

Ondertiteld

Anoniem: 178981 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:28:
... Heeft iemand enig idee waar ik dergelijke dozen kan halen?
Ik zou eens bij de lokale pc-boer langsgaan die hebben vaak wel redelijk onbedrukte dozen van behuizingen die ze hebben gebruikt.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
Anoniem: 178981 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:28:
Dank voor de reacties. Ik ben vandaag naar een aantal TNT punten geweest, maar nergens hebben ze grote dozen waar een computer inpast. Heeft iemand enig idee waar ik dergelijke dozen kan halen? Vervelend dat ze bij TNT niet gewoon zelf dozen hebben als ze hem op komen halen.
Misschien bij een supermarkt. Daar hebben ze vaak grote dozen van bijvoorbeeld chips enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chipsdozen juist niet, die scheuren open. Dan kun je het beste bananendozen pakken, die zijn goed stevig (echtr, niet helemaal dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volgens mij heb je met bovenstaande voldoende adviezen om een relatief eenvoudig probleem daadkrachtig op te lossen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.