Wij fietsen met 20 minuutjes die kant uit
. Even iedereen lekker maken die nog moet of al zit te zweten in de auto
. Hoezo niet dichtbij? Tot straks
Ja, waarom mogen wij BBG'ers niet bij zijn, BBG en BBQ = mismatch?
Smakelijk!
* BeefHazard vindt het heel toevallig deze thread te lezen en er BBGmattie Stef tegen te komen.
EDIT: Ach, was toch maar in de verre wouden van Grunnen. Ik blijf hier lekker in de polder
Smakelijk!
* BeefHazard vindt het heel toevallig deze thread te lezen en er BBGmattie Stef tegen te komen.
EDIT: Ach, was toch maar in de verre wouden van Grunnen. Ik blijf hier lekker in de polder
[ Voor 20% gewijzigd door BeefHazard op 07-05-2011 14:50 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik wordt zelfs op gehaald door nomad himself, om dan in 5 minuten naar zijn studio te karrenStruikrover schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:37:
Wij fietsen met 20 minuutjes die kant uit. Even iedereen lekker maken die nog moet of al zit te zweten in de auto
. Hoezo niet dichtbij? Tot straks
I can't wait to shoot!
Hahaha nog mooier, heb je goed geregeld met Martijn
Veel plezier allemaal. Als het goed is zitten jullie nu aan de biertjes.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
* Gutteguttegut komt net z'n bed uit 
* Gutteguttegut heeft een drukke week achter de rug!
* Gutteguttegut wenst iedereen die wel gaat/kan een gezellige BBQ toe
* Gutteguttegut heeft een drukke week achter de rug!
* Gutteguttegut wenst iedereen die wel gaat/kan een gezellige BBQ toe
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Hm, ik ben inmiddels ook weer thuis van het werk. Nu nog even douchen en omkleden en ik kom ook die kant op. Gelukkig is het maar een paar minuten fietsen 
Iemand ook nog leuke zusjes meegenomen?
Iemand ook nog leuke zusjes meegenomen?
hihi was gezelig! Blijf erbij dat de iPhone beste camera aanwezig was!
Ah, nu heb ik een idee wie je bent/was. Met je 2- of- 5 megapixelDefLite schreef op zondag 08 mei 2011 @ 07:39:
I can't wait to shoot!
Citruspers had er ook 4! Wie heeft er nou veel megapixels nodig, croppen is voor mietjes!
De meet was erg gezellig, foto's volgen snel.
Ik vond het ook tof! Hoewel ik vrij vroeg weer weg was, toch nog wat sfeerbeelden:
De broers: (Nomad en broer)

Er werd gear gewisseld:

Er was lekker eten:

Maar dat vond niet iedereen:

De diepe gesprekken ontbraken natuurlijk niet:
Ik vond het leuk, en heb de 85mm 1.8 nog even kunnen testen en dat beviel me wel! Denk dat ik die er ook maar eens bij ga halen.
De broers: (Nomad en broer)

Er werd gear gewisseld:

Er was lekker eten:

Maar dat vond niet iedereen:

De diepe gesprekken ontbraken natuurlijk niet:

Ik vond het leuk, en heb de 85mm 1.8 nog even kunnen testen en dat beviel me wel! Denk dat ik die er ook maar eens bij ga halen.
En ook weer terug. Alleen even de rolletjes laten ontwikkelen en een filmscanner kopen en ik kan de gemaakte foto's laten zien
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Ik ben ook weer terug, met dank aan Gtus voor het rijden!
Meet was weer gezellig zoals altijd, zo maar eens de foto's inladen!
Meet was weer gezellig zoals altijd, zo maar eens de foto's inladen!
De iPhone fotograaf overweegt toch een flitser

"Ohja, daar zit ook een camera in!"

"Jaa, maar dat kan mijn iPhone ook gewoon hoor"

Heineken?

Deserteur!

Koen (zandpad) met camera

"Kijk, mijn camera heeft ook apps!"

Koen is dolgelukkig met zijn spiesje

Martijn (Nomad) barbecued like a boss

Om de bbq heen

Vuur

Martijn (Nomad) ontdekt de 3D fotografie

Blije hond is blij

Fotoduel

"Ohja, daar zit ook een camera in!"

"Jaa, maar dat kan mijn iPhone ook gewoon hoor"

Heineken?

Deserteur!

Koen (zandpad) met camera

"Kijk, mijn camera heeft ook apps!"

Koen is dolgelukkig met zijn spiesje

Martijn (Nomad) barbecued like a boss

Om de bbq heen

Vuur

Martijn (Nomad) ontdekt de 3D fotografie

Blije hond is blij

Fotoduel

Psst zit een flitser op =]citruspers schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:46:
De iPhone fotograaf overweegt toch een flitser

Mooie foto's

Tijdens de BBQ zelf heb ik geen foto's gemaakt, maar na afloop maar wel een aantal genomen 

Marijn (Citruspers) is gear aan het uitproberen

De adapters vlogen heen en weer om al die mooie Nikon lenzen maar uit te proberen

Wouter (walletje-w) in actie met tele

Bastiaan overweegt sinds gister nu ook de 5DII

Gert-Jan (G-Tus) met de 50mm

Bart (PowerUp), de Sony-man

De chill-out area van Martijn's studio

Martijn (Nomad) had alles onder controle

De zonnebril-focus-check gedaan voor Koen (Zandpad)

35mm f/1.8 (DX lens) op de D700, nog minder megapixeelzz!

Adoooore teh precious camera!

Hoeft verder geen commentaar

Marijn (Citruspers) is gear aan het uitproberen

De adapters vlogen heen en weer om al die mooie Nikon lenzen maar uit te proberen

Wouter (walletje-w) in actie met tele

Bastiaan overweegt sinds gister nu ook de 5DII

Gert-Jan (G-Tus) met de 50mm

Bart (PowerUp), de Sony-man

De chill-out area van Martijn's studio

Martijn (Nomad) had alles onder controle

De zonnebril-focus-check gedaan voor Koen (Zandpad)

Adoooore teh precious camera!

Hoeft verder geen commentaar
[ Voor 15% gewijzigd door Nordlys op 08-05-2011 15:28 ]
Hoezo, was gewoon een spiegel hoor! 
(Ik ben trouwens Marijn, niet MarTijn, Johan)
Vette foto's!
(Ik ben trouwens Marijn, niet MarTijn, Johan)
Vette foto's!
Hahahaha perfect. Ik heb mijn nieuwe baan gevonden 
Even fotosoep opgestart:

En om ook maar even 2 portretten te posten van Johan (het hoeft niet altijd van 1 kant te komen):
RAWRRRRR

Myspace profielfoto

(Alles klikbaar)
P.S. Mocht iemand m'n foto's willen gebruiken zonder watermerk, geef even een seintje
Even fotosoep opgestart:

En om ook maar even 2 portretten te posten van Johan (het hoeft niet altijd van 1 kant te komen):
RAWRRRRR

Myspace profielfoto

(Alles klikbaar)
P.S. Mocht iemand m'n foto's willen gebruiken zonder watermerk, geef even een seintje
[ Voor 80% gewijzigd door citruspers op 08-05-2011 15:47 ]
Crossprocessing (lomo look), verneukte witbalans, halve duckface, extreme hoek, felle kleuren, te zwaar contrast....alle elementen voor een succesvolle myspace profielfoto!
Even veel megapixels, maar gratis vignettering toch? We hadden DX crop modus uitgeschakeld!jvdgeest schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:02:
[afbeelding]
Die laatste twee
Inderdaad, dit was een DX lens op een full frame camera, waarvan de hele sensor gebruikt werd.

Surprised Chipmunk met Bokeh-Bart by GJvdH, on Flickr

Rawr! Vegatarisch vleesch(vervanger)! by GJvdH, on Flickr

Oshi.... 3 seconden reg.... by GJvdH, on Flickr

I eat Nikon for breakfast by GJvdH, on Flickr

Mr. iPhone by GJvdH, on Flickr
Ah oke, valt nog best wel mee moet ik zeggen dancitruspers schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:08:
Inderdaad, dit was een DX lens op een full frame camera, waarvan de hele sensor gebruikt werd.
Oeee, die is wel nice
Hmmm, ik zie mijn Zeiss vaker langskomen dan ikzelf... na de Nikon 35/1.8 de grootste sletlens van de meeting (mede dankzij de "tweeslachtigheid").
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Mijn schoen is erg fotogeniek!
Leuke foto's!
En nog twee foto's van Paul (Universal Creations), waarvan eentje met zijn 100F2 op mijn D2H. Ik merkte wel dat die 4 megapixel sensor toch wel een uitdaging bood voor de Zeiss!

Leuke foto's!
En nog twee foto's van Paul (Universal Creations), waarvan eentje met zijn 100F2 op mijn D2H. Ik merkte wel dat die 4 megapixel sensor toch wel een uitdaging bood voor de Zeiss!

[ Voor 76% gewijzigd door citruspers op 08-05-2011 18:21 ]
Hoe groter de opening, hoe vaker die wordt gebruikt.Universal Creations schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:03:
Hmmm, ik zie mijn Zeiss vaker langskomen dan ikzelf... na de Nikon 35/1.8 de grootste sletlens van de meeting (mede dankzij de "tweeslachtigheid").
Leuke foto's!
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Als ik de foto's zo zie hebben we ons wel vermaakt
. Was wel geslaagde barbecue wat mij betreft.
Erg lekker weer ook. De 7 man die zijn blijven slapen hebben zowaar, beweren ze tenminste, goed geslapen.
Ik vond het top dat er een mannetje of 25 waren en wat mij betreft tot binnenkort op de volgende meet
.
thanks guys.
Erg lekker weer ook. De 7 man die zijn blijven slapen hebben zowaar, beweren ze tenminste, goed geslapen.
Ik vond het top dat er een mannetje of 25 waren en wat mij betreft tot binnenkort op de volgende meet
thanks guys.
Nog complimenten voor alle snijders (ThunderNet, PowerUp en nog iemand...), want dat was ook een hoop werk.
Martijn: het was reuze gezellig en ik bedank je voor de enorme gastvrijheid.
Martijn: het was reuze gezellig en ik bedank je voor de enorme gastvrijheid.
Leuke foto's
Mocht het volgende keer op een plek zijn wat géén 3 uur reizen is, dan overweeg ik ook te komen.
The devil is in the details.
En de enige camera die is vastgelopen (iPhone van Nomad)DefLite schreef op zondag 08 mei 2011 @ 07:39:
Was erg gezellig! Ben nog verbaast dat er nog zoveel goede foto's zijn gemaakt. Was denk ik toch niet genoeg vlees waardoor mensen tijd over hadden om foto's te maken ...
[ Voor 12% gewijzigd door --Niels-- op 08-05-2011 21:46 ]

Wat maakt zo'n iPhone toch geweldige foto's
Nee gekheid natuurlijk, ik snap ook heus wel dat een DSLR stukken beter is hoor
Ik heb het idee dat ik iets te vaak ben gefotografeerd deze avond
Meer foto's van het vlees, vuur, bier en andere gekke bekken mensen!
en ik d8 dat ik vaak de sjaak wasjvdgeest schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:57:
Ik heb het idee dat ik iets te vaak ben gefotografeerd deze avondMeer foto's van het vlees, vuur, bier en andere gekke bekken mensen!
I can't wait to shoot!
Daar ging het eten....

Smile!

Smile!

Ziet er gezellig uit allemaal, jammer dat ik niet kon (maar heb het ook goed naar m'n zin gehad bij de Le Mans Series op Spa).
En lol @ 3D fotografie
En lol @ 3D fotografie
Pics van mijn kant:
1. Een barbecue moet natuurlijk wel even klaar gezet worden. Op de achtergrond is Martijn nog even aan het commanderen, want hij heeft HONGER!

2. ISO25600, gewoon omdat het kan. Ook omdat iedereen even bakken met ruis wou maken.

3. Geen Defocus Control, of photoshop-effecten, maar The Need For Speed: 42mm f/0.75

4. To pop, or not to pop, that's the question... Ik zie toch echt 3D en daar heb ik geen 2 lenzen voor nodig zoals Martijn.

5. Hoezo heb je voor architectuur groothoek nodig? I can do that with 100mm

6. Sommige mensen weten zelfs een barbecue te dirigeren.

7. Waar zit de vuur-app?

8. Bokeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh-lisciousnessnessness

9. Deze jongen zorgde voor versterking... (voor de insiders is dit dubbelzinnig)

10. 1/10sec met 100mm zonder IS en zonder statief. Ok, niet helemaal scherp, maar op webformaat is ie best ok, toch?

11. Diep in het magma van de barbecue ontwaakte een vlam die zorgde voor..... meer eten!

12. G-Tus verwisselt even de sensor van zijn camera

Er staat geen [testcase] in de topictitel (en anders haal ik hem eruit..), dus ik ga gewoon verder...
13. Zijn er nog foto's van tweakers met dit kroontje op?

14. Martijn ziet maar met 1 oog scherp, gelukkig is dat zijn foto-oog.

15. De ode, maar dan zonder flitsers.

16. And then there was light..... maybe a little too much @f/2

17. Strike the pose... erg tof in ieder geval dat je zo graag (continu) model wilde spelen.

Disclaimer: aangezien mijn camera nog weleens rond ging, zijn niet alle foto's gemaakt door mij. Alle foto's gemaakt door mijzelf zijn namelijk wel scherp
Mocht je foto's op volle resolutie willen hebben, dan kun je ze bestellen à 150euro, want voor minder kom ik mijn bed niet uit
1. Een barbecue moet natuurlijk wel even klaar gezet worden. Op de achtergrond is Martijn nog even aan het commanderen, want hij heeft HONGER!

2. ISO25600, gewoon omdat het kan. Ook omdat iedereen even bakken met ruis wou maken.

3. Geen Defocus Control, of photoshop-effecten, maar The Need For Speed: 42mm f/0.75

4. To pop, or not to pop, that's the question... Ik zie toch echt 3D en daar heb ik geen 2 lenzen voor nodig zoals Martijn.

5. Hoezo heb je voor architectuur groothoek nodig? I can do that with 100mm

6. Sommige mensen weten zelfs een barbecue te dirigeren.

7. Waar zit de vuur-app?

8. Bokeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh-lisciousnessnessness

9. Deze jongen zorgde voor versterking... (voor de insiders is dit dubbelzinnig)

10. 1/10sec met 100mm zonder IS en zonder statief. Ok, niet helemaal scherp, maar op webformaat is ie best ok, toch?

11. Diep in het magma van de barbecue ontwaakte een vlam die zorgde voor..... meer eten!

12. G-Tus verwisselt even de sensor van zijn camera

Er staat geen [testcase] in de topictitel (en anders haal ik hem eruit..), dus ik ga gewoon verder...
13. Zijn er nog foto's van tweakers met dit kroontje op?

14. Martijn ziet maar met 1 oog scherp, gelukkig is dat zijn foto-oog.

15. De ode, maar dan zonder flitsers.

16. And then there was light..... maybe a little too much @f/2

17. Strike the pose... erg tof in ieder geval dat je zo graag (continu) model wilde spelen.

Disclaimer: aangezien mijn camera nog weleens rond ging, zijn niet alle foto's gemaakt door mij. Alle foto's gemaakt door mijzelf zijn namelijk wel scherp
Mocht je foto's op volle resolutie willen hebben, dan kun je ze bestellen à 150euro, want voor minder kom ik mijn bed niet uit

Voor alle mensen die ervan balen dat deze ontzettend gezellige BBQ op een verkeerde dag of te ver weg plaatsvond: reserveer 25 juni maar alvast voor een volgende BBQ in Wageningen.
Meer informatie volgt binnenkort.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Beter, en nu al iemand vanuit groningen die kan bobben!
I can't wait to shoot!
Wie?the mod man schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:35:
Beter, en nu al iemand vanuit groningen die kan bobben!
Die datum kan ik welPhehistyr schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:26:
Voor alle mensen die ervan balen dat deze ontzettend gezellige BBQ op een verkeerde dag of te ver weg plaatsvond: reserveer 25 juni maar alvast voor een volgende BBQ in Wageningen.Meer informatie volgt binnenkort.
jij

I can't wait to shoot!
Gezellig. Ik ga ook een nieuwe poging doen
Ik heb mijn betoog trouwens af gekregen, echt alle tijd die ik had in gestoken dus ik ben blij dat ik Groningen op het laatste moment liet schieten..
Gelukkig! Goed dat het goedgekomen isMakkelijk schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:18:
[...]
Gezellig. Ik ga ook een nieuwe poging doen
Ik heb mijn betoog trouwens af gekregen, echt alle tijd die ik had in gestoken dus ik ben blij dat ik Groningen op het laatste moment liet schieten..
Ben vooral blij dat jij aangekomen bent
Vast wel, met al dat vlees
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Nou, er was inderdaad heel veel vlees, maar om nu te zeggen dat iedereen heel erg zijn best deed om dat lekker op te eten... we hebben het meermaals aan mensen op moeten dringen omdat de barbeque nog reteheet was en er nog prima mee gebbq't kon worden. Volgende keer een beetje beter je best doen mensen, en even wat minder die gear rondhoereren
.
Vond het gezellig trouwens, en de foto's zijn ook leuk geworden (vuur-app? wat?
)
Vond het gezellig trouwens, en de foto's zijn ook leuk geworden (vuur-app? wat?
Haha, misschien moet ik volgende keer dan toch maar es komen, om alle restjes op te eten
. Camera laat ik dan wel thuis
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Het komt natuurlijk ook door mijn afwezigheid. Nomad had er al op gerekend dat ik minstens 20 stuks vlees zou eten.
* Makkelijk wint elke food contest, geloof me.
* Makkelijk wint elke food contest, geloof me.
* the mod man Challenge Acceptedjvdgeest schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:52:
[...]
* the mod man gaat die uitspraak onthouden voor 25 juni.
I can't wait to shoot!
Als thundernet aanwezig is, dan ben ik bang dat je het niet gaat winnen. Ik ken niemand die zoveel kan eten als hij.
ziet er naar uit dat jullie het ouderwets gezellig hadden in het hoge noorden!
moest afgelopen weekend laten schieten omdat er al een en ander op de agenda stond, erg jammer want de emmen-meet was ook beregezellig. 25 juni heb ik semi-gereserveerd, nu nog ff het rooster van mijn vrouw afwachten....
moest afgelopen weekend laten schieten omdat er al een en ander op de agenda stond, erg jammer want de emmen-meet was ook beregezellig. 25 juni heb ik semi-gereserveerd, nu nog ff het rooster van mijn vrouw afwachten....
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
met hem, zonder jullie allemaal gezien te hebben qua eten zet ik ook al mijn geld blind in op thundertjeNomad schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:29:
Als thundernet aanwezig is, dan ben ik bang dat je het niet gaat winnen. Ik ken niemand die zoveel kan eten als hij.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Hahaha ik moet zeggen dat ik hem niet zo veel heb weg zien bikkelen, maar hij stond wel nog als laatste om een uur of half elf de speklappen te bakken, en daarna nog spiesjes, dus sowieso kudo's daarvoor
Dit word een verkapte food-eating contest zo te horen.
Misschien moet ik ook maar een maatje van me meenemen, die kerel at nog 15 hamburgers op na een 4 gangen diner maar stopte toen omdat hij geen zin had om alleen door te eten
Misschien moet ik ook maar een maatje van me meenemen, die kerel at nog 15 hamburgers op na een 4 gangen diner maar stopte toen omdat hij geen zin had om alleen door te eten

Salades by Zandpad, on Flickr

Vleesch! by Zandpad, on Flickr

BBQ en een faalende BBQ by Zandpad, on Flickr

Bierhouder (C) Citruspers by Zandpad, on Flickr

Nikon F100 + 100mm Zeiss, zonder adapter! by Zandpad, on Flickr

Nomad + Nikon by Zandpad, on Flickr

Making of by Zandpad, on Flickr
Meer in op mijn flickr.
Pfff jullie mogen van geluk spreken dat ik niet aanwezig kan zijn
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
"Helemaal nietjvdgeest schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:32:
[...]
"Hé bah, die zoomring zo, ook alles zit bij Nikon de omgekeerde kant op"