Verwijderd

Topicstarter
Na 3 jaar te hebben genoten van mijn medion 42" full HD lcd tv, heb ik besloten een nieuwe te kopen.
Dit vanwege de verbluffende beeldkwaliteit van de huidige tv's.

Het lastigste van mijn keuze vind ik de keuze tussen een array led tv of een plasma tv.
Bij mijn huidige tv is zwart niet echt zwart en ik begrijp dat dit verschil aan het verdwijnen is tussen led-lcd en plasma.
Nu ben ik na 2 dagen zoeken uitgekomen op de LG 42le8500, maar zoals gezegd, zou ook zomaar een plasma kunnen worden.

Wij zitten op een afstand van 2,5 a 3 meter en het is belangrijk dat het beeld op deze afstand ook nog perfect is.
Tevens moet het beeld niet al te veel reflecteren omdat de kamer waar de tv hangt, op het zuiden ligt en de zon er nog wel eens op schijnt.

Mijn budget is 1000 euro.

Gewenste specificaties:
42 inch Full HD
3 of 4 * HDMI aansluiting (1 voor HTPC | 1 voor humax | 1 voor surround)
CI+ module optioneel (gebruik een humax ihdr-5050c)
Geen 3D. Maak ik geen gebruik van.
DLNA optioneel: gebruik een HTPC
Er worden geen games gespeeld.

Design, hoeft niet perse dun te zijn, want hij komt aan de muur te hangen. Wel is het wenselijk dat het frame rondom zo minimaal mogelijk is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in het nemen van mijn beslissing.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Plasma wint qua zwartlevel nog met LED. Daarentegen kunnen LED tvs veel feller dan plasma's, dus daarvan zie je het beeld weer beter als er de zon opstaat.

Verwijderd

Welke zon?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

"op het zuiden ligt en de zon er nog wel eens op schijnt."

Dié zon.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

duvel81,

Ik raad je aan je eens te orienteren op de verschillende verkrijgbare toestellen.
Zodra je punten tegenkomt die discussie behoeven of waarvan je ervaringen nodig hebt, is het vrij om een topic te openen.

Nu is dit een verkapt "Ik zoek een..."-topic en die hebben we liever niet in deze vorm.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.