• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01 17:11
Een tijdje terug heeft een vriendin van mij een polaroid uit de oudere F600 serie overgenomen van een verzamelaar.

Nu weet ik dat de camera's niet eens het grootste probleem zijn, maar vooral de cassettes. Mijn vraag is, waar kan je die goedkoop, zo niet uberhaupt ergens kopen voor dit specifieke model?
The Impossible Project biedt ze dus weer opnieuw aan (hulde!) maar ik weet niet welke ik daar moet kiezen.

Alvast bedankt!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
oeh ik kom het tegen via active topics, post je als het lukt ook een paar foto's ? wel gaaf :D

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-01 14:38

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
F600? die bestaat niet, 600 wel en daarin gaat - the surprise ;) - 600 film.

volgens mij zijn er in Nederland ook webshops die deze film aanbieden, kan schelen in verzendkosten...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Google op "Polaroid 600 film"
1e hit: http://polaroid600film.com/store/

Toepasselijk :P

Daar vragen ze alleen WEL de hoofdprijs...weet je zeker dat je dat wilt?
Ik zag ook http://forum.fok.nl/topic/1172216. Daar werd verwezen naar kamera express...maar website zegt bij een zoekactie dat ze uit assorti zijn. Maar je zou ze eens kunnen bellen :)

Voro de rest: succes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

The Eagle schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:38:
Google op "Polaroid 600 film"
1e hit: http://polaroid600film.com/store/

Toepasselijk :P

Daar vragen ze alleen WEL de hoofdprijs...weet je zeker dat je dat wilt?
Ik zag ook http://forum.fok.nl/topic/1172216. Daar werd verwezen naar kamera express...maar website zegt bij een zoekactie dat ze uit assorti zijn. Maar je zou ze eens kunnen bellen :)

Voro de rest: succes :)
Topic is onderhand ook al ruim 2.5 jaar oud.
Naar mijn weten is de productie van die pacs (hoe je het ook mag schrijven. mijn vader die altijd bij polaroid enschede heeft gewerkt noemde ze in ieder geval altijd zo) stop gezet in Nl. Zou me dus niet verrassen als je ze echt uit het buitenland zal moeten halen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• HotFix
  • Laatst online: 01-01 17:11
Er zit van The Impossible Factory wel een winkel in Enschede. Gelukkig hebben we een vriendin die daar regelmatig haar wederhelft gaat opzoeken, dus dat is mooi :P
Maar zo te zien is TIF dan toch de goedkoopste, zelfs al bestel je het via internet met de link hierboven :)

Weet iemand of het trouwens per model uitmaakt of er wel of geen kleurenfoto's kunnen worden geschoten? Ze zou dat graag willen maar op het moment biedt TIF ze nog niet aan..

Bedankt in ieder geval!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Je gaat voor een systeem waar de originele fabriek al lang geleden de stekker uit heeft getrokken. Denk dat je blij mag zijn dat er uberhaupt nog iets te krijgen is.

Anyway, TIP lijkt aardig te lopen nu dus ik denk dat ze af en toe wel met wat nieuws zullen komen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Switchie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:41:
[...]

Topic is onderhand ook al ruim 2.5 jaar oud.
Naar mijn weten is de productie van die pacs (hoe je het ook mag schrijven. mijn vader die altijd bij polaroid enschede heeft gewerkt noemde ze in ieder geval altijd zo) stop gezet in Nl. Zou me dus niet verrassen als je ze echt uit het buitenland zal moeten halen.
De productie in Nederland was inderdaad stopt gezet, sterker nog, Polaroid had zich helemaal teruggetrokken uit analoge instantfotografie (ze zijn daar nu weer enigszins in terug met instant materiaal van Fuji), maar een aantal ex-collega's van je vader hebben samen met een Oostenrijker uit de lomografiestal een deel van de productiemiddelen van Polaroid in Enschede overgenomen en zijn helemaal opnieuw begonnen met het produceren van de cartridges die in Nederland gemaakt werden. Dat is 'The Impossible Project', dat toch enigszins mogelijk bleek te zijn.

Voor wat betreft die winkel in Enschede, die is maar één dag in de maand open volgens mij en Enschede is niet voor iedereen om de hoek, dus verzenden kan goedkoper en makkelijker zijn. Lijkt me overigens wel leuk om een bezoekje aan die winkel te brengen, wellicht dat je ook nog wat van de fabriek meekrijgt...
Pagina: 1