• henk91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Beste lezers,

Ik werk al een tijdje op een werkplaats voor pc/laptop reparaties
alles wat binnen komt word op formulieren ingevuld , dit werkt nogal ongeordend en is er niet bij te houden of klant eerder is geweest en wat er toen aan de hardware is gebeurt.

Heeft iemand een suggestie voor een soort Database programma voor het invullen van gegevens zoals :
Klantnaam datum ,adres ,klacht ,oplossing,geinstalleerde hardware enzovoort

Het lijkt mij handig om dit terug te kunnen zoeken.

Iemand een idee

alvast bedankt :)

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Eh pak iets leuks, alle databases kunnen dit wel doen volgens mij.
Simple sql databases zijn er ook genoeg te vinden die je gratis kan downloaden.

Je vraag zal eerder moeten zijn hoe zou ik een database moeten opzetten hiervoor en waar moet ik op letten bij het aanmaken van de datastructuur.

Je kan natuurlijk ook gewoon een dosiermap hebben per klant soort van old-school database, zoekt niet zo handig natuurlijk maar het werkt wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Shadowhawk00 op 06-04-2011 22:28 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 20:03
Access kan zoiets.

Maak je een tabel voor de klantgegevens, een tabel voor de facturen, en vervolgens een tabel voor de factuurregels. Volgens mij ben je dan aardig op streek.

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Bak dan een simpele form boven die tabel en klaar. KISS :).

• Frietfabriek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
De vraag kan ook uitgelegd worden als: TS is opzoek naar een programma wat dit out of the box kan.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 16:07
Ik zou zelf niet in Access gaan klooien, tenzij je dat leuk vindt en/of goed in bent. Er zijn vast wel kant-en-klare weboplossingen die dit allemaal voor je kunnen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
RAILGUNNER schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:06:
Ik zou zelf niet in Access gaan klooien, tenzij je dat leuk vindt en/of goed in bent. Er zijn vast wel kant-en-klare weboplossingen die dit allemaal voor je kunnen.
Inderdaad, verschrikkelijk onhandig programma (Tenzij je er al erg veel uren ingestoken hebt).

Even snel gegoogled, ik kwam dit programma vaak tegen: http://www.sugarcrm.com/crm/ . Wellicht dat je er eens naar kunt kijken :)

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

Excel kan ook wat TS vraagt. }:O

Als er echt behoefte ontstaat aan een multi-user, multi-table oplossing kan die excel altijd nog geport worden.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• henk91
jens17 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:10:
[...]

Inderdaad, verschrikkelijk onhandig programma (Tenzij je er al erg veel uren ingestoken hebt).

Even snel gegoogled, ik kwam dit programma vaak tegen: http://www.sugarcrm.com/crm/ . Wellicht dat je er eens naar kunt kijken :)
Ziet er goed uit. Alleen nadelig dat het engels is.
Hebben jullie ooit op een it werkplaats gewerkt, zoja wat voor systeem werd er gebruikt .
ik heb het met mijn werkgever over davilex gehad alleen het nadeel daarvan dat het niet synchroniseerd.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Frietfabriek schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:21:
De vraag kan ook uitgelegd worden als: TS is opzoek naar een programma wat dit out of the box kan.
SAP Asset Management / Plant Maintenance is daar prima voor geschikt. :+ }:O

Maar wellicht een open source / SaaS small business ERP pakket zoals Apache OfBiz of Netsuite - kan je meteen combineren met CRM (klanten gegevens), PI (inkoop en voorraad beheer), HR.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Access lijkt mij toch echt wel heel geschikt hiervoor zoals al gezegd is. En je hoeft ook helemaal niet zo super veel zelf te klooien ermee, want in recente Access versies zitten al allerlei templates ingebakken volgens mij.

• henk91
tazzman schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:26:
[...]

SAP Asset Management / Plant Maintenance is daar prima voor geschikt. :+ }:O

Maar wellicht een open source / SaaS small business ERP pakket zoals Apache OfBiz of Netsuite - kan je meteen combineren met CRM (klanten gegevens), PI (inkoop en voorraad beheer), HR.
Zijn toch allemaal best grote pakketen.
het gaat hier om een bedrijfje met 3 werknemers 1 werkplaats voor de reparatie´s en veel buiten de deur reparatie.

Ik zoek echt een simpel maar toch nuttig programmatje

• Mastermind
  • Laatst online: 18-11 13:45
Sysaid is gratis en kan zo te zien grotendeels wat jij zoekt. Er is ook een Nederlandse vertaling beschikbaar.

http://download.cnet.com/...3000-2651_4-10522169.html

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:03
Ik gebruikte vroeger Tutos. Werkt simpel en je kunt snel dingen terugzoeken. Draait op PHP & MySQL.

Wil je het groots aanpakken: OpenERP

• henk91
Mastermind schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:23:
Sysaid is gratis en kan zo te zien grotendeels wat jij zoekt. Er is ook een Nederlandse vertaling beschikbaar.

http://download.cnet.com/...3000-2651_4-10522169.html
Dit is echt gebaseerd op een helpdesk,
Ik zoek echt een Database programma

• Falcon
  • Laatst online: 18-11 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In mijn optiek ben je opzoek naar een ticketsysteem (op basis van je startpost) en dit gebruiken ze ook op een helpdesk.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 09:02

Kleintje81

Blaat

Bij ons was het een zelfgebouwde frontend in MS Access met als backend MS SQL server.
Je moet een afweging maken of de keuze zal vallen op een kant en klaar pakket of zelf bouwen, dat laatste heeft dan wel weer het voordeel dat je zeer flexibel bent in je registratie.

Voor kant en klare pakketten, kom je denk ik meer in de richting van een helpdesk pakket als Topdesk.

BF2 stats Systemen

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
henk91 schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:27:
[...]

Dit is echt gebaseerd op een helpdesk,
Ik zoek echt een Database programma
sysaid is een databaseprogramma met een frontend erbij voor invoer. Sysaid is niet alleen helpdesk, maar oa. ook asset management, enz. enz. En dat laatste is wat jij wil. Daarbij: jij bent in feite een servicedesk qua logging ;) Je wil bijhouden wat er al aan die pc gedaan is, van wie dat ding is, wat erin zit qua hardware, vorige problemen. Precies het werk wat een SD ook moet loggen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Pagina: 1