Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn flytouch ontvangen die ik besteld heb bij yourtablets.nl. Er zit helaas niets meer dan een blaadje van 10x10cm bij met een paar engelse instructies. Echter hoe het apparaat aan en uit moet, lijkt logisch, maar schijnt het niet te zijn. Aandrukken gaat wel, je krijgt dan eerst een pinguin te zien, dan android, dat duurt nog best lang, en dan een scherm met pictogrammen onderaan en het weer middenin, ziet er mooi uit. Echter nu geeft het apparaat aan dat de batterij geladen moet worden. Haal ik de lader uit de doos, zit er wel een soort adapter bij waarmee hij in het stopcontact zou moeten passen, echter deze is hartvormig en past dus niet in mijn ronde stopcontact....gr. alle stopcontacten nagekeken, blijkt hij gewoon nergens te passen! Kan ik hem dus niet opladen, nu een mail naar de winkel gestuurd of ze ook een juiste adapter toe kunnen zenden. Ook het uitzetten van de flytouch is nog een vraag; is het de bedoeling dat je allejezuslang die knop indrukt? met kort indrukken of 3 seconden lukt het niet. Het lukte pas bij zo;n 10 seconden, maar dan krijg je meer het idee alsof je hem uitzet omdat ie vastloopt. Is dat de juiste manier, moet er niet ergens iets afgesloten worden?
Weet iemand of het internet dat erop zit werkelijk zo langzaam is, of aan mijn verbinding zou moeten liggen. Volgens mij is die wel aardig goed, maar dat leek hier niet bij.
Is er ook ergens een app of een link naar hyves, linked-in en twitter voor op je bureaublad? die kan ik nergens vinden of haal ik dat ergens in die market, waar dan?
Nou ja, jullie zullen me wel dom vinden maar het is allemaal nieuw voor me en ik hoop dat iemand een paar antwoorden kan geven.
n.b zijn eigenaren van dit apparaat tevreden over het gebruik?
waar haal ik een app om word/excel enz te lezen? die mogelijkheid zou er wel zijn volgens de beschrijving op de site....

ik ben benieuwd wie me wil helpen....!
alvast heel erg bedankt!
Edje

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

Quad

Doof

Je hebt zo'n engelse adapter gekregen, je moet even bij de action bijvoorbeeld een reisstekker halen :). Of een omvormer.
Voor de rest heb ik verder geen antwoord op :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Apps kun je zelf opzoeken. GoT is niet bedoeld om applicaties uit te wisselen, want daar rust copyright op. Daarnaast kunnen wij zo op afstand niet bepalen of je internet langzaam is: geef aub hoe je dat test, wat voor verbinding je gebruikt en waar je zelf denkt dat het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijv. een website op google intik dan staat hij ongeveer een minuut cirkels te draaien voordat hij dan wat denkt te vinden, en daarna reageert hij nauwelijks als ik een link aanklik. Tja, of het ligt aan de tablet....
dat van die omvormer is een goed idee, ik heb eerst naar de leverancier gemaild, ik vind dat ze dit toch compleet moeten aanleveren, niet dat je eerst opzoek moet naar een omvormer....
bedankt voor jullie reacties.

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
@Edje2,

Je hebt je een spreekwoordelijke kat in de zak laten aansmeren. Ik keek zojuist even de 'review' van de maker zelf. Als hij door de instellingen heenscrollt gaat het nog hakkeliger dan een ongesmeerde fiets, en vervolgens noemt hij het nog "super-smooth scrolling". Die lang laadtijden lijken me dan ook niet meer dan logisch.

• erwin_jong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo, Ik heb gisteren een zogenaamde flytouch3 ontvangen, deze heb ik besteld bij efox-shop.com. Ik zag dat iemand anders op tweakers.net daar ook had besteld.

http://www.efox-shop.com/...graded-tablet-pc-p-131936

Nou blijkt het apparaat de volgende specs te hebben:

type:CEMX210
build id: FRF85B
device:wwe110
version:eng.flyrea.20110301.184236
release:2.2
SDK:8
processor:ARMv6-compatible processor rev 5(v6l)
features:swp half thumb fastmult vfp edsp java
BogoMIPS:789.70 (may vary)
kernel:2.6.32.9 (zhjun@zhjun-desktop)(gcc version 4.4.0 (GCC))#2 tue mar 1 15:25:21 CST 2011

RAM:372,85938 MB
INTERNAL STORAGE:938 MB

Het lijkt er sterk op dat dit een zogenaamde flytouch2 is , of dat nog niet eens. de specs lijken op een flytouch2 maar dan wel met een interne GPS.

Ik heb gisteravond een e-mail gestuurd naar de webshop(duitse) maar moet nog antwoord krijgen. Bij deze is iedereen alvast gewaarschuwd voor deze webshop dat de informatie niet klopt.

Het type CEMX210 is niet via het Android OS zelf te zien maar dat stond bij mijn bestelling en het staat op de doos. Verder staat er niets op de doos behalve Android 2.1/2.2 en o.a. een plaatje van Youtube en HDMI.

De app 'Youtube' werkt niet en veel websites zijn traag. volgens mij omdat de hardware niet is wat het zou moeten zijn en omdat er wel flash 10.1 op draait wat blijkbaar het apparaat niet goed aan kan.

verder lijkt het apparaat wel ok maar is dus veel te traag met veel dingen waarvoor wat meer rekenkracht nodig is.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-11 12:43
Goedkoop is altijd duurkoop...

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:32:

Is er ook ergens een app of een link naar hyves, linked-in en twitter voor op je bureaublad? die kan ik nergens vinden of haal ik dat ergens in die market, waar dan?
Het zou kunnen zijn dat je geen volledige markettoegang hebt, anders zou deze apps makkelijk moeten kunnen vinden.

Daarnaast is het gewoon mogelijk een snelkoppeling naar een url/website te maken op je 'bureaublad'.
waar haal ik een app om word/excel enz te lezen? die mogelijkheid zou er wel zijn volgens de beschrijving op de site....
https://market.android.com/details?id=com.dataviz.docstogo

Documents-to-go is een prima programma hiervoor.
Nou ja, jullie zullen me wel dom vinden maar het is allemaal nieuw voor me en ik hoop dat iemand een paar antwoorden kan geven.
Het heeft niets met dommigheid of iets dergelijks te maken, maar meer met inzet. Ik maak op uit jouw vragen dat je zelf geen enkel onderzoek (lees: google) hebt gedaan over de tablet zelf of over de werking van android en de bijbehorende market. Alle vragen over android / tablet zijn prima te googlen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem bij yourtablet gekocht in Oss, het leek wel heel betrouwbaar en mag hem ook nog binnen 2 weken terugsturen. Dit stond over het product op de site, maar op de doos staat idd ook niets, alleen een mooie foto.
Infotmic IMAPX210, 1GHz
DISPLAY 10.1" TFT-LCD 1024x600 Pixels
Resisitive touchscreen
OPERATING SYSTEM Android 2.2
SYSTEEM GEHEUGEN 512MB DDR2
HARDE SCHIJF 4GB (32GB uitbreidbaar)
COMMUNICATIE WiFi IEEE 802.11b/g
Flashplayer 10.1
Built-in GPS met externe antenne
GELUID 2 built-in stereo speakers
POORTEN 2x USB
1x Mini-HDMI
1x RJ-45 Internet
1x DC-IN jack
1x 3.5” audio output\input64
00 Mah
OVERIG 1x 1.3MP Camera
1x Gravitysensor
AFMETINGEN L270xW170xH16 (mm)
GEWICHT 700 gram
IN DOOS SuperPad FlyTouch 3, Handleiding, Oplader, GPS Antenne

Hm, een kat in de zak dus? Ik kan hem nog terug sturen, binnen een aantal dagen was 100% geld terug garantie. Maar wat kan ik dan voor goede tablet kopen? Van het werk heb ik 200 euro beschikbaar om zelf een tablet uit te zoeken. Ik wil er verder geen geld bijleggen, vandaar dat dit voor die prijs het beste leek te zijn, nadat ik een week heb zitten googlen.... (voor eigen gebruik heb ik net zo goed met laptop)
Mocht iemand ideeen hebben dan graag......!
Het is wel vreemd dat er op staat dat flashplayer 10.1 werkt, terwijl bijv. op hyves bij games die flashplayer vereist is en toch doen die spellen het niet. Of zou ik dan nog iets in moeten stellen?

heel erg bedankt voor de reacties!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Welke eisen heb je voor een tablet? Er zijn meer dan genoeg tablets op de markt die snel genoeg zijn, maar het scherm is 7", 8" of 10" en resistief, capacitief etc. Als je enkel naar NL shops kijkt heb je weinig keus voor 200 euro. Zelf importeren vergroot je mogelijkheden al.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• erwin_jong
de enige eis die ik heb is dat de tablet snel genoeg is voor normaal internet browsen met ook flash sites en dat de webcam het doet voor video chatten.

aangezien ik al een bestelling gedaan heb is het even de vraag hoe dit verder gaat. aangezien ik ook las dat niet elke flytouch3 een echte flytouch3 kan zijn, met andere woordern dat er nep spul geleverd wordt, had ik gehoopt dit niet te krijgen via deze duitse website.

ik wacht vandaag nog ff af of de webshop reageert en anders schakel in paypal in voor teruggave van mijn geld.

• erwin_jong
Edje,

het lijkt er op dat we dezelfde tablet hebben. heb je ook gekeken of dat ding wel echt 4 GB opslag heeft en 512 MB geheugen ?

CEMX210 of IMAPX210 lijkt wel erg veel op elkaar. naast dat is de traagheid voornamelijk te wijten aan d ARM6 processor die in de tablet zit die ik heb besteld.

Verwijderd

Erwin en Edje,

Volgens mij heb je gewoon een FlyTouch 3 te pakken.

Niet alle 512 MB ram is beschikbaar, een deel wordt gebruikt voor cache en buffers (voornamelijk HDMI neemt aardig wat in geloof ik). Zelfde geld voor de 4 GB intern geheugen, een gedeelte gaat naar Android OS en een ander gedeelte is beschikbaar voor de gebruiker zoals je kunt zien in de myPad applicatie.

Daarnaast klopt de processor ook volledig en zijn alle Flytouch 3's voorzien van Android 2.2.
Hebben jullie 1 mini SD card slot aan de zijkant? Zoja dan weet je zeker dat je een Flytouch 3 te pakken hebt.

Waarschijnlijk had je gewoon iets te hoge verwachtingen erbij, hou er rekening mee dat het een apparaat is van 140 euro en geen iPad van 3x zoveel.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meestal als je die knop lang indrukt (3 sec ofzo) krijg je een vraag wat de bedoeling is en dan staat uitzetten er ook wel bij. Maar die dingen zijn ook niet echt bedoelt om uit te zetten :p Anders kun je er vast wel een app voor vinden waarmee je hem toch uit kan zetten als je dat wilt.

Documentatie zit er weinig bij omdat de Chinezen daar geen geld in steken. Dat hebben ze ook nooit gedaan met de software, dus dat ze nu Android kunnen gebruiken is eigenlijk wel een uitkomst die hun producten een stuk bruikbaarder maakt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel echt 4 GB opslagruimte op. (ik heb nu nog 2.34gb free) En nu doet de flashplayer het wel. Ik wilde graag wel een 10 inch tablet, anders is het allemaal zo klein, dat is ook niet handig. Jammer dat het oplaadapparaat zo groot is....Heb ook wel een originele versie van android 2.2. Ik heb wel het idee dat dit een originele flytouch 3 is. Waar ik dat kan zien van 512 MB...ik kan het nu even niet meer vinden. In deze paar dagen heb ik inmiddels wel de juiste oplaadstekker erbij gekregen. Echt een goede service van die winkel, dat zeker. Ook willen ze hem alsnog terugnemen, maar ik ga nu twijfelen. Het apparaat kan wel veel. Heb zelfs vpn-verbinding kunnen leggen met het werk, dus dat's ook practisch.Ik heb er gister 3 uur mee aangezeten en hij heeft nog 75 % energie, dus dat is ook wel prettig. Voor deze prijs heb je verder natuurlijk niet veel anders te krijgen. Erwin, ik zou proberen of je die tablet kunt retourneren, en dan de juiste krijgen. Binnen 8 dagen heb je ook altijd recht op teruggave, al weet ik niet hoe dat is geregeld als je bij een duits bedrijf koopt....
Er zit wel zo'n sleuf voor dat kaartje in, tevens 2x usb, hdmi

• erwin_jong
Hallo,

Ik heb gewoon meerdere apps opgezocht(system apps) en dergelijke die aangeven wat er aanwezig is. Een flytouch3 zou een ARM11 processor moeten hebben, android geeft bij mij een ARMv6-compatible processor aan.

Als de tablet van Edje2 wel 2,3 Gb vrij aangeeft, dan heeft zijn tablet toch veel meer opslag vrij. Die van mij is een CEMX210/wwe110 en heeft wel een microsd slot die ook werkt.

de tablet is gewoon niet snel en youtube start ondere andere niet op. Dat niet alle 512 Mb beschikbaar is lijkt me logisch maar er wordt een totaal van RAM:372,85938 MB aangegeven, maar goed. dat lijkt me nooit een probleem zolang de tablet geheugen over heeft.

de opslagruimte zet mij toch sterk aan het denken dat het geen echte flytouch 3 is.
Ik ben benieuwd of de tablet van Edje2 ook aangeeft wat voor processor erin zit.

de tablet is verder wel aan de buitenkant een echte flytouch3 en qua aansluitingen en interne gps, maar waarom dan zo weinig opslag en een processor:ARMv6-compatible processor rev 5(v6l) ?

Ik zal em retourneren als ik nog fatsoenlijk antwoord krijg. Anders schakel ik paypal in mocht dat gaan helpen.

• erwin_jong
oh ja, Edje2,

ik ben ook wel nieuwsgierig naar welke android versie er bij jou op staat ; die van mij is version:eng.flyrea.20110301.184236

zou het kunnen dat de opslag niet goed wordt weergegeven door Android zelf ?
als ik op korte termijn het ding niet kan retourneren zal ik em wel rooten zodat ik via een commandline zaken kan uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
hoi erwin

versie 2.22-20110316 (als de flashplayer niet werkt heb je een 2.1 versie met update; dat heb ik ergens gelezen; als je een 2.1 update kan de flashplayer niet werken. Bij mij werkt hij dus dan is hij wel origineel 2.2)

De uitknop werkt idd met 2 sec. de bovenste knop indrukken en dan daarbij de toets op het shcerm rechts.

kernelversie 2.6.32.9 zjd@dtlinuxserver #34
Buildnummer FRF85B
modelnummer; disco

817 mb intern geheugen RAM

hm, twordt me allemaal wat technisch hoor, haha (ik ben tenslotte een vrouw;-)

Des te langer ik hem heb des te meer ik er tevreden over wordt, maar dat komt ook omdat er steeds meer dingen lukken.

grtz!

• erwin_jong
Het lijkt erop dat je een nieuwere versie hebt en misschien dat die van mij geupgrade is.
Ik lees hier iets over dat men meer ziet dat er bij lange na geen 4 GB vrij is. Je mag verwachten dat een android 2.2 die voor telefoons gemaakt is, niet gelijk meer dan 3 GB in gebruik neemt zodat er nog een 800 MB over blijft.

http://androidforums.com/...lytouch3.html#post2511537

begin toch te denken dat het dan wel een 'gewone' flytouch3' is.
als dat zo is, ga ik meteen een nieuwere rom proberen.

wat me alleen nog niet zint, is dat er een ARM6 compatible processor wordt aangegeven, en dat veel websites niet over het scherm heen vliegen zoals er mensen wel beweren dat een flytouch3 dit zou kunnen.

verder voor diegenen die eventueel een tablet willen aanschaffen ; ik vind het touchscreen niet ontzettend goed. je moet regelmatig nog een keer drukken/tikken om iets te activeren.

oh, ik heb inmiddels wel bericht van de webshop die zeggen dat het natuurlijk allemaal goed moet zijn.

Edje2, vrouwen kunnen net zoveel van techniek weten. Ik zit zelf in de ICT en daar werken ook vrouwen.
Ik ben nogal nieuwsgierig of de Youtube app het bij jou ook doet, bij mij namelijk dus niet en dat was een van de redenen om ook de tablet aan te schaffen.

• erwin_jong
Ik lees ook op internet dit:

"I'm still trying to figure out if the 4GB flash was a lie or if the filesystem was partitioned wrong. "

en dat mensen met een custom rom wel 4 Gb zien. misschien dat dit inhoud dat het nogal veel uitmaakt welke android versie er standaard op de tablet wordt gezet. het verhaal dan android 2.2 zo veel beter moet zijn dan 2.1 wil dus nog niet zeggen dat je een optimale versie op een tablet hebt staan.

Verwijderd

erwin_jong schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:24:
Hallo,

Ik heb gewoon meerdere apps opgezocht(system apps) en dergelijke die aangeven wat er aanwezig is. Een flytouch3 zou een ARM11 processor moeten hebben, android geeft bij mij een ARMv6-compatible processor aan.

Als de tablet van Edje2 wel 2,3 Gb vrij aangeeft, dan heeft zijn tablet toch veel meer opslag vrij. Die van mij is een CEMX210/wwe110 en heeft wel een microsd slot die ook werkt.

de tablet is gewoon niet snel en youtube start ondere andere niet op. Dat niet alle 512 Mb beschikbaar is lijkt me logisch maar er wordt een totaal van RAM:372,85938 MB aangegeven, maar goed. dat lijkt me nooit een probleem zolang de tablet geheugen over heeft.

de opslagruimte zet mij toch sterk aan het denken dat het geen echte flytouch 3 is.
Ik ben benieuwd of de tablet van Edje2 ook aangeeft wat voor processor erin zit.

de tablet is verder wel aan de buitenkant een echte flytouch3 en qua aansluitingen en interne gps, maar waarom dan zo weinig opslag en een processor:ARMv6-compatible processor rev 5(v6l) ?

Ik zal em retourneren als ik nog fatsoenlijk antwoord krijg. Anders schakel ik paypal in mocht dat gaan helpen.
Youtube is een bekend probleem, als ik jouw was zou ik eens zoeken op Hybrid Rom van Tim. Die lost de meeste problemen al op.

De processor is inderdaad een ARM 11 processor die ondersteunt de ARM[b]v6]/b] instructies. Verwarend maar het klopt wel helemaal. Als je het met autos vergelijkt zou de ARM11 processor de serie aangeven en ARMv6 je vertellen welke "brandstof" erin kan.

Als je 1 Micro SD slot hebt, Android 2.2 en Flash dan kan ik je met 99% zekerheid vertellen dat je gewoon een Flytouch 3.

De opslag ruimte kun je vrij simpel checken met een terminal (df -h of df) of door te kijken hoeveel ruimte Android heeft (938 MB) op te tellen met de hoeveelheid vrije ruimte die myPad aangeeft (2,3 GB). Dat komt op een totaal van 3,3 GB. Tel daar nog wat ruimte bij op voor recovery, cache, etc en je hebt de 4 GB wel.

Op dezelfde manier haal je 512 MB ram, mijn HTC Desire geeft ook aan dat er totaal 405 MB ram beschikbaar is. Ik geloof dat de HDMI buffer 60 MB is dus als je dat er nog zou afhalen zit je heel dicht in de buurt van het getal dat de FlyTouch aangeeft.

• erwin_jong
hoi Laurens,

bedankt voor de info. ik krijg langzaam het idee dat het wel een flytouch3 is. Vind het apparaat toch langzaam en ik had op meerdere forums gelezen dat de flytouch3 snel pagina's laad.

Als de opslag blijkt te kloppen dan ga ik er vanuit dat het een flytouch 3 is. zal es kijken of ik kan diskfree kan gebruiken via een terminal zonder te rooten.

weet je toevallig ook of alle android tablets te bricken zijn of die dingen een recovery modus hebben ?
Nou ja, krijg morgen ook nog een android telefoon(lg optimus 2x), ben benieuwd of die beter performt.

Verwijderd

erwin_jong schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:14:
hoi Laurens,

bedankt voor de info. ik krijg langzaam het idee dat het wel een flytouch3 is. Vind het apparaat toch langzaam en ik had op meerdere forums gelezen dat de flytouch3 snel pagina's laad.

Als de opslag blijkt te kloppen dan ga ik er vanuit dat het een flytouch 3 is. zal es kijken of ik kan diskfree kan gebruiken via een terminal zonder te rooten.

weet je toevallig ook of alle android tablets te bricken zijn of die dingen een recovery modus hebben ?
Nou ja, krijg morgen ook nog een android telefoon(lg optimus 2x), ben benieuwd of die beter performt.
De LG Optimus 2x draait op een Tegra 2, die is wel stukken sneller.

Als je een snellere tablet zou willen hebben zou je kunnen kijken naar de POV Mobile tablets met Tegra 2 maar die kosten ook meteen het dubbele (289 euro volgens de pricewatch).

Het is vrij lastig om een tablet te bricken maar het is niet onmogelijk, zorgen dat je de juiste firmware flashten dat je tablet aan de oplader hangt is meestal wel genoeg ;) Uiteraard zijn alle risico's voor jezelf. Mocht je interesse hebben in het flashen zoek dan eens op "apad.tv hybrid rom". Die lost een groot aantal problemen op.

Bij deze Chinese tablets geldt meestal wel dat een custom firmware veel problemen oplost.

Verwijderd

Topicstarter
hoi Erwin,

ik heb youtube erop gezet en hij draait keurig de filmpjes af. Ik heb ook nog een downloader ervoor gevonden, dus kan zelfs nog weer filmpjes opnemen op sd of usb. Het gaat gewoon flitsend snel, zeg. Het geluid is niet super, maar wel te verstaan. Beter als je de bijgeleverde hoofdtelefoon erbij gebruikt, dan blijft het geluid op een wat kleiner oppervlak.

Maar deze was ook niet 140 euro (deze koste 199 euro)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 14:13 ]

• erwin_jong
oke, als het blijkt dat mijn tablet wel 4 GB heeft, dan flash ik em naar een nieuwere rom. als ik jou verhaal zo lees ligt het er aan of de bootsector wel of niet ooit overschreven wordt of dat het daar ergens fout gaat.

zo niet dan probeer ik em te ruilen, wat meer geld voor een goed werkende tablet is het me wel waard.

Edje2, mooi dat Youtube wel werkt. bij mij start de app deels op en sluit weer af. ik vermoed wel dat we dezelfde hebben, m.a.w. dat ik ook een flytouch3 heb, maar gewoon met een andere Android versie erop.
Werkt het internetten op diverse pagina's ook een beetje flot bij jou ?

Verwijderd

erwin_jong schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:11:
oke, als het blijkt dat mijn tablet wel 4 GB heeft, dan flash ik em naar een nieuwere rom. als ik jou verhaal zo lees ligt het er aan of de bootsector wel of niet ooit overschreven wordt of dat het daar ergens fout gaat.

zo niet dan probeer ik em te ruilen, wat meer geld voor een goed werkende tablet is het me wel waard.

Edje2, mooi dat Youtube wel werkt. bij mij start de app deels op en sluit weer af. ik vermoed wel dat we dezelfde hebben, m.a.w. dat ik ook een flytouch3 heb, maar gewoon met een andere Android versie erop.
Werkt het internetten op diverse pagina's ook een beetje flot bij jou ?
Erwin,

Je hebt Youtube 1.6.21 nodig zoals ik al eerder aangaf. Recentere versies draaien inderdaad niet.

Teven kun je de overige ruimte gewoon gebruiken, je hoeft niks te flashen of te installeren. Kijk maar eens onder myPad bij "local" naar de vrije ruimte onderin.

• erwin_jong
Oke, zal ik die es downloaden. die moet ik op de tablet zelf zetten toch ? of kan ik die ook in de google market vinden ?

zal als ik thuis ben kijken met myPad of ik daar een normale opslag hoeveelheid zie.
als het gewoon een flytouch3 is ga ik de rom 20110410_Tim2c proberen, dat klinkt goed van wat ik lees op apad.tv.

bedankt voor de tips

Verwijderd

Beste Flytouch 3 inbezitters..
Reeds heb ik er ook 1 over laten komen.
Welliswaar van Pandawill, hoe kan ik zien welke processor dit ding bezit.
Ik moet zeggen,. hij draait als een trein!
Had hiervoor een ZT 180 Zenthink(1) Geflash met hard-SPL naar android 2.2
en dat draaide als dikke..... Juist ja.

T.t.p

Deze oplagen met processor & 512 mb is een stuk vlotter.
Zowel met pagina's laden als het touchscreen gebruik.
Ook de hardcase is wat netter & mooier dan de ZT 180 (1)
Ik ben happy.

• erwin_jong
Hoi,

volgens mij moet je dat ergens bij settings - about this device kunnen zien, maar het kan ook heel goed dat je een systemtool moet opzoeken die het aangeeft. Ik zal dit nog wel even opzoeken als ik het ding nog weer in mijn handen heb.

heb jij dit model besteld ?:

http://www.pandawill.com/...nna-rj45-port_p41662.html

deze ziet er wel exact hetzelfde uit aan de buitenkant. Ik moet zeggen het apparaat lijkt wat beter te werken dan de eerste dag maar veel pagina's bekijken is nog steeds een drama, duurt lang en alles wordt niet getoond. Ik had op meerdere websites gelezen dat de flytouch3 erg snel op internet kon browsen.

heb de site efox-shop.com ook geprobeerd en die duurt na een paar minuten wel alles laten zien maar dat duurt veel te lang. daarna iets aan klikken werkt al helemaal niet goed. Verder de andere apps gebruiken werkt aardig en ook een Windows computer overnemen met Remote Desktop Lite werkt goed.
alleen het internet browsen dus niet. lijkt er sterk op dat de flash websites niet goed werken en wellicht omdat de processor niet snel genoeg is.

ik had contact met efox-shop.com maar nu ineens hoor ik al 2 dagen niets meer nadat ik gevraagd had waar ik het product naar toe kan sturen als ik van de koop wil afzien. dus ik zou iig niet bij efox-shop.com gaan kopen.

• erwin_jong
oh ja, Youtube 1.6.21 werkt inderdaad wel, maar er zijn wel weer veel video's waarbij er aangegeven wordt dat deze niet mobiel beschikbaar zijn en dan niet afspelen.

Verwijderd

erwin_jong schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:23:
oh ja, Youtube 1.6.21 werkt inderdaad wel, maar er zijn wel weer veel video's waarbij er aangegeven wordt dat deze niet mobiel beschikbaar zijn en dan niet afspelen.
is ff testen nog,. Van market af?
erwin_jong schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:21:

Hoi,

volgens mij moet je dat ergens bij settings - about this device kunnen zien, maar het kan ook heel goed dat je een systemtool moet opzoeken die het aangeeft. Ik zal dit nog wel even opzoeken als ik het ding nog weer in mijn handen heb.

heb jij dit model besteld ?:

http://www.pandawill.com/...nna-rj45-port_p41662.html

deze ziet er wel exact hetzelfde uit aan de buitenkant. Ik moet zeggen het apparaat lijkt wat beter te werken dan de eerste dag maar veel pagina's bekijken is nog steeds een drama, duurt lang en alles wordt niet getoond. Ik had op meerdere websites gelezen dat de flytouch3 erg snel op internet kon browsen.

heb de site efox-shop.com ook geprobeerd en die duurt na een paar minuten wel alles laten zien maar dat duurt veel te lang. daarna iets aan klikken werkt al helemaal niet goed. Verder de andere apps gebruiken werkt aardig en ook een Windows computer overnemen met Remote Desktop Lite werkt goed.
alleen het internet browsen dus niet. lijkt er sterk op dat de flash websites niet goed werken en wellicht omdat de processor niet snel genoeg is.

ik had contact met efox-shop.com maar nu ineens hoor ik al 2 dagen niets meer nadat ik gevraagd had waar ik het product naar toe kan sturen als ik van de koop wil afzien. dus ik zou iig niet bij efox-shop.com gaan kopen.
Yes that's the Pad.
Ja er is ook weer een versie 4 maar die was iets duurder& dan had je maar weer 2 gig intern.
Moet wel zeggen dat de backlite iets minder fel is als van de ZT 180.
Maar ik ga er ook niet mee in de zon zitten. 8)
HDMI werkt ook goed.
Getest met 720P - geluid zet ie helaas wel naar stereo.
APPLANET is de bom! Heel veel app's (Blackmarket)

Verwijderd

Heb jouw site ff geopend op de touchfly.
Leuke site...opende in denk...6sec. Heel de pagina via wifi.
(40m/bits ziggo) terwijl me pc boven staat te downloaden.
Heb zelf alleen het vreemde dat ik hem niet kan uitschakelen, maar 8sec. Moet indrukken.
Verder vind het touch screen zeer goed en nauwkeurig werken.
En inderdaad dat rood blauw word.
Nah dat is geen ramp...kan nog geen player vinden om tv te kijken via t-mobile tv.
(Als ik me telefoon als wifi point instel en internet via deze optie)
Hoe ik tenminste geen dongle te kopen van 3 tientjes.
Dus,... tot op heden werkt goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:20:
Heb jouw site ff geopend op de touchfly.
Leuke site...opende in denk...6sec. Heel de pagina via wifi.
(40m/bits ziggo) terwijl me pc boven staat te downloaden.
Heb zelf alleen het vreemde dat ik hem niet kan uitschakelen, maar 8sec. Moet indrukken.
Verder vind het touch screen zeer goed en nauwkeurig werken.
En inderdaad dat rood blauw word.
Nah dat is geen ramp...kan nog geen player vinden om tv te kijken via t-mobile tv.
(Als ik me telefoon als wifi point instel en internet via deze optie)
Hoe ik tenminste geen dongle te kopen van 3 tientjes.
Dus,... tot op heden werkt goed.
Ff Firmware updaten ;)

De nieuwste firmware lost het rood/blauw probleem op (met uitzondering van Opera Mobile) en om de tablet uit te zetten hoef je de uit knop ook geen 8 seconden meer in te drukken (op die van mij is het 3 seconden).

Daarnaast heeft het ook vele andere voordelen.

Hier is de nieuwste officiele firmware + een aantal fixes, extras en tweaks.

Hier is de officiele nieuwste firmware zoals die door de fabrikant is aangeleverd.

Tevens is er nu bekend dat de processor op dit moment op 800 Mhz draait totdat ze dynamic clock scaling in de tablet intergreren. Met een software update (die snel zou moeten komen) zou de tablet op 1 Ghz gaan draaien en dus nog weer even 20% sneller worden ;)

@ erwin_jong

Sommige muziek videos zijn inderdaad niet beschikbaar op mobiele telefoons simpelweg omdat de uploader van de video dit heeft uitgevinkt. Ik snap ook niet goed waarom ze dat doen maar hetzelfde probleem schijnt te bestaan op de Xoom, iPad en op mijn HTC Desire. Dat is dus gewoon een beperking van Youtube.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 13:25 ]

Verwijderd

GEWELDIG!
De nieuwste versie waarbij het geluid harder word.
Die moet ik hebben...

Edit.
De nieuwste firmware geinstalleerd.
Alleen al weer wat dingen wat ik weer crap vind.
De standaard browser wil niet werken,....
en heb bij market dat deze een beetje vastloopt...
Verder nog niet alles getest,. dus... tot zo ver

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 17:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:53:
GEWELDIG!
De nieuwste versie waarbij het geluid harder word.
Die moet ik hebben...

Edit.
De nieuwste firmware geinstalleerd.
Alleen al weer wat dingen wat ik weer crap vind.
De standaard browser wil niet werken,....
en heb bij market dat deze een beetje vastloopt...
Verder nog niet alles getest,. dus... tot zo ver
Je zou even in deze topic kunnen kijken op apad.tv. Ik geloof dat er ook andere mensen waren met het browser probleem en dat Tim 2 test versies heeft uitgebracht die het probleem kunnen verhelpen. Volgens mij heeft "test1" bij niemand nog problemen opgelevrd. Je kunt de test versies hier downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 19:03 ]

Verwijderd

Thanx er zijn 4 verschillende uitgebracht..
Met grote en kleine verschillen..heb nu versie 1.
ff testen en dan zien we wel weer...

• Tranzer71
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik ben zelf ook overstag om maar eens een tablet te kopen, ik vind het van belang dat er android 2.2 op zit met eventuele upgrade mogelijkheid 2.3 en natuurlijk flash 10.1 eventueel met de mogelijkheid 10.2.
Goed ik twijfel dus aan 2 verschillende tablets en ik zou graag van jullie een eerlijk antwoord willen waar ik het beste mee af ben.

De eerste is de Flytouch 3, grote twijfel hierin is dat flash 10.1 eigenlijk totaal niet werkt is daar een oplossing voor, want om naar haperende zwart wit beelden te kijken dat zie ik niet zitten.(zag het filmpje op Youtube en echt om te janken hoe slecht).De andere specs zijn aantrekkelijk maar OS lijkt simpelweg niet af.
Schijnt ook zo te zijn dat de CPU eigenlijk niet gemaakt is om flash te kunnen draaien, hoe zit dit?

Tweede waar mijn oog op viel is de Samsung SAMSUNG PV210, maar deze heeft geen GPS en geen 3G.
En een kleiner scherm al is dat op zich geen groot probleem aangezien deze tablet wel een multitouch is en 3G ready.En schijnt dezelfde CPU in te zitten als bij de Galaxy. weet iemand hier ook wat meer over/van?

Welke van de twee is nu beter (lees sneller en stabieler en meer mogelijkheden) want ik heb totaal geen zin om elke dag te klooien om de tablet goed werkend te krijgen.Kwaliteit staat voor mij voorop en dat voor een redelijke prijs omdat ik eerst wil zien wat ik van Android vind voor ik een hele dikke Tablet ga aanschaffen.
Ik wil de tablet gebruiken om te browsen op de bank, een filmpje via HDMI op de HD tv te kijken, af en toe een spelletje, en als reader.Kortom voor multimedia toepassingen maar dan wel op een vloeiende manier.
Lang verhaal maar zoek me gek aan vergelijkings materiaal en ben er niet helemaal uit, dus als jullie me hierbij een beetje kunnen adviseren dan zou dat heel fijn zijn.
En geen onzin zoals beginnen over een Xoom of de Ipad want dat is een andere categorie.
Alvast bedankt

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo,

Ik heb ook een FT3 en volg fora om er zoveel mogelijk info over te verkrijgen.Ik heb de fview firmware versie 9-04-2011 er op gezet en de market werkend gemaakt zoals je via Youtube kan zien hoe dat moet.

Mijn ervaring is dat ik een handig leuk apparaat in huis heb.
Heerlijk via Wifi internetten en mailen . wat leuke games en handige app`s geinstalleerd.

(Hardcore) Computeren doe ik toch wel op mijn PC maar goed het is een fijne gadget.

Nu heb ik een HTC WM6.5 smartphone en wil ik als modem laten fungeren, ik heb dat alleen nog niet werkend gekregen.

• erwin_jong
de flytouch3 lijkt redelijk te werken met een nieuwere aangepaste os(20110410_Tim2c).
Geluid is harder waardoor er meer uit te halen is, deze vervormd wel weer bij te hard geluid aangezien sommige apps harder geluid produceren.

youtube werkt een stuk beter nu op sommige filmpjes na maar dat heeft Laurens al verklaard. Diverse apps werken goed maar sommige zijn blijkbaar iets te veel voor de FT3.

Ook het browsen op sommige pagina's gaat slechter dan op andere. Sommige apps crashen maar of dat aan de FT3 ligt of aan de app zelf is niet helemaal duidelijk. Wat wel zo is, is dat sommige crashes bij apps voorkomen terwijl de app vaak wel werkt. Maar er zijn dus ook apps die elke keer crashen en helemaal niet werken.

Ik moet zeggen dat de tablet verder wel goed bevalt. ik heb een testpagina met flash getest via de adobe site zelf en dat werkt, het is alleen zo dat veel pagina's niet snel laden en of dat dan aan flash ligt of aan java of silverlight weet ik zo 123 nog niet maar zal dat in de gaten houden.

ben wel nieuwsgierig naar een update zodat er 20% performance verbetering uit komt.

Verwijderd

plaster schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:52:
Hallo,

Ik heb ook een FT3 en volg fora om er zoveel mogelijk info over te verkrijgen.Ik heb de fview firmware versie 9-04-2011 er op gezet en de market werkend gemaakt zoals je via Youtube kan zien hoe dat moet.

Mijn ervaring is dat ik een handig leuk apparaat in huis heb.
Heerlijk via Wifi internetten en mailen . wat leuke games en handige app`s geinstalleerd.

(Hardcore) Computeren doe ik toch wel op mijn PC maar goed het is een fijne gadget.

Nu heb ik een HTC WM6.5 smartphone en wil ik als modem laten fungeren, ik heb dat alleen nog niet werkend gekregen.
Hai,. Ik had dit zelfde probleem, en had geen zit in een losse 3G dongle.
Ik heb zelf de HTC - HD2 (geweldige telefoon)
Het gekke is dat android de windows wifi-router niet ziet.
Ik was verslagen waarom dat niet werkte, nu ik langer bezit ben met android heb ik besloten om ook op
mijn HD2 android te zetten.
Niet geflashd,maar een proggie op de sd kaart waarbij ik na het starten van windows-mobile kan doorstarten naar android 2.2
Nadat is het wel mogelijk om een wifi hotspot in android te maken.
Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar als je deze omzet naar android ben je van het probleem af.

Verwijderd

@ Tromp en plaster

Jullie hebben een custom rom nodig met ondersteuning voor "Ad-Hoc" wifi. Tim's 3a zou het probleem moeten oplossen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:37:
@ Tromp en plaster

Jullie hebben een custom rom nodig met ondersteuning voor "Ad-Hoc" wifi. Tim's 3a zou het probleem moeten oplossen.
Oh,. ik heb al een custom rom van Tim!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:37:
[...]

Oh,. ik heb al een custom rom van Tim!
Als het goed is zit daar een G-script in die je kunt gebruiken om de wifi driver te switchen naar de "Ad-hoc driver". Deze driver kan in zeldzame gevallen zorgen voor problemen bij WPA2 beveiligde netwerken maar werkt verder uitstekend.

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hi Laurens,

Bedankt voor je tip, eerst een nieuwe adapter nodig want het plugje/pennetje is afgebroken....

Verwijderd

Hoelang was de levertijd van Efox?
Ze zijn niet echt vlot geloof ik..

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic naar het tablet gedeelte, daar hoort hij thuis.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 13:27
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:33:
[...]

Als het goed is zit daar een G-script in die je kunt gebruiken om de wifi driver te switchen naar de "Ad-hoc driver". Deze driver kan in zeldzame gevallen zorgen voor problemen bij WPA2 beveiligde netwerken maar werkt verder uitstekend.
Vraagje daarover: Ik heb nu Wifi zeg via mijn thuisnetwerk, nu is alleen die verbinding niet optimaal maar 1 streepje meestal, als ik nu doe wat jij hierboven zegt, lost dat ook mijn probleem op of heb ik het helemaal mis en geldt dat niet voor wat ik wil?

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10
Even een vraag voor de mensen die er een hebben.
Is die flytouch 3 met android 2.2 voor internet en ereader voldoende?
Of gaat dat zo traag dat er niet mee te werken is?

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
IBEX , GOME, Apad, Hpad, Zenitthink..... zijn allemaal bijna gelijkwaardig.
Worden in (allemaal) in Shenzhen geproduceerd.
In tegen stelling tot wat sommige verkopers beweren...komt het niet uit 1 fabriek...maar verschillende fabriekjes, en verschillende kwaliteiten. De GOME is voor mij het meest betrouwbaar op dit moment (Flits --> momentopname ...)

Ik zou zeggen: Kijk even hoe je de firmware kan updaten/wijzigen en zet er om te beginnen CyanogenMod op. En kijk dan wat je verder wilt. Vergeet Android3 voor even, Sandwhich staat al in de startblokken XD

Check even welke variant (fabrikant je hebt.
http://androidforums.com/
http://forum.xda-developers.com/ --> rechtsboven model intypen in de zoek/ident blokje.

Verwijderd

Beste Lezers,

Ik heb een M10 Superpad met Android 2.3
Het is de versie met een 1ghz processor en 4gb harde schijf.

Nu werkt alles prima, enkel de market werkt niet goed. Vaak willen apps niet installeren.
Nu heb ik ook een versie die ik wat later heb gekocht en hierop staat een nieuwere firmware.
De market ziet er hier ook totaal anders uit en dit werkt wel allemaal goed.

Weet misschien ook iemand van jullie waar ik de correcte firmware update kan krijgen?
Ik heb al op enkele Engelstalige websites gezocht maar het gaat bijna enkel over een superpad met android 2.2 en niet de nieuwere versie met 2.3

Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hier heb je de link naar de nieuwste market: http://www.theandroidsoul.com/tag/market-update-apk/
Wellicht dat dat je problemen oplost.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 10-01-2012 17:20 ]

Pagina: 1