Toon posts:

SSD bijplaatsen mogelijk? Zo ja hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XPS L701x. Ik zou een SSD bootschijf willen gebruiken ipv de gewone HD die er nu in zit. Ik heb de bodemplaat er af gehaald en volgens mij is het mogelijk een tweede schijf er bij te plaatsen [klopt dit?] . De hoofdvraag vervolgens is"hoe te handelen?" Ik kan me voorstellen dat de SSD schijf geplaatst moet worden in de bay waar nu nog de HDD in zit en dat de HDD doorschuift naar de nu nog lege bay [klopt dit of maakt het niet uit?]. Vervolgens ben ik benieuwd of ik nog andere handelingen moet verrichten [bv in de BIOS oid] behalve het overzetten van de huidige boot partitie naar de SSD schijf. Gaarne jullie advies. En eventuele ervaringen die gebruikers hiermee hebben verneem ik ook graag natuurlijk.

vr. gr. Machiel

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zie hier:

http://support.dell.com/s...x/en/sm/hdd.htm#wp1179926

Denk niet eens dat je je HDD per se moet verplaatsen, je kan ook gewoon de SSD dan als eerste schijf in je BIOS instellen. Maar misschien dat dan zorgt voor performance problemen?
Misschien is het wel handig om een schone install te doen, maar je zou ook prima de HDD kunnen imagen en dat restoren naar de SSD.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:20:
maar je zou ook prima de HDD kunnen imagen en dat restoren naar de SSD.
Dank voor je snelle reaktie; image was ik idd van plan. Nu kan ik niet vinden of de HDD SATA controller SATA 3 ondersteunt. Weet iemand dat?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je gewoon zoekt op je laptop type op internet, vind je vanzelf de chipset; de intel HM57. Als je dan vervolgens daar op zoekt, dan vind je dit:

http://www.intel.com/prod...ts/hm57/hm57-overview.htm

"Serial ATA (SATA) 3 Gb/s High-speed storage interface supports faster transfer rate for improved data access with up to 6 SATA ports."

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas