[Php & SQL] Error connecting to database: DB Error: connect

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik een opensource reserveringen systeem genaamd phpscheduleit die ik op het domein gezet heb.
maar nu zit ik met een probleem met mijn database

Voor ik het ging proberen op het domein heb ik het getest met xampp
Ik heb het hele systeem draaiend op een local ding via Xampp maar het lukt me niet om het via het domein werkend te krijgen

Ik zal eerst even wat uitleggen hoe en wat voor hosting ik heb:
Ik heb een personal hosting pakket van byte.nl waarbij de phpmyadmin op hun domein staat, en als je ingelogd bent op byte.nl kan je vanaf daar een database maken, en met daarbij een user die alleen read/write of readonly kan.

nou heb ik de SQL er goed opgezet en zonder errors via Phpmyadmin.byte.nl

maar nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn config.php goed dat ik die database kan benaren?
wat moet ik invullen bij:

*dbUser
*dbName
*tbl_prefix
*hostSpec

want mijn site geeft: Error connecting to database: DB Error: connect
ik heb het ook al op het forum van phpscheduleit zelf gevraagt maar die lijkt nogal leeg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Je weet zelf wel de *dbName en de *tbl_prefix omdat je deze kunt zien in PHPMyAdmin. Je hebt daar ook een gebruiker aangemaakt lees ik net, dus dat is de *dbUser en waarschijnlijk moet je ook de daaraan gekoppelde wachtwoord ergens gebruiken.

*hostSpec is mij onbekend, geen idee wat je daar moet invoeren.

Overigens heeft dit weinig te maken met programmeren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Schonhose op 07-04-2011 08:45 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hostSpec lijkt me dan gewoon het ip van waar je database draait. Je database extern laten connecten komt meestal de performance niet ten goede. Als je toch xampp gebruikt, pak dan lekker de mysql server die erbij zit zou ik zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Test even uit of je wel remote kan connecten. Veel hostingsbedrijven laten dat namelijk niet toe.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een domein en hosting bij byte.nl en de database staat ook bij hun

maar ik snap gewoon niet precies wat
Tbl_prefix is en host spec is dat een ip adres?

het punt is dat het gewoon in een wip werkte via xampp maar niet op dit domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 14:29
Check de case-sensitive spullen eens, zoals localhost en dat soort grappen, gok namelijk dat de SH linux draait en jij Xampp op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
draai xampp op mac, maar het gaat even niet om of het werkt in xampp want daar werkte alles maar ik wil het juist om mijn domein met zijn eige hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

De tbl_prefix is de prefix van de tabel. Om meerdere applicaties te installeren in een database gebruiken applicaties hun eigen tabel prefix. Een voorbeeld hiervan is het pakket Wordpress die voor zijn tabellen 'wp_tabelnaam' gebruikt. Het stukje 'wp_' is de tbl_prefix in dit geval.

Overigens is het mij (en met mij anderen) nog niet duidelijk of je via je lokale installatie de database probeert te benaderen of via de hosting. Mijn gevoel zegt me dat je vanaf je domein niet in je database kunt komen en dat die opmerking over de lokale xampp installatie alleen bedoeld was om aan te geven dat je het eerst lokaal hebt getest.

Hoe dan ook, heb je er wel eens over na gedacht om byte.nl te mailen of te bellen met deze vraag? Ik denk dat zij jou daarmee wel verder kunnen helpen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja je verwoord het precies zoals ik het bedoel ja, en heel erg bedankt voor het uitleggen van de tbl prefix!

maar door mijn personal hosting pakket kan ik eigenlijk niet eens bellen of mailen want dat zit niet in mijn pakket, en als ik wel zou willen mailen kost dat geld wat erg spijtig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Schonhose schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:28:
Hoe dan ook, heb je er wel eens over na gedacht om byte.nl te mailen of te bellen met deze vraag? Ik denk dat zij jou daarmee wel verder kunnen helpen.
Sterker nog, zij zijn de enigen die je kunnen helpen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wij kunnen je hier verder niet mee helpen. We geven geen support op andermans scripts. Als je nu een probleemhad met programmeren was het nog tot daaraantoe maar de vragen die je stelt zijn bij uitstek vragen die je host voor je moet beantwoorden. Dit topic gaat dan ook dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.